Het 1:12 Topic

Dat komt ook omdat er nog totaal geen grip in de baan zit denk ik Frans, als dat er eenmaal is zal het best werken denk ik...

Dat zou kunnen maar op dit moment is er bij de zaken bij ons om de hoek nog niet ze veel meer aan shores te koop... En we moeten wat... Bij speedworld hebben ze hetzelfde tapijt en daar hebben ze al aardig wat grip inmiddels...

We zullen het zien maar helaas hebben we nog niet zo'n uitgebreide collectie banden als jij Frans haha...

Ik zoek een carbon onderdekje ( motor deel )
maar weet niet welke past

ik heb een Carpet Knife V3.1

crc-1351.jpg

of

crc-1366.jpg

Weet Frans dat misschien ?

Heey,

Ik heb van de week een Corally sp12 g3 99spec aangeschaft om op de binnenbaan bij de Mach te gaan rijden. Echter heb ik een paar vragen voordat ik hiermee ga beginnen.

-Wat is een goedkoop, passend en snel servotjes voor deze 1:12?
ik zat aan zoiets te denken: http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=36_1029&products_id=23603 Zou dit wat kunnen zijn voor 15 dollar?
-Wat voor Diff olie kan ik op een tapijt baan het best gebruiken?
-Komt het een beetje vooruit met een 27 turns moter?
-Wat voor tandwielverhouding raden julllie mij aan?
-Kan ik beter 4 cellen of 6 cellen rijden?
-Helpt een extra schokdemper veel kwa wegligging?

Alvast bedankt voor de antwoorden (ik heb het proberen te vinden op het forum maar het is me niet gelukt helaas)

Max

Het beste kun je een Futaba S9602 of een S9650 of een Sanwa 141 servo nemen... Ook online niet heel erg duur... Je bent net te laat want er stond een S9650 te koop hier op het forum maar weet niet zeker of die al verkocht is... Je kan beter even wat geld uitgeven voor een goede servo dan dat je een cheapo ding koopt die sneller stuk gaat... Met een goede servo heb je er veel langer plezier van... De snelheid is wat laag van de servo die je aangeeft. Zoek naar snelheden van maximaal 0.10sec

- Met diffolie bedoel je diff vet neem ik aan, gewoon normaal diff vet. Is hetzelfde buiten en binnen...
- Met een 27 turns gaat het leuk, 19 is leuker...
- Tandwielverhouding ben ik zelf nog niet achter maar hangt ook af van de diameter van de wielen, 1/12 heb je het over rollout (staat in dit topic meer over)
- 1/12 is alleen nog maar 4cell
- Weet ik niet, de mijne heeft standaard een schokbreker dus...

Furious Jay zei:
Het beste kun je een Futaba S9602 of een S9650 of een Sanwa 141 servo nemen...
maximaal 0.10sec

- Met diffolie bedoel je diff vet neem ik aan, gewoon normaal diff vet. Is hetzelfde buiten en binnen...
- Met een 27 turns gaat het leuk, 19 is leuker...
- Tandwielverhouding ben ik zelf nog niet achter maar hangt ook af van de diameter van de wielen, 1/12 heb je het over rollout (staat in dit topic meer over)
- 1/12 is alleen nog maar 4cell
- Weet ik niet, de mijne heeft standaard een schokbreker dus...[/color]

Bedankt voor je antwoord, ik kan mezelf hier helaas niet tevreden mee stellen.
Wat is normaal diff vet? En wat versta je onder "leuker" en een antwoord als mijne heeft er al 1 is ook niet echt nuttig voor mij :lol:

-Het diff vet wat in die pod komt zeg maar, dat grote geval net voor je moter. Het probleem is dat ik niet weet wat er buiten in moet dus binnen ook niet :)
-Met 19 turns zou het vast wel wat harder gaan maar ik ben totaal nieuw met 1/12 dus houdt het liever wat rustiger. Scheelt het zoveel dan met 19 turns?
-Ik snap dat 1/12 alleen nog maar 4 cell is kwa races, maar ik rij voor de fun. Kan ik dan beter me accu's heel laten en 6 cellen blijven rijden, of toch maar 4 cellen gaan aanschaffen?
-Scheelt de liggend schokdemper veel?

Oh dat ding... Dat is de demper en dan bedoel je demperolie/vet neem ik aan... >>
- Heb ik geen ervaring mee dus kan ik je niet mee helpen...
- Leuker is iets sneller en in mijn ogen dan leuker...
- Als je alleen voor fun rijd maakt het niet uit en kan je het zelf beslissen denk ik... Je zal toch saddle packs moeten maken en dan met 6 cell zou ik 27turns blijven rijden...

en een antwoord als mijne heeft er al 1 is ook niet echt nuttig voor mij

- Zoals ik al zei, dat weet ik niet want ik heb a. nog niet gereden met mijn 1/12 en b. geen vergelijkingsateriaal met en zonder liggende demper...

Ik zou zeggen, als je voor de fun rijd en alleen voor de fun... Zet lekker een 27 turns erin, laad 6 cellen op en ga lekker rondjes rijden... Dan is de auto zoals je hem nu hebt goed genoeg... En dan hoef je je nog niet eens echt zorgen te maken over schokbrekers, diktes van vet en of een liggende schokbreker zoveel beter is... Gewoon lekker gaan rijden en gaandeweg wordt je vanzelf wijzer... Maar ik kan ook niet AL je vragen beantwoorden simpelweg omdat ik geen Corally SP12 G3 heb... Ik zou zeggen, google wat heen en weer over deze auto, misschien vind je dan wat meer info...

Oke Bedankt voor de moeite in ieder geval!:)

Misschien kan iemand deze resterende vragen voor mij beantwoorden:
-Wat is een goedkoop, passend en snel servotjes voor deze 1:12?
ik zat aan zoiets te denken:
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=36_1029&products_id=23603 Zou dit wat kunnen zijn voor 15 dollar?
Het kost niks, zou dat genoeg zijn voor gewoon leuk kunnen sturen? (het is voor de fun :))

-Wat voor Diff olie kan ik op een tapijt baan het best gebruiken?

-Wat voor tandwielverhouding raden julllie mij aan?

-Helpt een extra schokdemper veel kwa wegligging?

Bij een G3 moet je gewoon lekker blijven rijde met de auto zoals die is, dus met die achterpod met dat rubber eromheen. Daar moet dan Dempersyrup in ( van Corally ~hard of extra hard ). Voor het diff gebruik ikzelf alleen maar Associated diff lube, maar er zijn meerdere diff lube's die goed zijn.
Als je 6 cellen gaat rijden doe dat dan maar wel met een 27 turns motor: dat gaat dan al hard zat. Vertanding: afhankelijk van bandenmaat en spur/pinion. Ga ongeveer op 40 mm verplaatsing in het begin. Een groter tandwiel kan altijd nog.
Voor wat betreft servo's gebruik ik al jaren een Futaba 9602. Over de door jou aangegeven servo kan ik geen oordeel geven daar ik niet weet of die geschikt is/goed is. Smeermiddel op de banden: Jack de Gripper van Corally of LRP Top Grip Asfalt zijn gewoon goed.

Frans Heinsbroek zei:
Bij een G3 moet je gewoon lekker blijven rijde met de auto zoals die is, dus met die achterpod met dat rubber eromheen. Daar moet dan Dempersyrup in ( van Corally ~hard of extra hard ). Voor het diff gebruik ikzelf alleen maar Associated diff lube, maar er zijn meerdere diff lube's die goed zijn.
Als je 6 cellen gaat rijden doe dat dan maar wel met een 27 turns motor: dat gaat dan al hard zat. Vertanding: afhankelijk van bandenmaat en spur/pinion. Ga ongeveer op 40 mm verplaatsing in het begin. Een groter tandwiel kan altijd nog.
Voor wat betreft servo's gebruik ik al jaren een Futaba 9602. Over de door jou aangegeven servo kan ik geen oordeel geven daar ik niet weet of die geschikt is/goed is. Smeermiddel op de banden: Jack de Gripper van Corally of LRP Top Grip Asfalt zijn gewoon goed.

Bedankt voor het snelle antwoorden!
Moet het differentieel of nog gelubed :( daar heb ik dan net weer geen goedje.
Futaba 9602 is voor mij iets aan de prijzige kant vrees ik.
Nog 2 kleine vraagjes:
En wat betekent 40mm verplaatsing? Aan wat voor tandwiel verhouding staat dat ongeveer gelijk?

Je differentieel moet uiteraard ook voorzien worden van diff-vet net als ieder ander kogeldiff... Over de verplaatsing in mm, daarvoor zou ik even dit topic doorlezen... Daar staat meer over de roll-out en hoe je die berekend...

En even over die servo? Wat is duurder? Een paar keer een slechte servo kopen of in één keer een goede die heel lang meegaat? Online koop je die Futaba S9602 voor iets van 50 euro meen ik, kan iets meer zijn maar niet veel... Maar ik kan niet in jouw portomonee kijken natuurlijk maar het is het wel waard...

We hebben afgelopn weekend op de indoorbaan Mach gereden, probeer dit maar eens:

Banden voor 45mm diameter, hardheid Purple (Corally)
Banden achter 48mm diameter, hardheid Pink (Corally)
Spur: 78T, pinion: 17. 48 pitch
Demper olie, exrta hard (Corally)
Difflube van Corally.

Als je een servo koopt, zorg ervoor dat het er 1 is met matalen tandwielen.

Een liggende demper zal zonder zijdempers slechter zijn.

Succes!

Vreemde set-up lijkt me, vaak wordt purple voor en pink achter gestoken, en een 17T-pinion is ook nogal klein lijkt me. In Mol rijden we met 29-35T.

Denk dat de 78-17 in 48 pitch is en de 29-35 van jou in 64pitch... Maar ik dacht ook meestal purple voor en pink achter, misschien verkeerd neergezet?

Nismo zei:
Een liggende demper zal zonder zijdempers slechter zijn.

Succes!

Waarom? Kan je daar een reden voor geven want de Asso RC12L4 en de HotBodies C12 hebben ook een liggende demper maar geen side-dampers...

Furious Jay zei:
Denk dat de 78-17 in 48 pitch is en de 29-35 van jou in 64pitch... Maar ik dacht ook meestal purple voor en pink achter, misschien verkeerd neergezet?

Yup, foutje ... is al veranderd.

Zonder zijdempers wordt een G3 erg zenuwachtig met tweak neigingen, je mist op deze auto dan Nl de zijdelingse demping.

Back