Het 1:12 Topic

Martin,

De Stock Spec kan niet op 1 Cel lipo, en Joost het is een top regelaar, die absoluut niet onder doet bij anderen ;-) Groet Robert

Robert,

Hoe kom je daarbij? De SPX werkt prima, zolang je een extern RX pack of Booster gebruikt. Schakelaar in off laten staan en klaar...

Ligt het eigenlijk in de lijn der verwachting dat bestaande auto's die nu voor NIMH gebouwd zijn, makkelijk middels een kleine wijziging naar Lipo kunnen?
als ik het allemaal een beetje snap, zit de T-bar in de weg....

Je kunt met alle huidige auto's met 1 cel lipo rijden: bij een link auto zal de lipo zonder problemen passen op de plek waar de 4 NIMH cellen normaal liggen, bij een T-bar auto leg je de 1S lipo aan 1 kant en de ontvanger + regelaar aan de andere kant

Frans, nog iets.
Aan welke merken denk je dan?
Of wellicht juist niet?....
Serpent bijvoorbeeld is de zomermaanden stukken beter geworden, maar of het op het niveau is waar het op moet zitten, dat durf ik niet te zeggen....

Ik zou zelf kiezen voor Xray omdat die auto zo std uit de doos voor iedereen goed rijdt en de onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Serpent zou denk ik een keuze kunnen zijn als de onderdelen goed verkrijgbaar zijn.

Overigens zijn er geruchten dat beide merken binnenkort met een link auto zullen uitkomen

Ik zou zelf kiezen voor Xray omdat die auto zo std uit de doos voor iedereen goed rijdt en de onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Serpent zou denk ik een keuze kunnen zijn als de onderdelen goed verkrijgbaar zijn.

Overigens zijn er geruchten dat beide merken binnenkort met een link auto zullen uitkomen

eigenlijk was de keuze al een beetje uitgedunt naar precies deze 2 merken inderdaad.:p
Van Serpent wist ik dat een link auto in de planning zit, heb nog wel eens contacten met insiders.. :mrgreen:
Kan ik ook verwachten dat je een T-bar om kunt bouwen naar link?

eigenlijk was de keuze al een beetje uitgedunt naar precies deze 2 merken inderdaad.:p
Van Serpent wist ik dat een link auto in de planning zit, heb nog wel eens contacten met insiders.. :mrgreen:
Kan ik ook verwachten dat je een T-bar om kunt bouwen naar link?

Dat laatste is wat moeilijk maar niet onmogelijk en bovendien wat prijzig: Er zal een ander chassis komen, andere rearpod plate en wat hardware. Je kunt neem ik aan wel de achterpod en achteras constructie gebruiken en de voorkant. Dat lijkt mij het meest logisch, of ze moeten iets kompleet nieuw ontwerpen maar dat lijkt mij nu niet economisch verantwoord.

Nee, dat kan niet. Dan heb je een andere chassisplaat nodig namelijk en nog wat onderdelen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de Associated site naar de RC12R5. Dan zie je bij onderdelen een conversie set staan naar T-bar. Dat geeft ongeveer aan wat je nodig zou moeten hebben...

De X-ray is op dit moment een erg goede keuze. Onderdelen levering is gewoon goed in NL dus...

Duidelijk allemaal boys!, bedankt!...

gaat helemaal goed komen, heb er nu al zin in, terwijl het buiten nog niet eens over is!
1 NK nog, 1 clubrace en de 3 uren!....

Weet iemand toevallig wanneer ongeveer de nieuwe 1:12 van Corrally verwacht wordt, of heeft er meer informatie over???

ben er erg benieuwd naar, ook naar de prijs:mrgreen:

Groet,
Robert

Hallo,

vorige winter had ik al een oldtimer RC12L3 ;-) ,nu kreeg ik van een vriend een T-Fource (rear pod 2mm lager dan de asso) met een L3 voorophanging + aandrijflijn in bruikleen om een paar wedstrijdjes te rijden deze winter.

Iemand gaf mij de raad toen, om m'n voorbandjes naar 45mm af te draaien, omdat het niet goed is om met 'dikke' banden te rijden..
Maar toen kreeg ik het probleem dat ik onder de minimale rijhoogte zat.

Drastische oplossig toen, was het afzagen van de onderste ophangingsarmen, wat wel werkte maar niet 100% accuraat was....ik kreeg de camber op 1 arm niet meer goed, doordat mijn zaagwerk niet perfect 90° was.

Nu zou ik er een andere ophanging willen op monteren, maar weet niet goed welke - liefst eentje die ik nu niet moet afzagen om aan de juiste rijhoogte te komen met m'n 45mm bandjes!

Iemand een idee ?

thx,
John

Jullius,

In de technische data van de SPX StockSpec staat een Spanning bereik van 4,8V tot en met 7,4V...

http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_24931_ra00261-spx-competition-stockspec-d.pdf

Groet Robert

Hoi Robert.

Dat de technische specs dat aangeven is logisch. De regelaar is onwikkeld op hetzelfde platform als de Sphere TC met andere software. Echter als je bv op RCtech leest kom je veel info tegen over 1s lipo gebruik met vrijwel alle huidige regelaars.

Dus het kan niet volgens het boekje, maar wel in de praktijk.

Allebei gelijk :D

Tot van de winter

Toch spijtig dat die tussenstap naar lipo nog gemaakt wordt, het had toch interessanter geweest direct naar A123 over te stappen ?

Dat wordt weer een discussie die net zo eindeloos wordt als alle andere accu topics die er al zijn hier op het forum. Het is vrij simpel ongeacht wat er nu beter is... LiPo is wel al in gebruik op wedstrijd gebied (ook in 1/12) en A123 simpelweg nog niet.

Ik ga dus NIET zeggen dat LiPo beter of slechter is dan A123 alleen dat er al met LiPo wedstrijden worden gereden in de 1/12. Bijv. de Snowbirds en de IIC Las Vegas zijn beide races die nu 100% LiPo zijn.

Meer wil er niet over kwijt en meer ga ik er niet over zeggen om een oeveloze welles/nietes discussie uit de weg te gaan.

Over de voorophanging, je zou de CRC ophanging erop kunnen zetten. Misschien dat je het daarmee red...

Thanks Wesley, daar had ik mijn bestelling al geplaatst :mrgreen:

Ik heb ook een 1 Cel Lipo (SMC) en een Novak Booster besteld. Ik heb voor de Booster gekozen i.p.v. een extra ontvanger accu. Ben toch wel benieuwd ;-) !

Groet Robert

Thanks Wesley, daar had ik mijn bestelling al geplaatst :mrgreen:

Ik heb ook een 1 Cel Lipo (SMC) en een Novak Booster besteld. Ik heb voor de Booster gekozen i.p.v. een extra ontvanger accu. Ben toch wel benieuwd ;-) !

Groet Robert

Hey Robo, mag je de EPS wel met een lipo rijden?...

Hey Robo, mag je de EPS wel met een lipo rijden?...

Zal ik mijn hele bestellijst posten ;-) Dat is namelijk nog al veel de laatste tijd....

Er zijn idd ook nog enkele NIMH cellen voor de EPS besteld..

Krijg trouwens nog wat van je Pieter ;-) Stukkie papier over de mail!!!!

Greets Robert

Zal ik mijn hele bestellijst posten ;-) Dat is namelijk nog al veel de laatste tijd....

Er zijn idd ook nog enkele NIMH cellen voor de EPS besteld..

Krijg trouwens nog wat van je Pieter ;-) Stukkie papier over de mail!!!!

Greets Robert

Jajajajajajajajaja.... morgen!
Check me website maar alvast :mrgreen:

Back