Het 1:12 Topic

Furious Jay zei:
Okee, dus het is alleen van kracht op de Corally types met dat systeem... Pfoei, gelukkig maar haha...

Hey, dat is niet mijn antwoord. Het is in ieder geval van toepassing op de G3...
Met iets ander dan de G3, SP12M en de X12 heb ik geen ervaring.

Maar hoezo hebben 2wd modellen van corally zoals de c10x en de f1 versie dan wel zo een extra liggende demper?

Zijn nieuwere modellen dan de G3, de latere 1/12 versies kregen er ook een... De SP12M had het als eerste als optie...

hallo modelax.

zoals Frans Heinsbroek al zei, tussen de frictieplaatjes dempersiroop extra hard.
de standaard voorveren voldoen prima. afstellen gaat alsvolgt; de moer bovenop de veer aandraaien tot de veer niet meer los zit en dan nog een halve slag extra. dit heb ik ook van iemand anders en voldoet goed.
kwa servo kan je ook gewoon een standaard servo monteren, heb ik ook gedaan en ik ondervind geen vervelende bijkomstigheden op 4 cellen. stuurt rap zat. tja tandwiel verhouding ik rij met mijn g3 met 18x75 met een 16dubbel motor op 4 cellen. gaat precies goed. het is misschien wel handig om met een 19t op 4 cellen te rijden, niet voor de snelheid maar voor de ruimte.
zoals ik zei ik heb dezelde wagen en rij met een gewone (grote) servo en een grote ontvanger, op 6 cellen gaat dit niet passen.
je moet je t-bar ook iets los zetten, dat hij iets kan kantelen, krijg je heel veel grip achter van.
als je wilt kan ik vandaag of morgen wel een foto plaatsen.

Sander

Heey Sander,
leuk om te horen dat er nog iemand met een g3 rijdt en ik niet helemaal uit de prehistorie kom :P
Met 6 cellen past met regelaar en ontvanger wel erin hoor!. (kopropo ontvangers zijn best klein).
Maar een standaard servo past er bij mij niet in! in ieder geval niet als ik hem zegmaar "andersom" leg.

gr. Max

Daarom zijn er ook servo's op de markt die eigenlijk "speciaal" ontworpen zijn voor 1/12 gebruik... Die zijn al eerder genoemd...

Ahum ja als gewicht niet belangrijk is ...

Je kan natuurlijk ook een "low spec" servo kopen of een digitale mini met 3,5 kg 0,05, de 1 kost 125 de ander ongeveer 50....

Furious Jay zei:
Daarom zijn er ook servo's op de markt die eigenlijk "speciaal" ontworpen zijn voor 1/12 gebruik... Die zijn al eerder genoemd...

Ja dat snap ik, maar Sander zei dat hij een standaard servo gemonteerd had in zijn 1/12. En ik vraag me af hoe aangezien dat bij mij niet past.

Ik heb anders nog wel een goeie Airtronics 94141 servo voor de 1/12 incl. twee bij passende kimbrough servosavers voor niet al te veel. Is de zelfde servo als de eerder aangehaalde Sanwa 141 servo.

Moet je maar een PB of een mailtje sturen als je intresse hebt.

Wie heeft er al ervaring met de 1/12 banden van GRP? Ik heb een set rondom besteld (front 37 shore, rear 35 shore) om is te proberen, baat het niet dan schaadt het (hopelijk) niet :)

potloodslijper zei:
Wie heeft er al ervaring met de 1/12 banden van GRP? Ik heb een set rondom besteld (front 37 shore, rear 35 shore) om is te proberen, baat het niet dan schaadt het (hopelijk) niet :)

Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar alle mensen die ik ken en die de banden gebruiken zijn er heel tevreden over. Denk niet dat je hier een miskoop aan hebt.

Bedenk echter wel dat niet alle banden het op alle banen evengoed doen: de ene band heeft meer natuurrubber als de andere band. Op sommige banen gaan banden met veel natuurrubber als ze warm worden plakken en verliezen dan hun grip. De auto gaat dan heel raar reageren en wordt zo goed als onmogelijk om nog (snel) te rijden. Dat de banden gaan plakken ligt grotendeels aan de gebruikte tapijtsoort. Het is dan zaak om banden te gebruiken die minder natuurrubber bevatten.

gewoon een setje magische banden van de puntekapper lenen en ge komt goe rond :lol: :lol: :lol:

nog is merci e jorg !

was echt goe in mol :!:

willem

Hey Max,
Op deze manier heb ik mijn electronica erin gefrutseld.
g3%20003.jpg
g3%20004.jpg
g3%20005.jpg

Sander

Alleen even die rampzalige Tamiya servo saver (tenminste, dat was de bedoeling) eraf halen en een knappe erop zetten, gaat je servo en het stuurgedrag zeer ten goede komen...

Persoonlijk zou ik de draden nog wat netter weg werken maar dit is wel de manier om er me vier cellen mee te rijden. Accubakjes inkorten en gaan...

Back