Het 1:12 Topic

ben op zoek naar een rc winkel in nederland die onderdelen heeft van de crc carpet knife en gen x ?

RC Speedworld in Heemskerk voert CRC... Ze hebben veel op voorraad... RC Speedworld

Gewoon even bellen want niet alles staat op de site... Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet hebben...

Speedworld in heemskerk heeft alle onderdelen voor de crc carpet knife en de gen x

Heb laatst losse donuts besteld voor om de voorvelgen van me HotBodies Cyclone12 Deze voor donuts bestaan uit 2 hardheden in 1 donut

Maar aan welke kant moet nu de hardste kant van de 2, binnen of buitenkant???

Edwin

Frans Heinsbroek zei:
Helaas heb ik diezelfde dingen van de HB12 gezien. Alleen zijn het dan niet de steeringbloks maar de assen die erin zitten die afknappen. lijkt wel van waaibooimen-ijzer.
Ik ga de auto binnenkort testen maar dan wel met titanium assen ! en die zware alu achteras gaat er ook gelijk uit !

Yups, en dit is gisteravond dus gebleken bij mijn C12... Denk een accu of vier gereden, maak aanstalte om het rechte eind op te rijden en toen was het: "Hey, dat wiel ken ik!!!". Bleek dus idd één van de voorassen gebroken te zijn... Ik eerst balen natuurlijk omdat er nog heel weinig van rondrijden en het onderdeel dus ook niet zomaar te vervangen was door een mede rijder (ikzelf had ze nog niet als spare dus...).

Gelukkig heeft HB de auto zo gebouwd dat ondanks dat het allemaal metrisch is toch alle US parts erop en eraan passen dus een setje stuurblokken en stub-axles van CRC zaten er zo in (Thank you very much Radbout !!!)

Echt een aanrader voor iedereen die inmiddels een C12 heeft, meteen die stuurblokken en assen vervangen...

C12_broken_front_axle_002.sized.jpg

De achteras is als volgende aan de beurt simpelweg omdat met de huidige alu-achteras niks af te stellen valt en daardoor ook de nieuwe Prism wielen van Jaco niet gaan passen door de -3mm off-set... Zal ook een CRC of Asso L4 as worden, zolang het maar blauw is hahaha...

Al met al wel zeer tevreden over het rijgedrag van de C12, lag erg stabiel op de baan en de snelheid was ook niet verkeerd (GP3300 cellen en een 19x3...). :wink: Voor de wedstrijden gaan er betere accu's is en een SPEC19 dus dan zal het nog een tandje sneller gaan...

Furious Jay zei:
Echt een aanrader voor iedereen die inmiddels een C12 heeft, meteen die stuurblokken en assen vervangen
C12_broken_front_axle_002.sized.jpg

Is die Cyclone 12 zelf wel een aanrader ?

Zo ingewikkeld is een 1:12 niet,
en je gaat nu steeds verder terug naar bestaande ( oude )
parts.

Ja absoluut!!! Hij doet niet onder aan een RC12L4 of een CRC... Inderdaad, er zijn een aantal onderdelen waar HB dacht innovatief mee te zijn maar helaas... Het blijkt wel weer dat een 20jaar oud concept nog steeds werkt (voor- en achteras design) en als je niet met de Prism wielen gaat rijden volstaat de HB achteras zeker (mits je geen diff problemen hebt zoals Tom...). Ik denk zelf dat HB nog wel met een aantal hop-ups gaat komen waardoor deze problemen opgelost zullen worden maar ja, dit is het eerste model van HB en dan vind je net als full scale modellen altijd wel wat kinderziektes. In het geval van de HB zijn ze redelijk makkelijk op te lossen. Als je hiertegen geen bezwaar hebt is de HB C12 een zeer goede auto. Wil je dit niet kan je ook gewoon een 12L4, Corally of een CRC kopen.

De basis is zoals je zegt eigenlijk bij alle merken ongeveer gelijk afgezien dat de een een T-bar heeft en de ander niet. Het enige waar je nu tegenaan gaat lopen bij de C12 als je wat andere onderdelen monteerd van US auto's is dat je wat meer inch gereedschap in huis moet halen maar gelukkig voor de voorzijde zit er op de kruissleutel van de C12 al een inch maat dus de wielmoeren kan je gewoon los halen...

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik gister erg goede ervaringen op heb gedaan met de C12... Tom was volgens mij ook wel tevreden nadat er een CRC achteras in zat bij hem. (hij had dus problemen met de rechter wielhub...)

Overigens is het overstappen van de C12 voorassen naar de CRC set-up geen rib uit je lijf. De stuurblokken en de stub-axles kosten samen nog geen € 11,-- dus... Ik moet alleen wel even andere vooraslagers hebben nu omdat de JACO wielen eigenlijk niet zijn gemaakt voor flenslagers. Die komen er nog bij dus maar dan heb ik wel voor elk voorwiel lagers liggen...

En dat is? Serpent? Tamiya? Dat zijn de enige waarvan ik weet dat ze nog met een nieuwe 1/12 gaan komen namelijk...

Diffs en lagers

Kick... zo weer ff naar boven.

Na een aantal maanden 1:12 te hebben gereden vraag ik me af wat de diverse manieren zijn om een diff te laten inlopen. (2WD) Wat zijn hier de ervaringen?

Ook nog even een andere vraag. Ik zoek me duizelig naar lagers (flens achterzijde) voor een CRC 3.2R, is hier in NL ergens een winkel waar dit te halen is?

De achterlagers zijn nagenoeg identiek van de CRC, Asso en HB dus elke zaak die dit verkoopt kan deze lagers leveren...

Ik weet zeker dat RC speedworld deze lagers verkoopt, PK zal ze ook hebben en anders online via Ebay...

Als je het diff goed bouwd dan hoef je het maar een minuut of vijf met de hand in te laten lopen... Een 1/12 diff valt en staat met het correct bouwen...

JK.

De achterlagers zijn nagenoeg identiek van de CRC, Asso en HB dus elke zaak die dit verkoopt kan deze lagers leveren...

Ik weet zeker dat RC speedworld deze lagers verkoopt, PK zal ze ook hebben en anders online via Ebay...

Als je het diff goed bouwd dan hoef je het maar een minuut of vijf met de hand in te laten lopen... Een 1/12 diff valt en staat met het correct bouwen...

JK.

Ghe ghe ... RC Speedworld had ik al gebeld, was niet verkrijgbaar op dit moment.
Dat van de diff, gebruiken jullie polish?

Nee, ik gebruik diff vet... ;-) Jij hebt zeker zitten lezen op de blog van Mark Payne? Ik heb gewoon de diff ringen licht opgeschuurd en schoongemaakt. Dan ceramische kogels in het spur en een beetje vet op de kogels. Dan het diff in elkaar zetten en steeds een beetje aandraaien en tussendoor het diff steeds goed ronddraaien. Altijd een soepel diff en nooit problemen...

Precies en een Slapmaster Thrust bearing tussen de hub en de moer. Dit scheelt ook enorm in de soepelheid van het diff...

Zo de voorbereidingen voor de internationale Masters of 12 Scale in Kerkrade dit jaar zijn begonnen. Alle onderdelen die we niet vertrouwen gaan direct de vullusbak in, en er gaan nieuwe op. Maar ik bleek zoveel spare-parts te hebben, dat ik een volledige Rear-Pod met T-bar en aansluitingen kon klaarmaken. Daarom besloot ik om de oude onderdelen wat te modificeren en te teten. Vallen ze tegen, heb ik nog een hele nieuwe Rear Pod liggen, dus dat komt wel goed!

Er is nu veel meer ruimte voor de motor. Ook kan deze nu makkelijker verwisseld worden. De vraag is alleen of de kracht in de Rear Pod nog steeds het zelfde is, of dat deze nu juist snel tweakt. We gaan het zien!

IMAGE_056.jpg

IMAGE_057.jpg

En het origineel:

12l4top.800.jpg

Groet Robert

PS: Picture's are made by mobile phone so.......

Laatst bewerkt:
Oh dus hier had je het over you sweetlake son of a bitch... hahaha... Looking good man, ben benieuwd of het voordeel op gaat leveren...

JK.

Back