Het 3D bomen bos

Je kent het wel, door de bomen het bos niet zien. Dan heb je nog houtbossen, balsabossen, EPP-bossen en carbon-bossen...

Ik wil graag een 3D-kistje kopen voor "er bij". Ik heb niet de intentie om aan 3D-kampioenschappen mee te doen en mijn hart gaat uit naar warbirds, maar het lijkt me leuk om er gewoon een bij te hebben.

Ik heb de volgende eisen/wensen:
- Maximaal budget rond de 250 euro excl ontvanger en lipo's
- 800-1200mm spanwijdte
- Zou een bonus zijn als er ofwel 4S4000 ofwel 3S3000 lipo's in kunnen, want die heb ik al liggen.

De keuze is beperkt tot de onderstaande modellen (mede omdat ik van mijn vriendin een leuke kadobon voor een webshop heb gekregen :yes: ), maar verder kom ik niet echt. Ik weet te weinig van 3D af om de verschillen goed te kunnen begrijpen. Natuurlijk kan ik me een week gaan inlezen, maar misschien kan het forum me op weg helpen :)

Welke vliegt het lekkerst, is het fijnst gebouwd, beste kwaliteit, goed voor beginnend 3D, makkelijk te repareren, enz enz? Waar moet ik op letten bij 3D kisten?

Keuzes:
- E-Flite Eratix 25e
- E-Flite Extra 260
- E-Flite Mini Funtana-X
- E-Flite Mini Pulse XT
- E-Flite Yak-54 Carbon-Z
- Hype Sbach 342
- Hype Sbach 342 EPP
- Multiplex Acromaster
- ParkZone Extra 300

Keuzes, keuzes... wie kan er wat bomen voor me rooien?

Acromaster is lekker gemakkelijk om te repareren, en schijnt ook goed te vliegen.

Ook kun je voor een Parkmaster gaan, met deze kist is goed 3D te vliegen maar ook goed om te leren.

Grt Jens

In jou lijstje blijven maar een paar over Eratix, Yak Carbon Z, Acromaster, ik heb de EFlite Eratix 3D de Eratix is er echt voor gemaakt en zou ik dan ook zeker voor gaan. Ik heb 'm zelf ook en dat ding vliegt werkelijk fantastisch en ook nog eens heel erg makkelijk is lekker stabiel bij het prophangen ik laat 'm met regelmaat de grasmat aantikken.

Mijn setup is:

E-flite power 32e & 13 x 6.5 apc
Castle Creations 50Amp regelaar
3300mAh 4s lipo
Hyperion servo's type weet ik ff niet

Om het bos wat voller te maken kijk ook naar de Extreme Flight, Precision Aerobatics Addy X en Sebart modellen.

Maar ik zou je de Eratix aanraden ook omdat ie gewoon net wat groter is dan de rest wat een voordeel is.

Succes met een keuze maken.

In jou lijstje blijven maar een paar over Eratix, Yak Carbon Z, Acromaster, ik heb de EFlite Eratix 3D de Eratix is er echt voor gemaakt en zou ik dan ook zeker voor gaan. Ik heb 'm zelf ook en dat ding vliegt werkelijk fantastisch en ook nog eens heel erg makkelijk is lekker stabiel bij het prophangen ik laat 'm met regelmaat de grasmat aantikken.

Mijn setup is:

E-flite power 32e & 13 x 6.5 apc
Castle Creations 50Amp regelaar
3300mAh 4s lipo
Hyperion servo's type weet ik ff niet

Om het bos wat voller te maken kijk ook naar de Extreme Flight, Precision Aerobatics Addy X en Sebart modellen.

Maar ik zou je de Eratix aanraden ook omdat ie gewoon net wat groter is dan de rest wat een voordeel is.

Succes met een keuze maken.

Bedankt voor het advies! De extra opties die je aandraagt gaan voor mij niet op, omdat ik een tegoedbon heb en dus tot 1 webshop ben beperkt :)

Zou je kunnen toelichten waarom de anderen afvallen? Waarom bijvoorbeeld niet de Hype Sbach?

Meer door de spanwijdte 27cm groter dan de Sbach en de rest de Eratix is daarmee de grootste en ik heb ervaring met de Eratix, daarbij komt hij is ook echt ontworpen om 3d mee te vliegen natuurlijk kun je er ook normaal figuren mee vliegen maar met 3D komt ie goed tot zijn recht vliegt strak in meskant, doet hele mooi flat spins, inverted spins, blenders, waterfalls etc... ook kun je heel erg langzaam vliegen je zou 'm bijna lopend bij kunnen houden, landen is een eitje en makkelijker dan sommige trainers.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Hype heb er een kist van gehad en dat ding vloog voor geen meter wat we ook probeerden ding wou gewoon niet goed vliegen boel ellende van gehad en toen heb ik die Eratix gekocht een wereld van verschil.
Mocht deze kapot gaan koop ik er direct weer 1....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik blijf bij parkmaster, voor 250 euro kun je 1 helemaal aan gort vliegen en een mooie houden.

Ik ben niet het type dat dingen snel aan gort zal vliegen, ook al zit een ongeluk in een klein hoekje natuurlijk. :D
Op zich is het een goede tip en ik denk dat je in veel gevallen ook gelijk hebt. Ik ben echter iemand die eerst een flink aantal uur op de sim oeffent en dan erg voorzichtig begint als ik iets nieuws doe, dus ik ben niet zo bang om voor een wat duurdere optie (binnen grenzen uiteraard) te gaan.

Ik denk dat het idd de Erratix wordt. Voordeel daarvan is dat ik mijn 4s4000 lipo's kan gebruiken die ik al heb liggen. Ik kan de 80A ESC uit mijn Kadett pakken, die staat momenteel toch stil. Dan is hoef ik dus alleen een motor en servo's te kopen en good to go! :D

Back