Het Aerofly 5 topic

RCEFlyer

In Memoriam
Hoi,

vandaag of morgen komt de nieuwe Aerofly uit. Deze zal geen Aerofly Pro Deluxe meer heten maar kortweg Aerofly 5.

aerofly5_start_p6.jpg

Volgens Ikarus is het geen doorontwikkeling maar een compleet nieuw ontwikkeld programma. De oude vliegtuigen & heli's (standaard en downloads) zijn niet meer bruikbaar, maar er kan wel weer zelf ontworpen worden. Ook zullen er op termijn weer downloads beschikbaar komen.

ss-decathlon-carrier-01-20090915-111711_p8.jpg

Wat vooral opvalt is dat de SIM grafisch behoorlijk vooruit is gegaan.
Ook zijn er diverse gadgets ingebouwd, een ervan is dat de zender in beeld staat waardoor je kan zien welke stickbeweging bij een bepaald figuur hoort.

ss-edge540t-monolake-23-20090911-155323_p8.jpg

Verder is er een multiplayer mogelijkheid ingebouwd, zodat je via internet met mensen over de hele wereld kan vliegen (het lijkt wel een Nintendo :) )

Nou dacht ik er goed aan te doen om vast een topic te openen, zodat er niet allerlei losse topics over deze neiuwe SIM gaan ontstaan.

De winkelprijs zal vermoedelijk rond de 300 euro liggen :(

Ik zal trachten hier zoveel mogelijk info over deze SIM te plaatsen.

Interview met de ontwerpers:

Algemeen filmpje van Aerofly 5 op youtube:

Topic op RCG met diverse screenshots:

Aerofly 5 preview!

De presentatie van Aerofly (bevat wel aardige beelden):

http://neckar-verlag.de/index.php?id=256&tx_ttnews[tt_news]=342&tx_ttnews[backPid]=242&cHash=36e49c0381

Kopieer de link in je brouwser als deze niet rechtstreeks werkt.

Nou jongens, vul maar aan als je iets tegenkomt :yes:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Spaar je geld, sim is net uit en stikt al van de problemen............
Aufwachen! Es gibt Neuigkeiten! - Ipacs- Simulatoren - RC-Sim Community, alles über RC-Simulatoren

Is nu wel al een hotfix/patch uit....maar ja veel geld en blind kopen is dan niet iets waar ik op zit te wachten. Hou het fijn bij PhoenixRC. Gewoon puur RC en loopt soepel.
Verder heeft ie ook niet echt veel nieuwe modellen en schijnt dat alle eerdere modelen voor AFP/AFPD niet eens meer werken, zo ook de sceneries...........
En na het zien van dit filmpje B8Q0OAq4dtA[/media] - Aerofly 5
zie ik wel dat PhoenixRC plane physics ook prima zijn, en dus niet alleen heli zoals zoveel mensen zeggen.

Groeten.

Ben ook heel erg benieuwd of de simulatie nog beter is dan de voorganger.
De Beryll (van de team edition) is al super implementatie van een F3A kist. Ben benieuwd of ze dat hebben kunnen verbeteren. Helaas was de Amethyst nog niet klaar (en nog enkele andere beloofde toestellen) en is daarom nog niet meegeleverd.

Hoi,

tja Hans daar kan ik je uiteraard ook geen antwoord op geven.

Ik weet dat er 50 modellen en 35 sceneries mee worden geleverd.
Enkele maanden na de introductie komen ook de downloads beschikbaar ...

Ik vermoed dat er (net als bij elke sim) na enige tijd ook wel weer add ons op disc zullen verschijnen.

Grtz,
Menno

Voelt hij ook beter aan dan de vorige versies?
Denk dat er nog niet veel zullen zijn hier op het forum die er al mee vliegen.
Ik twijfel of ik al zal upgraden. Zonder behoorlijk F3A toestel hoef ik hem nog niet. Ondanks dat ik een redelijke grafische kaart heb, denk ik dat er weer een kleine 200E voor een nieuwe kaart bij moet om ook die honger weer te stillen.
Zie specs rodeo voor 120 frames:
http://www.rc-sim.de/wbb3/index.php?page=Thread&postID=85646#post85646

Laatst bewerkt:
OpenGL Version 3.0 compatible 3D-graphics card from NVIDIA or ATI with 512 MB. At least as fast as NVIDIA GeForce 8800 or ATI Radeon HD4850

Pittig videokaartje heb je dus wel nodig..

Deze versie is veel mooier de de AFPD, Nvidia 8400 videokaart kan het aan. Valt dus wel mee met de kaart. Geen problemen gekend die de duitse site aangeeft,

Joris

Ik ben toch van plan die upgrade te doen... Als je AFPD al hebt valt het nog te verantwoorden, volledig nieuw is een andere verhaal :-)

Aeofly 5 is te verkrijgen via upgrade vanuit aerofly pro deluxe... Dan is de prijs idd nog te verantwoorden. Ik draai aerofly pro nu op mijn Mac via fusion.

Mijn vraag is nu, kan je een windows versie upgraden naar Mac.

Als die "upgrade" een volledige versie is en je hebt enkel de usb-adaptor nodig, zou dat geen probleem mogen zijn.

Het lijkt me wel, omdat je een Mac-upgrade kan kopen, en aerofly pro bestond niet als mac-versie.

Ze zijn er zeer vaag over, en er is weinig info over te vinden.

Heeft er iemand een idee?

Koen

Begrijp ik het goed dat je ook via het internet met elkaar kan vliegen?
Zou je dan ook via het internet kunnen slepen?
Dus ik met de sleper bij mij thuis en mijn maat met de zwever bij hem thuis.
Ook vraag ik me af of het thermiek vliegen realistischer is geworden.

aerofly 5

hoi dinsdag aerofly5 besteld303 EURO via ikarus duitsland en donderdag al in belgie snelle service ; maar op mijn laptop gaat hij niet dus ik naar mijn ouders en hem daar op gezet en ja daar gaat het wel; hebben een 3d kaart er in zitten dus mijn vraag is kan het op mijn laptop gezet worden het is een medion 95500p4 NORMAAL STERK GENOEG of is het het beste even langs de comp winkel om te zien of het wel gaat op de mijne groetjes en veel vliegplezier rudy

Back