Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Bart_Banaan, 25 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hem gelijk geven over het idee van beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen. :p

    Hmm, netjes is het niet, maar bewijs het maar eens.

    Dit geld voor alletwee de partijen, zal toch moddergooien worden..
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    He? Waar heb jij het nou over? Ik vraag wat ik daarvan moet denken, en jij hebt het over bewijzen?

    Ik heb eerder iets van: Blijkbaar vinden ze het een goed verhaal, wat eventueel de/een standaard carburateur manual voor de fabrikanten kan worden...

    't zou leuk zijn als ze me wat 'credits' gaven, maar dat zal wel niet.... Ik heb wel ff XRay opmerkzaam gemaakt op de grote overeenkomsten, even kijken hou ze reageren.....
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dat is het enige wat je kunt doen denk ik Jaap...

    Opzich is, omdat het verhaal ook hier op deze site staat, het volgens mij door iedereen zonder bron vermelding legaal om ergens anders te publiceren.....
    Maar zeker weten doe ik dat niet.......
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tuurlijk mag het, ik heb geen copyrights ofzo denk ik, en ik heb ook niet de engelse versie geschreven. Maar ja, ergens vind ik het wel leuk dat mijn verhaal zo duidelijk was dat zelfs in engelse manuals vertaald wordt. XRay is een 'grote jongen' in het RC wereldje, en als ze mijn verhaal gebruiken als basis om hun klanten te informeren maakt dat me wel een beetje trots...
     
  5. kan je zeker trots op zijn hoor!
     
  6. ajax/RC fan

    ajax/RC fan

    Lid geworden:
    5 aug 2005
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Veenendaal / Delft
    Trots.... Man, je bent een held in de RC wereld ;-)
    Als een topmerk in de RC jouw basis van de carb instellingen gebruikt, kan je meer dan alleen trots zijn. Dan lever je een goede bijdrage. Het zou goed/leuk zijn als je iets met Xray kan regelen.
    Maar in iedergeval het is een goede 'prestatie'
     
  7. S.T.O.R.M. EvO

    S.T.O.R.M. EvO

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Wingene, BE
    Hallo,

    Ik heb een vraagje ivm de afstelling

    als mijn autootje goed warm staat en gewoon stilstaat dan na +/-15sec. begint die ineens meer toeren te doen en lichtjes te rijden

    moet ik dan de main needle afstellen of de low speed valve

    alvast bedankt voor de reaktie

    Steven
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    De low speed needle (die aan de zijkant dus) moet dan een tikje rijker. Niet je hoofdsproeier, maar de lage toeren sproeier...
     
  9. super-race

    super-race Guest

    hoi
    als ik met mijn auto vol gas geef en dan stop. blijf het toerental super hoog. de auto rijdt van zelf als ik de rem er af haalt.
    moet ik die schroef op de zijkant dan tegen de klok indraaien.
    Ik dacht van wel. maar weet het niet zeker.
     
  10. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Rijker is toeren omlaag is uitdraaien van de schroef (dus tegen de klok in)
     
  11. Niels v.V

    Niels v.V

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Franeker
    Hallo,

    Als ik mijn auto wil starten dan, moet ik mijn vinger over de uitlaat doen en dan volgens het boekje ong. 5 keer trekken aan de uitlaat. Zo komt er dan brandstof in de motor, maar naar een tijdje moet ik wel ong. 20 keer trekken voor dat er voldoende brandstof in de motor zit om te kunnen starten. Weet iemand ook hoe dit komt en/of te verhelpen is?
    Alvast bedankt.

    Niels
     
  12. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    simpel, haal de drukslang van je uitlaat, en blaast even in de slang.
    Je zal de fuel zo naar je carb zien lopen....
     
  13. Niels v.V

    Niels v.V

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Franeker
    Oke bedankt, maar waarom ging het in het begin wel goed met 5 keer trekken en nu niet meer?
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    beginners geluk?
     
  15. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg

    WHOEHAHA.....
    Ik schuif van mijn stoel.....

    Nee jo,
    Staat van de plug???
    staat van de gloeiplugdriver???
    gebruik van afterrun...
    en zo voorts...
     
  16. Niels v.V

    Niels v.V

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Franeker
    Ik gebruik na elke keer, afterrun olie, ik zal de accuplug wel eens goed opladen en eens zien of dat helpt, maar volgens mij niet, want dat doe ik regelmatig. Maar ik zal vanmiddag wel even testen.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Afterrun doet een motor moeilijker starten, aan te bevelen is het om eerst de plug eruit te halen, dan een paar keer te trekken totdat er verse brandstof in de motor komt en dan weer de gloeiplug erin en starten.
     
  18. Niels v.V

    Niels v.V

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Franeker
    dus na het rijden, nog wel afterrun olie gebruiken?
     
  19. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Als je de volgende dag weer gaat rijden hoef je er niet telkens afterrunolie in te doen. Als ik langer dan een week niet rij doe ik er afterrunolie in.

    M.v.g. Mark
     
  20. Niels v.V

    Niels v.V

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Franeker
    Ik heb vanmiddag gereden, ik had ook meteen nieuwe brandstof geprobeerd, het starten ging wel snel door blazen, maar tijdens het testen brak in de servo een tandwiel, waardoor ik de macht over het stuur verloor en tegen de stoep aanreed, waardoor ook nog de bevestiging van de servo afbrak!!! Op de auto zelf zit nog gerantie, dus ik hoop een nieuwe servo te krijgen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina