Het algemeen Felix topic

@plotterweld:

4. Onderschrift/Handtekening/Avatars, wat mag?

- Maximaal 3 regels in normaal tekstformaat, hiermee worden grote lettertype's bedoeld. (groter dan standaard)
- Geen plaatjes en of banners, uitgezonderd smileys welke via het forum worden aangeboden.
- Handtekeningen mogen geen verwarring / onleesbaarheid van de posting veroorzaken.
- Uiteraard gelden ook hier de algemene fatsoensnormen.
- Geen links of verwijzingen naar RC-Winkels/Webshops die niet als sponsor/adverteerder op het forum actief zijn.
- Geen links of verwijzingen naar andere RC-Fora, niet dat we geen concurentie dulden, maar om irritante ledenwerving te voorkomen.

Ik vermoed dat het gaat om de link naar je website. Leuk nieuw toestel overigens, heb je al een geschatte prijs?

Link is mijn private Homepage , en die zijn toegestaan.

Welk model bedoel je ?

bij ons in Barneveld is dat een bejaardentehuis (Elim) mischien zit ie daar wel
dan krijg je vanzelf zulken verhalen :D

Dat kan zijn zijn Henk . :D
Maar Barneveld ligt ook niet in noord- of zuidholland . ;)
Ben ik namelijk al eens geweest .

Mvg Johan

... Vervolgens heb ik de lakdraadjes aan de LED gesoldearmerd, let erop dat het korte ( kleine ) pootje in de LED altijd de + is (anode) ...
Ezelsbruggetje:
LEDje tegen het licht houden, het kommetje is de kathode, het armpje is de anode. En als je zoals ik, na vijfendertig jaar nog steeds niet het verschil tussen anode en kathode weet :mrgreen:
knap:
kathode negatief, anode positief

Ps : sinds wanneer ligt Elim in Holland .:teacher:
al langer dan dat jij in Holland woont:

elim - Google Maps

en wat die link betreft, via jouw site kom je ook op je Felix handel, en das dus indirecte reclame, in je handtekening vermeld je zelfs de link naar de thuisbasis...
volgens de letter van de wet klopt het wel, maar in de geest is het niet correct..

word dan tenminste vriend van het forum..wel zo netjes

Ik woon nu in Nederland , provincie noord Brabant , plaats Oss

De Duitsers zeggen wel vaak Hollanders tegen Nederlanders maar dat is niet juist .

Holland - Wikipedia

En Elim ligt in Drente heb ik vroeger op school geleert . :o

Mvg Johan

En Elim ligt in Drente heb ik vroeger op school geleert . :o

Mvg Johan

dan is dat wel een erg uitgebreid lespakket wat ze in Duitsland geven, zulke gedetailleerde topografie over aangrenzende landen krijgt men niet in Holland...

Tot ik in 1972 bij de luchtmacht ging werken en naar Duitsland vertrok naar de 5GGW heb ik in Bolsward (Friesland) gewoond .

Daar dus ook 10 jaar op school gezeten . :D

Mvg Johan

hmmm het gaat goed over de felix he ;-)

ik vraag me af of het zin heeft om een laagje kevlar om een epp vleugel te leggen zou dit zin hebben voor de sterkte zonder de onverwoestbaarheid te verminderen (kogelvrij) 8)
of is dit onnodig gewicht en geeft het alleen een klap op de portemonnee

Ik lijm een 4/2 carbonbuis in het rechte deel van de vleugel (onderkant)

Dat vliegt hij beter bij iets aan wind.

En de rest van het meterstuk onder de romp . ;)

Mvg Johan

Hallo,

Ik heb een fenix 80 en een probleem ermee, ik heb de standaard setup die Johan zegt gebruikt. Ik vrees dat hij te zwak is aangezien ik er wat ijzeren materiaal heb ingedaan zoals enkele vijzen voor de vleugel te bevestigen en de motor mount te plaatsen. Kan ik een 3s plaatsen of toch maar beter een andere setup kopen op HK ?

MVG

De turnigy (2204/16T) motor en HK8 regelaar kunnen op 3s. Je kan ook proberen een GWS8043 in plaats van de 7'' prop te plaatsen dan heb je ook meer vermogen.

Ik vraag me wel af hoe zwaar jij de 80 hebt gekregen aangezien ik de 100 vlieg met dezelfde setup gewoon op 2s

Bij twijfel kan je altijd gewoon een 3s ~400mAh nemen, heb je lekker veel vermogen ;)

Dit staat op mijn huidige esc, als ik een 3s gebruik ''3 cell capable but not warranted''. Zou ik niet beter eerst een 3s kopen en proberen, misschien lukt het met mijn esc. Maar welke lipos koop ik best kwa discharge en mAh ?

MVG

ik heb een vraagje ik heb een12a regelaar liggen en een acu 2s 1000mah kan dat of moet ik eenandere acu

ik heb een vraagje ik heb een12a regelaar liggen en een acu 2s 1000mah kan dat of moet ik eenandere acu

Dat is goed voor de Felix 80 met een 2204/1400 .
Prop 7 x 3,5

Zo vlieg ik hem ook (alleen iets kleinere regelaar);)

kan je geen felix ontwerpen van 2.0 m span

De grootste is nu die van 150 cm .

Noch groter zou wel gaan maar je moet dan meer gaan verstevigen met carbonbuis .

En ze zijn door de grote meer windgevoelig , EPP weegt niks. :D

Mvg Johan

Over sterkte van het materiaal gesproken. Ik vond de eerste serie van 80 cm vele malen steviger dan de serie daarna. Lijkt of het materiaal veel slapper is geworden.
Moest de tweede daarom echt verstevigen.

Back