Het algemeen Felix topic

full

De Felix80 in actie in Italie! Bij windkracht 4 is prima achteruit te vliegen.
Wel even wat extra propjes meenemen voor je 19 grams motortje want die kunnen hard gaan. Zand in de motor? Geen probleem. Even knarsend ronddraaien voor nog mee vliegplezier en gaan met die banaan!
@Johan. De Felix bezorgt mij HEEL VEEL PLEZIER hier ...

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi. Inmiddels raken steeds meer mensen geinteresseerd in het Felixprojectje. Al heel wat vliegers op weg geholpen inmiddels.
Van deze twee stuks gaat er tenminste eentje naar een nieuwe belangstellende. Nummer 2 gaat met lampjes uitgerust worden zodat we ook eens in het donker kunnen vliegen.

De Felix is een leuke vlieger en je kunt er overal mee vliegen. Zelfs met de EasyStar zou ik niet zo snel op een druk strand gaan vliegen, maar met de Felix kan dit wel gewoon (ookal moet je natuurlijk altijd wel oppassen).
We hadden een volleybalveld en een voerbalveldje en ik kon daar gewoon vliegen als men aan het sporten was. Zolang je maar een beetje boven blijft vind iedereen dit prachtig.

De fenix is echt top ! Makkelijker dan een EZ, morgen komt mijn tweede fenix binnen,

Ik zoek echter nog een goede methode om mijn vleugel op de romp aan te brengen

MVG

RC Felix nooit met een elastiekje laten vliegen .

Vleugel er op lijmen of met een breekboutje vat zetten.

Mvg johan

Lijmen doe ik niet meer, omdat als je een servo moet vervangen dan trek je gans de vleugel kapot, ik heb het zo gehad :D

Maar dat systeem met dat breekboutje heb ik nog steeds niet door,
en ik heb het al verschillende keren gelezen

Groetjes

Aan de voorkant valt de vleugel in de romp, aan de TE van de vleugel zet je eronder in de romp een stukje hout ofzo, daar tap je een schroefdraad in (gereedschap daarvoor eventueel goedkoop bij de Lidl op het momen!), dan een gaatje in de vleugel precies erboven, metalen ring op een breekbout en die erdoor. Vergeet niet een schroevendraaier mee te nemen naar het veld ;)

RC Felix nooit met een elastiekje laten vliegen .

Hoezo niet? Dat stiekje is bij de mijne zowat het enige wat ik nog nooit heb hoeven te repareren.
De 'kracht' van de felix zit hem juist in zijn flexibiliteit, daarom gewoon lekker dat stiekje gebruiken, als je wat raakt komt de vleugel wat scheef, so what? Om diezelfde rede heb ik ook geen carbon in de vleugel, al maakt dat denk ik weinig uit.

Elastiek kan niet tegen UV stralen .

De Felixen hier voor het raam (reclame) krijgen geen zon te zien maar de elastieken kon ik elke week vernieuwen .

Heb nu de vleugels verlijmt .

Als tijdens het vliegen het elastiek het begeeft kan een gevaarlijke situatie onstaan.

Veel Felixen worden niet op een club gevlogen maar in parken en groene veldjes in de stad .;)

Dus verlijmen of met een breekboutje (4mm) vastzetten .

Mvg Johan

Bijkomend nadeel van de elastiekjes is dat ze in het EPP kunnen snijden.
(daar weet ik alles van)
Daarom heb ik ook een breekboutje gebruikt.
Schroevendraaier is niet nodig, je kunt het boutje met de hand vast- en losdraaien.

Bijkomend nadeel van de elastiekjes is dat ze in het EPP kunnen snijden.
(daar weet ik alles van)
Daarom heb ik ook een breekboutje gebruikt.
Schroevendraaier is niet nodig, je kunt het boutje met de hand vast- en losdraaien.

Waar verkopen ze dat ?

Mvg

Zie hier mijn felix

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

De electronica is recup van een ikarus piccolo.
Alleen de batt is speciaal aangekocht een 2s 800mAh .
Hij mist power en komt niet hoger dan 5 meter, maar 3s behoort tot de mogelijkheid.
Mss dat hij het indoor beter doet.

TM

Back