Het algemene Mpx Gemini topic.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Acropilot, 19 jun 2007.

  1. Acropilot

    Acropilot Guest

    en ja, hier is ie dan, het eerste algemene topic van de Gemini, en nu maar hopen dat er nog vele leuke posts, tips en ervaringen zullen volgen.

    voor degenen die niet weten wat de gemini is, het is het nieuwe stuntbakje van multiplex, beetje accepteerbaar als het dubbelgevleugelde broertje van de acromaster :p

    even wat info met als bron multiplex zelf:

    Right from the earliest days biplanes have held a very special position in the history of aviation.
    Even today this layout is very popular, especially for aircraft which are required to combine agility, relatively low wing loading and compact dimensions.
    The distinctive biplane “look” also attracts many modellers to these aircraft, but in many cases they are frightened off by the considerable extra complexity compared to “normal” models.
    Not so with our Gemini ELAPOR® model, which is quick to build, fast to rig, and available at a very reasonable price - even with the brushless power set. In comparison with models
    of “classic” construction, it is downright inexpensive. The dedicated Gemini power set, # 33 2634, gives the model a very lively performance,
    making it capable of all aerobatic manoeuvres with the exception of 3-D. Typical fl ight times with a 2000 mAh battery are around 10 - 12 minutes.

    • The model’s fl ying characteristics are good-natured, and its ground handling at take-off and landing are exemplary.

    • The landing speed is low.

    • The model can be dismantled in just one minute, so it is easy to transport even where space is very limited. However, most cars can carry the model “in one piece”.

    • The Gemini is designed to accept various motors and battery types.

    • The biplane can be completed either with an enclosed cabin or a simple windscreen.

    • The top surface of the wings does not feature moulding “pimples”. Instead the wings have that characteristic “rib and fabric covering” look of full-size biplanes.

    • The Gemini is equipped with streamlined wheel spats which are quite practical for take-off and landing on grass strips.

    • The undercarriage is robust, but is designed to absorb hard landing shocks. It can easily be straightened after a hard landing, making the model ready for the air again without delay.

    • The steerable tailwheel provides effective directional control at take-off, and accurate taxiing when manoeuvring on the ground.

    Kit contents:
    Moulded ELAPOR® components
    Wheel spats, wheels
    Spinner
    GRP spar
    Small items, linkage components
    Decal sheet
    Comprehensive illustrated instructions

    Specification:
    Wingspan 920 mm
    Overall fuselage length 920 mm
    All-up weight approx. 840 g*
    Wing area approx. 34 dm²
    Wing loading (FAI) min. approx. 22 g / dm²
    RC functions Rudder, elevator, aileron, throttle

    en dan nog een leuk picje:
    [​IMG]

    en sedert vandaag dus te koop op verschillende online shops:

    natterer

    vartex modelbouw (wel geen ervaring bij)

    ook zal ik als ik hem binnenkort koop, best de powersets aanraden van mpx zelf, meestal goede zuinige motortjes, klaargesoldeerde pluggen,...

    =>powerset: powerset Gemini

    ook zijn er nog 2 verlengkabels nodig voor de rolls

    en voor de roer uitslagen zijn vier 9gram servotjes goed (ik ga voor nano-s servos van mpx aangezien ik van zware acro hou en ik die towerpros niet vertrouw :p (mensen hier niet op in gaan aub :p ))

    heb even een lijstje gemaakt via men favo shop natterer:

    1x BK Gemini
    Best.-Nr.: 214224 99,90 EUR 99,90 EUR

    1x Antriebssatz "Gemini"***
    Best.-Nr.: 332634 93,00 EUR 93,00 EUR

    2x Verlängerungskabel GOLD 320 mm
    Best.-Nr.: 3935.32 4,20 EUR 8,40 EUR

    4x Servo Nano-S (UNI)
    Best.-Nr.: 65120 13,00 EUR 52,00 EUR

    inkl. UST 19%: 40,44 EUR
    Zwischensumme: 253,30 EUR
    exkl. Versandkosten

    kom op een mooie prijs van 250 euro maar dan wel met top electronica enal, verzendkosten zijn 8 euro dacht ik.

    qua accus raad men een 3cellen pack aan tussen de 2100 en 3200 aan, ik ga voor de 2100 aangezien ze 1/3 lichter zijn dan de 3200 en resulteert dus een hogere klimratio wegens gewcht neem ik aan en, zal mss iets trager binnenkomen ;)

    tot hier het topic, plaats maar comments als er iets niet juist is en of jullie het een goede startpost vinden van het algemene topic 8)

    éééééén wie wordt de eerste die hier fotos post van zijn/haar eigen gebouwde Gemini??? :D
    de race is begonnen :p :arrow:

    ps. normaal zou die engelse man van rcgroups zijn bouwfotos vanavond uploaden, zal ze doorlinken naar hier dan :)

    mvg.
     
  2. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    [/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Acropilot

    Acropilot Guest

    inderdaad zeer toepasselijk

    bedankt prop-er!
     
  4. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    super sjikke kist!
    Ga ik me misschien deze zomer ook aanschaffen:)
    Maar eerst 2e brandstofmodel he :p
    mvg sven
     
  5. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    deze zal dus nog langzamer vliegen dan de acromaster door dat het een dubbeldekker is (en iets lichter..) :?:
    ik twijfel nog tussen de acro master en de gemini... ik neem aan dat de gemini ook prima prophangt enzo.. ?
    (ben ik met een vliegklare acromaster goedkoper uit dan de gemini of zit hier weinig verschil in ?)
     
  6. Acropilot

    Acropilot Guest

    acromaster zal veel duurder zijn eh, en geloof me ik heb hem gehad ;)

    heb wel spijt dak em heb weggedaan, maar zal binnenkort terug nieuwe komen vrees ik :p

    of de gemini goed kan prophangen weet ik niet, zullen maar wachten op de eerste reviews zeker :p
     
  7. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    ik vind dit een heel "interessant" model, dus dit ga
    ik zeker op de voet volgen,ik wacht nog wel even
    op wat meer detail foto's , maar ik denk dat dit weer
    een "hit" gaat worden, Hoera voor Multiplex :bday:
     
  8. Acropilot

    Acropilot Guest

    had op dortmund wat detail fotos getrokken van de gemini, maar heb die camera niet bij mij :?

    heb wel het hele net afgezocht (zeker 30 min gezocht :lol: )

    en heb eindelijk deze twee gevonden, geeft je tenminste een beter zicht op de gemini dan dat fictieve plaatje van multiplex.

    [​IMG]

    [​IMG]

    grts

    (aangepast met dank aan prop-er)
     
  9. Acropilot

    Acropilot Guest

    finaly, met dank aan peterO_UK hebben we eindlijk een bouwfoto kunnen bemachtigen :D

    gemini (met fotos) op rcgroups

    hopelijk volgen er nog meer, heb hem gevraagd als het kan wat detail pics te trekken ;)


    grts

    (weeral met dank aan prop-er :p je kunt blijkbaar niet hotlinken, heb gewoon linkje geplaatst ;) )
     
  10. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    kijk, daar zocht ik nou naar, dat zijn goede foto's
    prachtig, en voor het eerst vind ik de stickers ook
    wel wat, maar dat kan wel leuker gemaakt worden :D
     
  11. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
  12. Acropilot

    Acropilot Guest

    mag ik jullie nieuwschierig maken?? :p

    peterO_UK heeft mij zojuist een hele database van bouwpics van de gemini getoond, we zullen dus het eerste forum zijn op de www met bouwpics van de gemini :banana:

    ik ben ze nu aan het uploaden ;)
     
  13. Acropilot

    Acropilot Guest

    en zoals beloofd de pics:

    alvast hartelijk bedankt aan PeterO_UK die hier ook al eens is komen kijken, moet namelijk de credtis hier plaatsen

    => here are the pics, with lots of thanks to peterO_UK from rcgroups!

    [​IMG]
    coole voorkant 8O en wat een intake :)

    [​IMG]
    mooi mooi mooi!

    [​IMG]
    enorm mooie bovenkant ook!

    deze kist gaat echt een hit worden, ik voel het zo aankomen, hij is ook zeer scale-looking zoals op de pics, en het cockpitkapje maakt het helemaal af!

    peterO_UK heeft me ook het vleugel systeem uitgelegd: bovenaan en onderaan twee vijzen losdraaien, je moet wel de servo draden losmaken, als de vijzen los zijn, schuif je gewoon de dubbele vleugel van de romp, handig, wel prop gaat zijn denkik dat je dan met een dubbele vleugel zit, ofwel is daar ook een oplossing voor.... :p

    alvast hartelijk dank aan PeterO_UK! :worship:

    mvg ;)
     
  14. Acropilot

    Acropilot Guest

    heb weer eens het net afgestruind voor jullie (wat ben ik toch behulpzaam :lol: ) en ziehier wat ik gevonden heb :eek:
    (en nu gaan ze toch ni zeggen dat de fotos te groot zijn eh?? (maak aub voor deze ene keer een uitzonderin moderators, heb niet veel tijd om fotos te verkleinen door studeren voor school ;) )


    [​IMG]
    de doos :)

    [​IMG]
    de inhoud ;)

    [​IMG]
    multiplex levert net zoals bij de twister een handig bouwstatief wat ook gebruikt word om de gemini/twister in te vervoeren.

    [​IMG]
    de vleugels :D

    [​IMG]

    ditmaals met dank aan forum.modelisme.com ;)

    mvg
     
  15. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    hijg hijg
     
  16. Acropilot

    Acropilot Guest

  17. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    ik ben nog aan het twijfelen tussen acromaster/ gemini (voor later)

    wat zouk het beste nemen ik vinde ze allebij super cool
     
  18. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    yeey 150+ berichten!! (sorry :oops:)
     
  19. Acropilot

    Acropilot Guest

    euhm, acromaster zal allesinds wat duurder zijn.
    vluchttijd acromaster zal ook minder zijn (bv 3S 2200 met gemini zal 15 min zijn met acro had ik daar 6 min mee)
    gemini kan trager vliegen, vanwege zijn dubbele wings

    en de rest laat ik over aan uw keuzes :p

    ik zou eerder voor gemini gaan :p
     
  20. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    gemini dus want ik ben nog halve beginner en traag vliegen lijkt me dan wel handig

    maar gaat nog een hele tijd duren hoor
     

Deel Deze Pagina