Het algemene Mpx Gemini topic.

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Ik had inderdaad Ook wel EEN reactie verwacht.. Ik kan/kon je helaas niet helpen, want in de mijne zit een standaard setup (waar ik de specs zo niet van weet)

16 euries kan een keer ;) Ongetwijfeld Veel goedkoper dan een MPX versie :)
En met die tuning set-up heeft de mijne meer-dan-voldoende vermogen.. Gaat goed werken dan dus :)

Volgens een review zou ik met een 11 x 5,5 prop ongeveer een 470 watt hebben op 3S 2650 lipo met een stroom van 39 ampére ...

>> Zelfs met een 10 x5 propje nog 390 watt : With the 10x5 APC E at 388,7 Watts at 32 Amps

Runs with Turnigy plush 40, 2250 Loong Max 25C and 11x5.5 APC E at 462,8 Watts !!! at 39 Amps.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet meer wat ik aan m'n Gemini moet doen.. Nog steeds enorme vibratie boven 70% vermogen..
  • Ik heb de motor beter vast gezet in z'n mount..
  • De mount zelf zo goed vast gezet als mogelijk..
  • propellor minitieus gebalanceerd
  • andere propellor geprobeerd
  • andere prop-adapter geprobeerd..

Onder 70% draait hij als een zonnetje..

Ik ken helaas het probleem, mij mij gaat het net zo. Ik heb zelfs al een keer het motorspantje vervangen door een 8 mm dik multiplex ( het hout.., niet het merk ;)) exemplaar, dat hielp wel iets, maar het is niet helemaal weg.
Ik denk dat het te maken heeft met de stijfheid van de romp en de motorbevestiging. Ik heb ook wel eens gelezen dat de manier van motorbevestiging, met het vaste deel aan het voorste (motor)spant, nadeliger is dan de manier waarbij het vaste deel achter op een bok gemonteerd word, en de propeller direct op het draaiende deel vastgemaakt word.

Ja, als het aan de motorplaat ligt helpt het misschien, maar ik heb zo m'n twijfels. Volgens mij is de romp(neus) zelf te slap.

Kan goed.. DAN zal ik es kijken of daar (misschien met wat carbon fiber) wat aan te doen is...
Eerst es zien wat die motor-plate oplevert...

En... OPGELOST! :D

dus max Z... deze mount: Multiplex Anti-Vibratie Motor Mount - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

uiteraard netjes threadlock gebruiken.. En (in mijn geval iig) tot 100% throttle geen vibratie meer.. Iig niet meer dan een beetje motorzoemen..

ps: je had et over de niet sterke neus.. Als je nog es test, zul je zien dat je hele motor fibreerd (niet te lang doen uiteraard, want slecht voor de lagers enz)..
Maar de neus zelf niet/nauwelijks..
Bovendien heb ik wel 'slappere' contrsucties gemaakt als motor-mount, die desondanks prima voldeden..

Any time :) Wel vreemd verder.. Blijkbaar is die standaard motor-mount gewoon niet van het juiste soort plastick om een motor goed te fixeren..

Ook ff wat nieuwe action shots & een filmpie van vandaag.. Was mooi weer om te vliegen :D

mg7768.jpg

mg7775n.jpg

mg7790.jpg

mg7884.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ff wat nieuwe action shots & een filmpie van vandaag.. Was mooi weer om te vliegen :D

Een "landing kan je dit toch echt niet noemen... Het lijkt meer op een tamelijk gecontroleerde crash. :confused: En de take off in de richting van jullie wagen ging ook meer net goed. Misschien is het toch een beetje tijd om een club op te zoeken? Zo is de kans dat jouw zoontjes (?) de juiste procedures ook aangeleerd krijgen een stuk groter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Landing was zeker niet netjes inderdaad.. Et opstijgen richting auto's ging prima (wellicht vertekend het beeld de afstand een beetje).. maar was prima onder controle (anders zou ik dat niet doen)..

Nope.. niet mijn zoontjes..

ps: als ik niet kon vliegen, zag dit toestel der na een jaar niet meer zo netjes uit, denk ik??

hey mannen bedankt!

Ik had het zelfde probleem, trillingen op vol vermogen.
door een aluminium plaatje achter de kunststof motor mound te lijmen is er geen trilling meer te bekennen1! Toppie bedankt!

Mvg Pascal.

Back