Het algemene Mpx Gemini topic.

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Klaar voor de maiden!

25yvcyr.jpg

n6vm7c.jpg

w1ad94.jpg

:thumbsup:Dat ziet er mooi uit!
Hoe heb je dat alternatieve landingsgestel vastgezet?

:thumbsup:Dat ziet er mooi uit!
Hoe heb je dat alternatieve landingsgestel vastgezet?

Hoi.

Heel simpel, het schuim aan de buitenkant wat weg gesneden zodat het vlak is, ook zo aan de binnenzijde.
aan de binnenzijde een plankje geklemd tussen het schuim, aan de buitenzijde, zie de foto.

14dhfrt.jpg

Groetjes Pascal.

Nice (al bevalt et standaard stangetje me so-far redelijk goed..)

Dat profiel heb je zelf gemaakt, of ergens gekocht? :)

Nice (al bevalt et standaard stangetje me so-far redelijk goed..)

Dat profiel heb je zelf gemaakt, of ergens gekocht? :)

Het profiel is uit een strip aluminium gemaakt wat je kan kopen in de bouwmarkt.
Het voordeel is, dat het landingtoestel verder naar voren staat, daardoor gaat hij veel minder snel op zijn neus, en kan je met hoger gras ook nog uit de voeten.

Gr Pascal.

Ohw ja.. Et valt me nu pas op dat hij verder naar voren staat :) Op gras landen met de standaard setup is nogal een no-no inderdaad...

Morgen krijgt mijn Gemini ook zijn maiden ...
Leuk toestelletje dat simpel mee te nemen is !

Ondertussen heeft hij er ook een zwarte EPP spinner op

HPIM4426.JPG

Ik had deze ergens op de kop kunnen tikken, zonder motor en regelaar. Servootjes zaten erin.
Sluiting van de motorkap was defect , is inmiddels ook terug in orde .
Landingsstel is een beetje verstevigd... extra draad tussen gesoldeerd

Heu. ook een rode motorkap & andere spinner :)

IMAG2743.jpg

Veel plezier met de maiden natuurlijk morgen! :D

En: ik vroeg me de afgelopen dagen toevallig af of solderen stevig genoeg is, om et landgestel te verstevigen.. (ik kan niet lassen)

@Pascall: gebruik jij bij et painten ook eerst primer?? Door de struktuur van Elapor heb ik er altijd wel moeite mee, om geen 'bleeding' te krijgen onder m'n masking-tape...

Morgen krijgt mijn Gemini ook zijn maiden ...
Leuk toestelletje dat simpel mee te nemen is !

Inderdaad, hij heeft gevlogen vandaag ...
Pittig toestelletje indien je grote uitslagen hebt. Snaprolls zo snel als een boormachine . Vliegt ook echt mooi rustig als het moet.
Ben tevreden ermee !

Gefelici met de eerste vlucht dan knife-edge :) Speaking of.. Knive edgen gaat ook mooi easy ermee hè?

Jow.. Je kunt ook overdrijven zeg ;) Ehmm.. wacht even.. Ik heb ook nog 3 vliegtuigen te maidenen :$

Ja.. als je vaak crashed, moet je een goede voorraad vliegtuigen hebben!

GRAPJE! Same here.. Al zit er bij mij wel een goede rem op.. Genoeg is op een gegeven moment echt genoeg (ik doe ook nog aan auto's en boten en heli's :$)

Ghehe :D Ah ja.. ik heb pas een mooie Twinstar kapot gecrashed, dus ik zeg verder niks ;)

@Pascall: gebruik jij bij et painten ook eerst primer?? Door de struktuur van Elapor heb ik er altijd wel moeite mee, om geen 'bleeding' te krijgen onder m'n masking-tape...

Hoi, ja ik gebruik een universele primer die is wat dikker dan de lak, dus de kans dat het onder de tape loopt is iets minder groot.
Inmiddels is de maiden een feit, het is en blijft een super kistje
.
Mvg Pascal.

Back