Het algemene Mpx Gemini topic.

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Ik vind het staartgedeelte van de gemini ook nogal robuust uitgevoerd.

Zijn er nog tips qua instellingen om de gemini in te vliegen? Mijne is al een maand of 2 af maar ik kom er niet toe om hem in te vliegen.

Uit ervaring weet ik dat als ie breekt, hij dat doet vlak achter de vleugel. De staart is nagenoeg onverwoestbaar..

Wort mijn vraag over t landen en gestel nog beantwoord? Idereen zit er overheen te kletsen..

Wort mijn vraag over t landen en gestel nog beantwoord? Idereen zit er overheen te kletsen..

Landen doet hij perfect maar hij mag niet op een grasplein met wat te hoog gras worden geland.Het toestel mag hel vlug een stoppie op de prop.De dan nog eens makelijk kan breken.
Het kunststoffen onderdeel "schiet" zeer vlug uit de elapor.Is het niet Sam?
Ikzelf heb het gewoon op de daar voorziene plaats gelijmd.Eerst gewoon met genoeg CA en daarna ronde het kunststof nog een dikke laag epoxy.
Maiden nog niet gedaan.Dus ik hoop dat het intact blijft.

Zo,tot volgende week dan maar.Er wacht me een klein weekje Tsjechie(Krizany).En de pivo staat al koud. :proost:

Het landingsgestel zuigt gewoon. Punt. Vanaf gras niet mee te starten of beetje redelijk te landen, of je moet een golfbaan hebben. Wel goed voor van of op verhard, maar ja, dat hebben de meeste mensen niet.

Wil je perse van gras kunnen starten, kijk eens naar zo'n kunstof landingsgestelletje van een heli.. 1 poot daarvan met 2 wieltjes gaat al een stuk beter..

Gemini

Ik heb mijn Gemini gewoon volgens Multiplex gebouwd, en zonder problemen.
De aandrijving is de aandrijfset van de Acromaster, met de grote prop erop.
accu is een flightpower 2500mA.
Hiermee is het zwaartepunt correct en weegt hij 1 kg.
De Gemini heeft een take off van 1,5 meter en gaat dan vertikaal unlimmited.
Vliegtijd is 10 min. met een pittige vliegstijl
Het kistje heeft mij verbaast over de goede vliegeigenschappen.
Hij kan ondanks het gewicht van 1 kg zeer langzaam, maar ook heel hard.
Ik heb de roeruitslagen standaart groot en in duel rate heel groot met natuurlijk veel expo.
De Gemini tolt hierbij als een dolle bij, maar is heel beheersbaar.
Het is geen echte 3D kist, maar een lekker aerobatic dubbeldekkertje.
Meskant en torqen vindt hij niet fijn, het kan wel als je een goede piloot bent.
Daaraantegen gaan lomcevacs en snaps met grote uitslagen geweldig.
Het landinggear met zijn schuimwielen en kappen heb ik ook geen problemen mee, als je hem maar netjes land.
Ik heb de Gemini en de Acromaster ,en het zijn allebij lekkere kistjes, die ook met veel wind goed te vliegen zijn.
Overigens, alle schuimpjes van Multiplex vliegen goed.

Mannen, is dit vliegtuigje ook iets voor een beginner?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Gemini liefhebbers,

ik zou graag dit model willen nabouwen in Depron (wellicht wat kleiner met full fuse schijven romp), maar beschik uiteraard niet over plannen. Ik weet niet of er op de doos zichten staan maar ik zou het ten zeerste appreciëren als iemand mij wat foto's van de Gemini zou kunnen nemen in voor, zij en bovenaanzicht (liefst netjes loodrecht op het model genomen). Eventueel wat details ook, maar liefst zo groot mogelijke res natuurlijk.

Zijn de boven en ondervleugel overigens gelijk wat betreft opp ?

Als je mij PM'd zal ik men email adres opgeven.

Vast bedankt !

en nou niet meer zeuren...

gem001.JPG

gem002.JPG

ja waar moet ik beginnen?
Een paar weken geleden is mijn schuimje neergestort!
Schuimje is er niet meer :(
En wat denken jullie wat zijn laatste woorden waren ( leer vliegen, troete)
Nee dat was het niet, daar ging het te snel voor.
Het laatste woortje was SMAK, meer niet.
pas na dat ik over het verlies van schuimje ben heen gekomen, ben ik hem gaan ontleden.
Eerst zijn spiertjes, dan zijn hartje, en op het laatst zijn hersens.
Ja een komplete transplantatie en zonder komplicaties.
Dus schuimje vliegt weer, alleen in een nieuw jasje!
Ik moest dit even kwijt.;)

Kan je rekenen?
Reken er dan maar niet op!

Daar staat copyright op dennis! ;)

Wanneer krijgen we nou meer te horen over die van jou? En waag het niet je cap ervoor neer te halen, doe je het toch=> hier zit een braaf ventje die opzoek is naar een ragbak voor erbij, nu hij zijn collectie aan het concentreren is :D

Back