Laat ik dit topic weer even naar boven halen. Ik ben een hele tijd in het bezit van de ARRMA Mojave. De zender heb ik vervangen door een Spectrum DX3C en na een tijd gereden te hebben met de standaard electronica heb ik alles vervangen. Nu ligt er een EZ Run 13t brushless set in en een Savox 1258tg servo, alleen heb ik een capacitor moeten bij solderen.
Standaard is de auto al erg goed, qua rijeigenschappen en degelijkheid. Maar op circuit rijden (Offroad RC Racing Eernegem) wil je met tijd toch de prestaties verhogen. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik persoonlijk top, je krijgt veel auto voor je geld. Hij is erg stevig en met de redelijke jumps op het parcours geef ik hem flink op zijn donder, het chassis blijft lekker stijf en op het gebied van schade: niks, nul, nada. Het enige nadeel dat ik tot nu toe ondervonden heb is dat een nieuwe servo inbouwen behoorlijk omslachtig is omdat deze goed weg gewerkt heb. Ik heb de behuizing wat aan moeten passen met een dremel vanwege de servo arm die er tegen kwam, maar goed, dit was snel opgelost en de wagen zat weer snel in elkaar. De klep onderaan voor de accu in te gooien is erg handig, geen gezeur met de body eraf te halen meer en er past bij mij zonder moeite netjes een 2s lipo in. Heel de auto zit in elkaar met degelijke imbus moeren.
ARRMA komt nu ook uit met een brushless set en een hoop alu hopups zoals alu schokdempers, en allemaal rood geanodiseerd.
Dus nog even in een notendop mijn ervaringen met de mojave:
-mooie prijs
-rijd lekker (de banden kunnen op offroad meer grip gebruiken, op asfalt plakken ze gewoon en neem je met gemak snelle bochten zonder omslaan)
-Stijf chassis dat goede klappen kan vangen zonder te buigen (persoonlijke ervaringen)
-accubak onderaan erg mooie oplossing, ook ligt het zwaartepunt erg laag
-behalve de stuurservo schroeft de auto makkelijk in en uit elkaar
-makkelijke wagen in onderhoud
-het plastic (draagarmen en dergelijke) voelt erg stevig aan
Nadelen:
-zoals eerder gezegt, de servo vervangen, maar dit doe je natuurlijk niet elke week
verder... nog niks eigenlijk...
Ik zou zeggen, gewoon kopen