Het brommer topic.

volgens mij kun je tegenwoordig beter gelijk voor je auto gaan, brommer rijbewiijs halen kost een hoop geld,en dat voor die 2 jaar verschil

ach, het is een investeringkje maar ik vind dat ik nu ook niet per direct op mijn 18e gelijk mijn autorijbewijs hoef te hebben.
ik ga tog doorleren en de school staat in een stad dichtbij, dus kan ik mooi met de brommer elke dag.
je kunt wel gelijk op je 18e je auto tijbewijs halen maar dan moet je het wel goed gebruiken, het is uiteindelijk wel fijner want je zit altijd droog en het is wat sneller.
maar vergeet niet dat het autorijbewijs ook erg duur kost.

Alsof jij het vervelend vond dat hij harder reed dan 40 ... ;)
En erhm efficienter? :rolling:
Ging bij mij exponentieel meer brandstof door naargelang de snelheid ook omhoog ging :yes:
Ben je niet in de war me tje luchtweerstand ?
Kan ook natuurlijk dat bij "toeval"bij jouw dit recht evenredig meeverliep ;)

Of was jezelf niet al te "earodynamisch gebouwd", want dan word het weer een ander verhaal...

hallo

Vanmiddag heb ik de brommer opgehaald en wat een machtig mooi ding!

DSC09940.jpg

DSC09939.jpg

Mvg wilbert

Ieder zijn smaak toch :)?
Ik heb dan weer niets met scooters, dusja ;).
Veel plezier met je tomos, hou hem heel ;)!

Groeten,

Ruben

Ja van Zundapp ook, maar dat is geen officiele / orginele maat.
kan het mis hebben met Kreidler.
Gr. Jeroen

Kreidler is altijd 49.9cc geweest, er zijn enkele (echt enkele, nog 17 bekend rijdend in nl) met 80cc, dan heb ik het natuurlijk niet over de tijd nadat kreidler failliet is gegaan :p

de 60cc is de uitgedraaide 50cc met standaard timingen, daardoor klopt er niet zoveel meer van en dat heb ik laten aanpassen, plaatje 1.5mm eronder om de spoelers volledig te laten openen, daarna de cilinder afgedraaid voor de juiste squish, en dan nog even de uitlaatpoort vergroot,

timingen 184-126-160

file.php
file.php

zat eerst ook te kijken voor een scooter alleen dat jaagt al snel op hoge kosten.
vind een brommer eigenlijk mooier als een scooter maar vind dit wel erg mooi.
als ik een scooter had gekocht had ik een yamaha yok RR gekocht of neos zoiets.
dit is wel lekker zwaar en heeft wel iets weg van een motor.

maar dr moet nog wel wat aan gebeuren want hij loopt wel bagger brak op dit moment.
je kunt er wel op rond scheuren alleen hij stotterd erg op de top, dus eerst maar even de crab. na kijken zal wel wat troep in zitten, gelukkig heb ik hier nog een broer rond lopen die al wat jaartjes sleutel ervaringen heeft.
opvoerwerk zal er ook nog wel moeten plaatsvinden want hij rijd nu 46 op de teller, dus dat is wel triest.

iemand nog tips voor opvoeren?
er zit al geen standaard uitlaat meer onder, kop afvlakken kan maar dan is er wel kans op pingelen.
powerfilter helpt niet zo veel op 50cc, is meer voor de meer cc,s dan gaat het echt effect hebben, kan mischien eentje opzetten van 2 tientjes ofzo maarja als,t niet helpt is het ook niet nodig.
ik denk als hij weer schoongemaakt is en weer fatsoenlijk afgesteld is mischien nog iets scheelt mn broer had het erover dat de uitlaat ook fors kool in zat dus daar gaan we ook wat aan doen.
maar iemand nog tips?

maar goed als hij weer normaal loopt, de velgen wat behandeld zijn en wat ''effiecenter loopt'' dan zal het helemaal top worden.
mischien later ooit nog eens een scoot kopen maar moet nu eerst nog even mijn rijbewijs halen anders kan ik nog steeds niet rijden :(

yamaha yok rr? je bedoelt yamaha jog rr is watergekoelde met dubbel disk remschijven(achter en voor remschijf) zelf zou ik scooter kopen die goed onderhouden is minder dan 10.000 km op teller niet al te veel opgevoerd is, mooi loopt en niks mis mee is behalve wat schuifschadegro.Alle elektronica in orde etc. yasuni r/giannelli reverse/gianelli shot/stage 6 street. dat zijn beetje de snellere 50cc std uitlaten. Met yasuni r en grotere carburateur kan je met aerox makkelijk de 95 halen! echte km's he;) snelle koppeling snelle variateur andere uitlaat en grotere carb. dat is wel het max wat je uit 50ccstd haalt. Denk dat je dan net rond de 100 km komt. mocht je vragen hebben effe pb'tje help ik je wel;)

yasuni r/giannelli reverse/gianelli shot/stage 6 street. dat zijn beetje de snellere 50cc std uitlaten. Met yasuni r en grotere carburateur kan je met aerox makkelijk de 95 halen! echte km's he;) snelle koppeling snelle variateur andere uitlaat en grotere carb. dat is wel het max wat je uit 50ccstd haalt. Denk dat je dan net rond de 100 km komt.

Dream on :rolling:

let maar op sito plus met std carb prop eruit snelle vario en koppeling. haalde 85 op gps. sito met prop eruit is vergelijkbaar met yasuni r met prop dus wat jij zegt is echt niet waar

let maar op sito plus met std carb prop eruit snelle vario en koppeling. haalde 85 op gps. sito met prop eruit is vergelijkbaar met yasuni r met prop dus wat jij zegt is echt niet waar

Nou noem je precies op wat ik er nu op heb liggen, maar het zooitje gaat toch echt niet voorbij de 75...
85 op aerox teller zou dan mischien nog kunnen kloppen...

Ontgrensde R en ontgrensde sito scheelt ook meer dan jij denkt ;)

Dan nog iets, met een std 50cc moet je er geen yasuni R opleggen maar een Z. Rijd veel fijner!!
Gianelli shot al helemaal niet aan te raden op een 50cc aangezien deze meer voor 70cc zijn!

Laatst bewerkt:
jep, maar een sito + gaat niet op deze brommer passen.
mn broer zij mischien tog maar 60cc?
er is niet bar veel aan te verbouwen of je moet het blok helemaal gaan tunen met de dremel maar dan is het risico van kapotgaan best wel groot.

stel hem eerst maar eens goed af vario ring er uit bus uit de uitlaat en kijk dan maar hoe dan dan loopt
als die dan goed loopt niet meer aan doen

Back