Het gaat nog niet helemaal (helemaal niet) goed

Hij is klaar. Dus na een uitgebreide calibratiesessie gisteravond vanmorgen eens kijken wat ie buiten met props doet. het resultaat was buitengewoon teleurstellend (gelukkig geen schade).

De setup:
Hextronic DT750 motoren aan HK SS 18-20A esc
10x4,5 Props van Lipoly
Arduino Pro Mini met een FFImu van JussiH
3,6Ah 20S lipo van Turnigy
Turnigy 9x zender

Op het scherm lijkt alles goed te gaan. Deze video heb ik gisteravond gemaakt.

Iemand any clue?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat eigelijk met spanning naar het zwembad te kijken.............. maar voor jou gelukkig dat hij laag bleef... voor ons jammer want dat hadden we een leuk filmpje... :-)

gaat vast goed komen.. wel cool apparaat....

Ik zou zeggen de regelaars hebben hun eindpunten nog niet geleerd,
maar je hebt alles al gekalibreerd zeg je, dus dat zal het niet zijn?

Het lijkt erop dat er gyro's mee corrigeren in plaats van tegen. Wanneer er 1 poot omhoog komt wil hij dat normaal gezien tegen werken, nu werkt hij mee waardoor die poot (of poten) dus harder omhoog gaan en waardoor hij dus nog sterker wil corrigeren. Dit resulteert in het snel omslaan. Houdt hem eens vast boven je hoofd terwijl je 1/3e throttle geeft, dan voel je snel genoeg of dat het euvel is. Ik ga ervan uit dat de motoren wel juist zijn aangesloten en er niet per ongeluk wat verwisseld is, dan krijg je ook van die rare capriolen weet ik uit ervaring ;-)

Ik zag op de video dat de 4 motoren niet gelijkmatig draaien. Als je goed kijkt lopen ze niet synchroon. Volgens mij is dat de eerste voorwaarde om recht omhoog te gaan. Het lijkt er inderdaad op dat de regelaars niet gelijkmatig (samen) werken.

Wel een leuk objectje....

Allemaal dank voor de reacties.

Tja, het zwembad, je moet het leven af en toe spannend maken toch? ;)

De regelaars heb ik gecalibreerd (direct op de ontvanger, zender vol gas, Lipo connect, 2 piepjes... stick omlaag 1 piep, is ok toch?)

Orientatie is, hoewel het Warthox bordje anders geörienteerd is, goed. Dus de juiste uitgangen op de Arduino bij de luiste regelaar. Orientatie van de FFImu is dwars op het bordje.

Ik ga alles gewoon nog een keer checken, testen en calibreren...

ps. hier meer over dit apparaat

Goed....

Na calibreren van de esc's toch aanslutiingen niet goed terug gezet, nu duidelijk met stikkertjes gemerkt
Als jullie beloven NIETS over mijn bierbuikje te zeggen...
Hij drift nog..... (grondeffect?)
Ik heb kleine hopjes gedaan in verband met het zwembad....
Maar....
Het lijkt een stuk beter te gaan.......

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij kiepert iig niet meer om zodra het los komt. ;)
En inderdaad, multicopters hebben een bloedhekel aan het grond effect.
Optrekken die hap en je zult zien dat hij een stuk stabieler is.
Half metertje is al genoeg bij mijn tricopter.

En? Lekker gevoel is dat he? Je copter mooi van de grond. :yes:

En inderdaad, luister naar Emil, Expo Expo Expo!
Dat was bij mij een verschil van giftig kreng naar lief vliegen.

Alleen kan ik bij mijn zender die @#$@ gascurve niet vinden en daarom jojo'd dat ding steeds omhoog en omlaag omdat ik maar 1mm over heb op de stick tussen dalen en stijgen. Moet straks mijn boekje er eens bijpakken, want voor alle andere sticks heeft mijn zender WEL een curve. :mad:

verlaat de tuin en zoek een veld op dan kan je wat doen.
niet bang zijn en om hoog er mee...... je heb nu last van ground efext.

Back