het gevolg van te dunne koolstof stuurstangen op een schock

Wat mij nu is overkomen gisterenavond.
was lekker ff met mijn knuffel aan het stunten.
en ik wil hem uit een vertikale duikvlucht trekken.
en wat denk je wat 0 reactie van mijn hoogte roer.
gevolg was dat ik hem van een meter of 20 met zijn neus recht in het gras boorde.

dit had ik nog niet mee gemaakt.
ik vlieg al een paar maanden met deze schockie.
ik sta ernaar te kijken want het was maar 5 meter van me vandaan.
en ik kijk naar mijn zender en ik had mijn stick nog helemaal naar beneden getrokken zo snel ging het.

ik dacht eerst een stuurfout van mijzelf, maar naar enig onderzoek van de knuffel bleek het koolstofstuurstangentje naar het hoogteroer uit klem te zitten in de roederhoorn.

doordat ik te dunne stangentjes heb gebruikt is me dit dus overkomen.
ze konden te ver buigen en op een of andere manier is hij er half uitgevloept en bleef het hoogte roer staan.

het mooie van alles is dat hij bijna totaal niks geen schade had.
de neus was een beetje scheef alleen ff beetje recht gezet en kon zelfs weer verder vliegen.

even geprobeerd nog maar ben toen maar gestopt .
was al weer donker aan het worden.

weer wat geleerd.

Oew das jammer...
Ik wil ook graag een Schock maken... alleen nu ben ik nog aan het sparen voor een trainer :P
Mischien kan je me op msn uitleggen hoe je zo'n ding bouwd..?

Dunne koolstof stuurstangen dan maar op 1 of meer plaatsen ondersteunen.

Dit probleem heb je niet allen op shock flyers. Een manier om te kijken of je stuurstang stijf genoeg is kan door het roer te bewegen tot de servo beweegt zonder dat de stuurstang verbuigt. (kan je wel een set servo tandwielen kosten)

Wat ik doe in het geval van wat langere stuurstangen is ervoor zorgen dat UP altijd " trekken" is voor de servo ipv. duwen. Dat voorkomt over het algemeen dit soort ellende.

Back