Het grote Axial Yeti topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door dessert warrior, 24 sep 2015.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Graag gedaan!
    Daar is het forum voor :)
     
    dessert warrior vindt dit leuk.
  2. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Ook graag gedaan, ik hoop dat ik je verder heb geholpen.
     
  3. dessert warrior

    dessert warrior

    Lid geworden:
    6 okt 2014
    Berichten:
    55
    Zeker hoor dat is wel gelukt.

    Vet henk
     
  4. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoe bevalt de Yeti tot nu toe? :)
     
  5. dessert warrior

    dessert warrior

    Lid geworden:
    6 okt 2014
    Berichten:
    55
    Hallo
    Ja de yeti bevalt erg goed zeer solide en de fragiel lijkende achter ophanging blijkt uiterst stevig te zijn voor de rest is er goed over de dingen na gedacht.ik ben echt zeer tevreden en heb er al flink mee gereden.maar misschien zijn er anderen die er anders over denken.

    Ik heb geen spijt dat ik hem gekocht heb.
     
    Synasthesia vindt dit leuk.
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Jeps.. Looks can be deceiving.. :)
     
  7. dessert warrior

    dessert warrior

    Lid geworden:
    6 okt 2014
    Berichten:
    55
    Idd helemaal mee eens maar er was eens iemand die net rc reed die mij vertelde vanaf een foto mij kon vertelen dat deze axial yeti niks was en hij fragiel is zonder ook maar enige ervaring te hebbem met axial.
     
  8. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik weet dat nog ja. Die zei zelf ook al dat hij als leek kon zien dat het helemaal niets was.. :)
    Die hebben we toen ook even een beetje uitgelegd hoe het werkt.. :)
     
  9. dessert warrior

    dessert warrior

    Lid geworden:
    6 okt 2014
    Berichten:
    55
    Ja idd als je ergens geen ervaring mee hebt kun je er ook geen mening over geven.
     
  10. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ah bedankt :)
    Zit al een tijd te twijfelen tussen diverse auto's om de hobby weer op te pakken, en de Yeti zit daar ook tussen :)
     
  11. dessert warrior

    dessert warrior

    Lid geworden:
    6 okt 2014
    Berichten:
    55
    Echt een aanrader
     
  12. Peter Aalbers

    Peter Aalbers

    Lid geworden:
    25 dec 2014
    Berichten:
    157
    Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere auto en nu is mijn oog gevallen op de Yeti (XL). Hebben jullie ervaringen met de Yeti of de XL variant? De Yeti Xl ziet er prachtig uit en heeft een gerebrande Monster mamba regelaar en motor. Kenelijk is de XL niet heel erg stevig, op menig fora (ook deze) zie je dat er van alles stuk gaat. Over de gewone Yeti zijn verhalen wat positiever maar die dan wel weer vrij klein.

    Ik hoor jullie meningen graag.
     
  13. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    Kijk ook eens op http://www.rccrawler.com/forum/axial-yeti-xl/.

    Staat heel veel beschreven en ook welke hop ups nodig zijn en hoe bepaalde reparaties uitgevoerd moeten worden.

    Vindt het ook een mooi model, maar net als de traxxas x-maxx houden de technische issues me een beetje tegen. De kit is een stuk steviger maar heeft als "nadeel" dat je die zelf moet bouwen.

    Een swaybar voor en achter is voor de RTR een echte eerste vereiste net als een verstevigde aandrijfas. Kost de wereld niet en direct resultaat.

    Succes met je keuze:thumbsup:
     
  14. Peter Aalbers

    Peter Aalbers

    Lid geworden:
    25 dec 2014
    Berichten:
    157
    Thanks voor de info. Ik ga er eens even in duiken!
     
  15. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Yeti JR? Oftewel de 1/18 auto?

    De grootte lijkt me meer kind vriendelijk. Ook is de prijs portemonnee vriendelijk ten op zichtte van een 1/10.

    Hoogstwaarschijnlijk wordt dit dan onze (zoontje en ik) eerste auto om mee te jagen. (Voordat ik aan m'n Wraith project begin.)
     
  16. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Even een bump van dit topic, dan hoeft er geen nieuw gemaakt te worden. Net een axial yeti 1/8 op de kop getikt. Vorige eigenaar heeft er een 1/8 brushless motor in gezet, ik heb nog niet gekeken naar tandwielverhoudingen of zo. Maar hij rijdt eerder als een crawler: heel veel koppel, maar niet zo snel. Ik heb hem liever wat meer buggy achtig: meer snelheid.
    Ik heb een 1/10 brushless motor (3000+ kv, moet eens juist checken).
    Zelfs met zelfde overbrenging, lijkt me dat met deze motor hij wat meer zou zijn zoals origineel denk ik?
    Bij de yeti zijn er geen diffs? Alles is star? Ik moet me er nog wat in werken...
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Het was een vrij grote auto geloof ik, ik zou daar denk ik geen 1:10 motor met een hoog Kv in zetten.
    Eerder zwaarder vertanden, een cel erbij of een andere 1:8 motor.
    Ik dacht dat beide diffs open waren, maar er wel lockers te koop zijn.
     
  18. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    De originele motor was wel 3150kv ongeveer. Zo ene ingezet en rijdt nu zoals bedoeld. Hoger vertanden gaat enkel door spur te verkleinen. Die heb ik momenteel niet. Het is een beest. Vele upgrades zaten er al op. Maar het is minder mijn ding. De 2 diff's zijn gelocked. Prima voor puur stenen en zand. Maar wat te grof naar mijn zin. Ik denk dat ik er te veel een buggy van wil maken. En buggies heb ik.
    De wielen die erop staan zijn niet de originele: alu beadlocks. Prima. Met elk een ijzer gewicht ingeschroefd. Deze er eens uitgehaald om effect te zien. Heel snel overkop. Zelfs gewoon remmen doet een koprol maken. Alles wat verlagen zou wellicht helpen, maar dan is het concept van rockracer wat weg.
    Hoe dan ook: nog nooit een axial gehad. Heel mooie kit. Of het iets voor mij is, zal nog wel blijken.
    Zelfs al is hij voor de verkoop, weet tenminste hoe die is nu.
     

Deel Deze Pagina