Het grote Axial Yeti topic

Hoe bevalt de Yeti tot nu toe? :)
Hallo
Ja de yeti bevalt erg goed zeer solide en de fragiel lijkende achter ophanging blijkt uiterst stevig te zijn voor de rest is er goed over de dingen na gedacht.ik ben echt zeer tevreden en heb er al flink mee gereden.maar misschien zijn er anderen die er anders over denken.

Ik heb geen spijt dat ik hem gekocht heb.

Ik weet dat nog ja. Die zei zelf ook al dat hij als leek kon zien dat het helemaal niets was.. :)
Die hebben we toen ook even een beetje uitgelegd hoe het werkt.. :)

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere auto en nu is mijn oog gevallen op de Yeti (XL). Hebben jullie ervaringen met de Yeti of de XL variant? De Yeti Xl ziet er prachtig uit en heeft een gerebrande Monster mamba regelaar en motor. Kenelijk is de XL niet heel erg stevig, op menig fora (ook deze) zie je dat er van alles stuk gaat. Over de gewone Yeti zijn verhalen wat positiever maar die dan wel weer vrij klein.

Ik hoor jullie meningen graag.

Kijk ook eens op http://www.rccrawler.com/forum/axial-yeti-xl/.

Staat heel veel beschreven en ook welke hop ups nodig zijn en hoe bepaalde reparaties uitgevoerd moeten worden.

Vindt het ook een mooi model, maar net als de traxxas x-maxx houden de technische issues me een beetje tegen. De kit is een stuk steviger maar heeft als "nadeel" dat je die zelf moet bouwen.

Een swaybar voor en achter is voor de RTR een echte eerste vereiste net als een verstevigde aandrijfas. Kost de wereld niet en direct resultaat.

Succes met je keuze:thumbsup:

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Yeti JR? Oftewel de 1/18 auto?

De grootte lijkt me meer kind vriendelijk. Ook is de prijs portemonnee vriendelijk ten op zichtte van een 1/10.

Hoogstwaarschijnlijk wordt dit dan onze (zoontje en ik) eerste auto om mee te jagen. (Voordat ik aan m'n Wraith project begin.)

Even een bump van dit topic, dan hoeft er geen nieuw gemaakt te worden. Net een axial yeti 1/8 op de kop getikt. Vorige eigenaar heeft er een 1/8 brushless motor in gezet, ik heb nog niet gekeken naar tandwielverhoudingen of zo. Maar hij rijdt eerder als een crawler: heel veel koppel, maar niet zo snel. Ik heb hem liever wat meer buggy achtig: meer snelheid.
Ik heb een 1/10 brushless motor (3000+ kv, moet eens juist checken).
Zelfs met zelfde overbrenging, lijkt me dat met deze motor hij wat meer zou zijn zoals origineel denk ik?
Bij de yeti zijn er geen diffs? Alles is star? Ik moet me er nog wat in werken...

Het was een vrij grote auto geloof ik, ik zou daar denk ik geen 1:10 motor met een hoog Kv in zetten.
Eerder zwaarder vertanden, een cel erbij of een andere 1:8 motor.
Ik dacht dat beide diffs open waren, maar er wel lockers te koop zijn.

De originele motor was wel 3150kv ongeveer. Zo ene ingezet en rijdt nu zoals bedoeld. Hoger vertanden gaat enkel door spur te verkleinen. Die heb ik momenteel niet. Het is een beest. Vele upgrades zaten er al op. Maar het is minder mijn ding. De 2 diff's zijn gelocked. Prima voor puur stenen en zand. Maar wat te grof naar mijn zin. Ik denk dat ik er te veel een buggy van wil maken. En buggies heb ik.
De wielen die erop staan zijn niet de originele: alu beadlocks. Prima. Met elk een ijzer gewicht ingeschroefd. Deze er eens uitgehaald om effect te zien. Heel snel overkop. Zelfs gewoon remmen doet een koprol maken. Alles wat verlagen zou wellicht helpen, maar dan is het concept van rockracer wat weg.
Hoe dan ook: nog nooit een axial gehad. Heel mooie kit. Of het iets voor mij is, zal nog wel blijken.
Zelfs al is hij voor de verkoop, weet tenminste hoe die is nu.

Back