het grote buggy/truggy probleem ;)

hallo,

ik heb nu al zolang zitten te zoeken, en weet niet wat ik moet nemen. ik vertel eerst maar eens wa ik wel en niet goed vindt aan een auto

- moet electro zijn.
- off road
- als mogelijk, een kit
- goede tandwielen
- hard chassis
- goede schokdempers
- niet duur ( mijn budget is niet meer zo groot)
- veel instelbaar.

het probleem is dat deze dingen niet heel vaak samengaan... of je zit met een world championship van 300-500€ of je zit met een puur fun ding, en ik wil beide ;) nu heb ik een paar opties:

losi xxx-bk2 2e hands.
+ graphite
+ kevlar spur
+ heel, heel veel instellingen
+ spares goedkoop verkrijgbaar in graphite
- body al gespoten (ik vind hem eigenlijk niet zo mooi :rolleyes: )
- 2e hands
- ik heb momenteel niet genoeg geld, de aanbieding kan dan al weg zijn

ansmann virus kit, dan ombouwen naar elektro
+ veel bouwwerk :)
+ aluminium onderplaat + aluminium onderdelen.
+ ik ga ervan uit dat de aandrijflijn stevig is
- ansmann ken ik niet, hoe is de kwaliteit?
- weinig spares
- prijs wordt al met al toch vrij hoog.

traxxas rustler RTR
+ traxxas gebruikt goede onderdelen
+ de prijs, 150 inc zender ( die verkoop ik dan, iemand een idee hoeveel die waard is? ook de esc en motor gaan dan wss weg.)
+ aandrijflijn mvan metaal
+ waterdicht
- niks in te stellen
- dingen zoals differentielen, stuur methode etc.

traxxas slash RTR of opgebouwd vanuit een roller
+ veel info op dit forum :)
+ traxxas onderdelen
+ metalen tandwielen
- prijs 200 ( wel weer inc alles) of prijs 110 voor roller chassis ( zonder wielen :confused: en kap etc.)

graag hoor ik wat jou kezuze zou zijn en waarom!

m.v.g
arthur

ik zou de rustler nemen. Gaat op zich lekker hard en hoeft er weinig aan te veranderen.
Is zeker een aanrader. Ik ga hem ook halen over een klein tijdje. Ook is het o dat traxxas onderdelen overal te krijgen zijn dus lekker simpel(geldt dus ook voor slash)
De traxxas kan 55 km/u gaan met een(GOEDE) accu. kan je trouwens ook vinden op traxxas site.

Gr. Joey

Ik zou kiezen voor de rustler. Echt een top ding. Heb de xl-5 gehad en die reed echt super goed. Met de andere auto's heb ik weinig ervaring. Waarom zou je de motor en esc eruit halen? Dan kan je beter gewoon voor de vxl versie van de rustler gaan. Die heeft een brushless motor en esc. Succes met je keuze!

Greetz, Sander

rustler is idd een goede auto, mijn enige bezwaar is eigenlijk dat er naar mijn weten zo een beetje niks instelbaar aan is. maar ik zal er naar kijken :-D

ansmann virus kit, dan ombouwen naar elektro
+ veel bouwwerk :)
+ aluminium onderplaat + aluminium onderdelen.
+ ik ga ervan uit dat de aandrijflijn stevig is
- ansmann ken ik niet, hoe is de kwaliteit?
- weinig spares
- prijs wordt al met al toch vrij hoog.

Voor deze gaan! heb ik zelf ook gedaan en heb hier een draadje over bij bouwverslagen. De kwaliteit van de wagen is goed en een sterk model. Ombouwen is niet heel moeilijk maar je gaat duurder uitkomen dan zo een model te kopen. Maar je hebt dan wel meer power en een sterker model(bodemplaat,alu onderdelen' redeljk dikke assen'brushless=>veeeeel power)

grtzzzz

Voor deze gaan! heb ik zelf ook gedaan en heb hier een draadje over bij bouwverslagen. De kwaliteit van de wagen is goed en een sterk model. Ombouwen is niet heel moeilijk maar je gaat duurder uitkomen dan zo een model te kopen. Maar je hebt dan wel meer power en een sterker model(bodemplaat,alu onderdelen' redeljk dikke assen'brushless=>veeeeel power)

grtzzzz

omdat m'm budget echt laag is ( ik moet echt een krantenwijk...) bouw ik hem om zodat er standaard 540 motoren inpassen, zodat ik er later nog een brushless in kan proppen. punt is alleen dus of een 17 turns modified dat ding van 5kg trekt... iig heb je niet heel veel snelheid meer... in ieder geval is de kwaliteit dus goed, dat is mooi! dit idee heb ik inderdaad van jouw draadje :D zeker toen ik zag dat de kit zonder verbrandingsmotor is.

p.s. iemand ervaringen met de elektromodellen van ansmann?

@franzd1: dat kan ook, maar ligt in de prijscatogorie van de slash. omdat er evenementen, en 60 (o_0) pagina's info zijn te vinden, ga ik dan liever voor de slash. al ziet het eruit dat de buggy instelbaar is en brushless proof is 0_o. dus, overtuig me :rolleyes: :D

p v loon.

de afstelbaarheid is van de traxxas wagens ook prima .
je zult merken dat er nog genoeg is te doen.
schokdemper olie. vering ,schokdemper zuigers,preload,schuinte van de dempers,schuinte v d wielen,hoogte dmv ringen in de dempers,banden,toe/uitspoor,batt voor/achter,

nu even de realist uithangen,je schreef dit,[graag hoor ik wat jou kezuze zou zijn en waarom!

voor de rest heb je niet genoeg geld,
of het gaat sneller stuk en kost nog meer geld.

ik zou zeggen rustler sneller en lichter dan de slash.

groeten wiebe.

rustler is idd een goede auto, mijn enige bezwaar is eigenlijk dat er naar mijn weten zo een beetje niks instelbaar aan is. maar ik zal er naar kijken :-D
zeg je dit nou uit ervaring of... denk je dit??
er is redelijk wat in te stellen, en waarom zou je als je een rustler koopt metteen de motor en esc verkopen???
koop dan gewoon een vxl, kan ook 2ehands, heb je ook meteen wat extra opties erin zitten zoals oa. metalen tandwielen en je heb ook metteen extra instelmogelijkheden (weet niet meer wat, of toe-in of camber erbij), iig dan heb je ze alletwee ipv alleen camber/toe bij de gewone rustler.
regelaar kan je metteen vervangen door een mooie DX3S, ga ik ook doen.
en als je je motor/esc wilde vervangen????
waarom, dan moet je toch een brushless setje kopen om sneller te gaan, er zit al een 13t in, dan kan je beter gewoon een vxl kopen, hoef je nooit meer te zeuren over dat de auto niet snel genoeg,dan ga je zeuren van ****, wat is de auto snel:D.
en kijk anders in het topic van Nard Cox over rustler vxl upgraden.
staat veel info

ok. ben even opzoek geweest en de prijs valt dan mee. ik heb net een nieuwe 17 turns mod + regelaar aangeschaft,m beetje zonde maargoed. als ik die verkoop heb ik wel al aardig snel het geld, en dat is ook wel fijn:D thanks!

Standaart rustler gaat trouwens geen 55. Mijn rustler VXL gaat op de GPS met 2S lipo 55 met de standaart tandwiel verhouding.

Back