Het grote FPV (First person view) draadje.

Sven .
Als dat ding maar goed vliegt ,dan wil het .
Je kunt ook maar dat is te simpel natuurlijk een ez star pakken .

Groeten Wiebe.

och, die kist heeft hij nog liggen, waarom weer wat kopen? toch?

ik zeg doen sven! lekker achter de nemo aan fladderen :P

mail die belg anders effe of hij niet nog een motortje voor je heeft ;)

Goed idee, Steven heeft misschien nog wel wat idd. ;)

Hoe zeiden ze dat ook alweer.. op een oude fiets moet je et leren?
Náh dan! :thumbsup:

Heuj!

Dat was niet afgesproken Sven! Jij blijft excuses zoeken! Die Hobbyking kist zou bij binnenkomst volgebouwd worden met FPV spulletjes, en de eerste vluchten zouden dan gemaakt worden!
Potjandikke! Pieter!? geef Sven eens een schop onder zijn kont!:mrgreen:

( dont take it personal Sven;)) Bouw hem gewoon op die hobbykingkist. Die vliegt mooi rustig en zal heel vergevingsgezind zijn. Laat je niet afschrikken door het formaat, da's nou net wat je graag wilt bij je eerste vluchten.. Vlieg er gewoon mee net zoals dat je een normale kist vliegt, en laat Pieter dan de bril opzetten.

Laat die kleine kist even voor wat het is, snel terug leggen op zolder!
( dat kistje moet je houden als funkistje straks:). als je al wat gewend bent. Dan kun je lekker raggen met dat ding. Dat durf je in het begin toch nog niet)

Hugo gefeliciteerd man! Filmpje!? Ik ben heel erg benieuwd....
Btw, in welke zin stabieler? Ik heb alleen last dat mijn quad telkens weg word geduwt door de wind:(..

Heuy heuy heuy, beetje rustig he? :p Ik heb van die funcub een "grote kisten" trauma overgehouden. Die funcub was zon gedoe, en geforceerd vliegen met het richtingroer vond ik ook stront vervelend. Dus een joekel van nog eens 40cm groter zit me helemaal niet lekker. :( Ik hoop eigenlijk dat de dunne staart met pusherprop setup ervoor zorgt dat hij niet zoveel moeite heeft met gewoon ail/ele banken zoals ik dat met de kleinere multiplex kistjes gewend ben, maar dat geluk zal ik wel weer niet hebben. :roll:

Sorry man, was niet de bedoeling:). Ik had alleen serieus gehoopt dat er hier zeer binnenkort een lang verhaal staat met hoe leuk, super en geweldig het wel niet was. de moed zakte mij even in de schoenen.
je zult zien dat je al FPV'end zoveel beter kan aticiperen. Die kist wil je toch vliegen, dus maak hem even vliegklaar, en beoordeel dan ofdat hij geschikt is of niet.

Wat zeggen andere mensen over die kist? Je zou wel eens goed gelijk kunnen hebben dat het sturen prima gaat wegens de dunne staartboom.

In een review van de mannen van hobbyking zelf mompelde iemand dat je 70% rudder mee moet mixen. Dat lijkt me behoorlijk wat.. Je hebt mijn funcub filmpje al wel gezien misschien, ik moet er niet aan denken dat mijn nieuwe FPV kist zich ook zo tepletter slaat.

Hoezo hebbie hem dan aangeschaft:rolleyes:?

( ik mix ten alle tijde rudder mee. Ik heb er een hekel aan dat als je hem in een bocht duwt hij staart met zich mee sleept. Ik weet het, ik zou dit zelf moeten corrigeren, maar ben er lui mee. Ik vloog mijn Nemo gemixt, de Minimag gemixt, de EZ...Uhh, volgens mij iedere kist? Ondanks hem wat neuszwaarder te maken..)

Laatst bewerkt:
Toen ik met die funcub aan het prutsen was, was deze kist al (nog) onderweg.

En dat probleem had ik met die funcub dus, het voelde alsof je met handen en voeten tegelijk moest breien. :lol: Niks ging vanzelf bij dat ding. Bij modellen zoals mijn spacescooter en funjet is het zo simpel, je zet hem in een hoek die je op wil en je trekt aan je hoogteroer, geen rare hangende staarten of stalls slaan, dat glijd gewoon als op rails door de bocht. Maar zo werkt dat bij die koeie kisten niet blijkbaar.

Zou een kleine gyro hier misschien enig relaas bieden?

Ik heb ook een copilot van onze grote vriend Robot (Rob) mogen kopen voor een zacht prijsje, maar dat apparaatje zal enkel de kist plat leggen in geval van nood, en heel misschien (hoop ik) ook fijn vliegen als ik enkel met de rudder kan sturen terwijl ik (later pas!) om me heen kijk.

Laatst bewerkt:
Multiwii is niet zomaar te koop. Het is echt zelf solderen en onderdelen kopen. Voor meer informatie kijk hier MultiWiiCopter (previously TriWiiCopter) - RC Groups

Ik vind hem gewoon stabieler :p Ik kan gewoon enkele seconden zonder handen dat ding laten vliegen. En dat alles met de stock settings. Van het weekend ga ik maar eens met de settings pielen. Zoals jouw quad naar beneden komt ziet er niet uit. De multiwii is gewoon net zo stabiel bij het naar beneden gaan als bij het klimmen.

Maar er komt nu een mikrokopter boardje aan :) Dus misschien gaat de multiwii wel weer in de verkoop. Of een mini quad copter om wat mee te stunten :rolleyes:

Filmpje zal ik binnenkort wel maken. Heeft er iemand toevallig nog zo'n 10 dollar osd over. (of 2) Ik wilde er een bestellen maar ze zijn niet op voorraad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hugo,

Probleem gevonden van het nare gedrag wanneer hij te snel naar beneden komt.

Het frame is leuk voor een originele X500-D met een 3s 2200 accu, maar ga je hier grotere motoren een flinke accu, camera's en FPV gear onder hangen dat vind het frame het wel welletjes. De motoren kunnen te makkelijk bewegen door het torderen van de koolstof buisjes. Hierdoor is het effect veel minder groot dan bij een sterker frame.
Je kunt het hele mooi zien buigen wanneer ik mijn FPV cam op een andere manier plaats, maar wel richt in het velngde van de arm.

Ofwel, Ik moet eerst een Wiicopter zien vliegen, voordat ik met eiegen ogen kan beoordelen wat hij nu stabieler is.
Niet dat ik jou niet geloof, ik lees ook een hoop goede dingen over de Wii. Maar toch:)

Ik ben veeel nieuwschieriger naar het mirkokopter boardje die je straks toekomt:mrgreen:!

Maar er komt nu een mikrokopter boardje aan :) Dus misschien gaat...

Hey Hugo, ik neem aan met regelaars? Of zie je een manier om "onze standaard rc" regelaars aan te sturen met een MK boardje?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Hey Hugo, ik neem aan met regelaars? Of zie je een manier om "onze standaard rc" regelaars aan te sturen met een MK boardje?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Eerst met de standaard regelaars van MK. Daarna ga ik eens een ppm naar i2c converter proberen dan kan ik wat grotere motoren draaien.

Eerst met de standaard regelaars van MK. Daarna ga ik eens een ppm naar i2c converter proberen dan kan ik wat grotere motoren draaien.

De V2 regelaar is al best een stevige regelaar, die kan al behoorlijke motoren aan.

i2c naar PPM neem ik aan ;) ? Heb je al iets op het oog?

De V2 regelaar is al best een stevige regelaar, die kan al behoorlijke motoren aan.

i2c naar PPM neem ik aan ;) ? Heb je al iets op het oog?

De v2 regelaar kan maar tot 20 ampere aan. En voor 55 euro per stuk is dat toch een beetje weinig. I2C naar PPM ook goed :rolleyes: Bij hobbyking heb je voor 10 euro al 30 ampere regelaars, maar ook 6s wordt met de converter mogelijk.

New I2C to PWM converter for standard ESC - RC Groups
Deze had ik op het oog. Volgens de maker is nu ook de bug met de 1.3x flightctrl eruit dus zou hij moeten werken met alle mikrokopter boardjes.

Bedankt Hugo, heb het "ding" aangeklikt. Nu de rest nog ;) , en dan hier eens mee aan het stoeien. Zoals ik begrijp kan je dan idd een grotere/zwaardere multikopter bouwen, maar wel met alle opties van de Mikrokopter. Dus ook de navi control, Kompas module, enz.

Vanavond in alle rust eens wat motoren uitzoeken. De i2C=>PWM converter werkt ideaal met de Turnigy Plush regelaars, prettig, want de plush is een favoriet.

Als deze ooit draait, dan toch maar eens het FPV'en proberen ;).

Back