Het grote FPV (First person view) draadje.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ramsus42, 4 nov 2009.

  1. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Yup, zoals Reliku ook aangeeft is het geheel afhankelijk van de rest der toegepaste spullekes.
    Soms heb je in het geheel geen filter nodig... heb je sowieso pracht beeld zonder storingkjes.
     
  2. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Volgens mij staat er wel een foutje in, vet afgedrukt. De storing op plus en min heft elkaar niet op maar wordt simpelweg door het filter tegengehouden. De magnetische velden opgewekt door wikkelingen van plus- en mindraad door de ringkern, die heffen zich wel op omdat ze precies tegengesteld.zijn. Als gevolg daarvan kunnen deze gewenste signalen ongehinderd de spoel passeren. Daarom worden signalen/ruis die lopen van plus naar min of omgekeerd dan ook niet door de spoel gefilterd. Dit kun je b.v. toepassen bij servodraden omdat een servosignaal hoge frequenties in zich heeft (a.g.v. pulsen) die je niet wilt aantasten terwijl je overspraak van nabijgelegen draden wel wilt tegenhouden.

    Als vuistregel hanteer ik altijd het volgende: signaaldraden common-mode filteren en voedingsdraden differential-mode. Maar het kan per geval verschillen zoals hierboven ook al een paar keer aangegeven.

    Martin
     
  3. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Klopt. Maar d'r staan wel meer dingen die niet echt relevant zijn in de specs. Volgens mij wordt er gewoon een verhaaltje getypt dat het doet lijken alsof ze weten waar ze mee bezig zijn en er heel erg goed over is nagedacht, maar zo heel bijzonder is het niet... lol

    Ik kan het ook mis hebben maar die indruk krijg ik. Doet hobbyking ook bij alle producten bijvoorveeld. Maargoed :p

    Als je je signaaldraad wilt filteren moet je dat inderdaad common mode doen, anders is de kans groot dat je je signaal eruit filtert, en dat wil je natuurlijk niet :p
     

Deel Deze Pagina