Het grote FPV (First person view) draadje.

Ok,

Mijn eerste stappen in het FPV gebeuren.. Niet schrikken voor de gebruikte bouwmaterialen :-)

Hoe ga je een cam op je vliegtuig bouwen... zoek zoek denk denk...
blijkt dat legoblokjes leuke maten hebben en als je het binnenwerk eruit freest alles zelfs goed past !
De cam past precies in het blokje en zit nu lekker beschermd :-)
Zender in de luxe dubbele behuizing's uitvoering met de koelribben naar voren.
Alle bedrading tussen de schotjes.

De verzameling spullen. Zender ontvanger 2 camera's scherm en bril
foto1.jpg

De lege setup blauw is voor de camera , geel is voor de zender
foto3.jpg

Zo ziet het geheel eruit.
foto2.jpg

Nu nog spanning erop en kijken of we beeld hebben.

OSD komt vanmiddag ( zaterdag ) in de post, dus eerst maar even 1 rondje zonder OSD.

wordt vervolgd..

Hey allemaal, op het fpv-community forum hebben ze een meeting georganiseerd in duitsland.

Meer info 1st German FPV-Meeting 24th-26th September

Ik en roelcp willen daar graag heen, maar mischien zijn er nog meer geintereseerden. Omdat het toch wel een eindje weg is, zal het mischien handig zijn om met elkaar te rijden. Ik heb nog geen auto en roelcp heeft een kleine auto. Iemand hier geintereseerd? Uiteraard worden dan de brandstof kosten gedeeld. Ik kan eventueel ook nog wel een gesloten aanhanger regelen om alle spullen mee te nemen.

mvg Hugo Janse

Hugo,

Ik ga even kijken hoe dit in de planning valt. Heb wel veel intresse.
Grote auto beschikbaar maar als je/jullie iets mee wilt nemen is aanhanger wenselijk.
Benzine kosten zijn null.
Heb je een tentje ?
Vrijdagavond heen rijden - zondag 13:00 weer terug rijden ?

gr Frank

Hugo,

Ik ga even kijken hoe dit in de planning valt. Heb wel veel intresse.
Grote auto beschikbaar maar als je/jullie iets mee wilt nemen is aanhanger wenselijk.
Benzine kosten zijn null.
Heb je een tentje ?
Vrijdagavond heen rijden - zondag 13:00 weer terug rijden ?

gr Frank

Klinkt goed, ik hoor het wel hoe het in de planning valt. Lijkt me een leerzame en leuke ervaring.

mvg Hugo Janse

Dus jij hebt ook die BEVRC kit?
Wordt bij jou de tx wel warm?

Nou TX / RX geven beeld !
De TX wordt voelbaar iets warm na een 5 min zenden maar beslist niet heet.
Ledje gaat aan.

Even zitten stoeien met de kanalen selectie, het manual voor de ontvanger geeft een andere dipstand dan de aanduiding op de ontvanger zelf !! let daarop !!!

Chan 1 deed het niet, Chan 2 geeft beeld. Kan eventueel de dipswitch standen voor je fotograveren als je daar prijs op stelt.

Heb inderdaad ook de tussenstap even gemaakt en de cam direct aan gesloten.

Nu optuigen / eten en naar het veld....

gr. Frank

Nou TX / RX geven beeld !
De TX wordt voelbaar iets warm na een 5 min zenden maar beslist niet heet.
Ledje gaat aan.

Even zitten stoeien met de kanalen selectie, het manual voor de ontvanger geeft een andere dipstand dan de aanduiding op de ontvanger zelf !! let daarop !!!

Chan 1 deed het niet, Chan 2 geeft beeld. Kan eventueel de dipswitch standen voor je fotograveren als je daar prijs op stelt.

Heb inderdaad ook de tussenstap even gemaakt en de cam direct aan gesloten.

Nu optuigen / eten en naar het veld....

gr. Frank
Goed te horen dat ie bij jou werkt!
Ik zou het erg op prijs stellen als je even een shotje wilt plaatsen van de stand van de dip switches. Hopelijk helpt mij dat wat verder.
Wordt de rx bij jou ook warm?
Nog geen tijd gehad om verder te testen, maar heb nog steeds hoop dat het gaat lukken.

Laatst bewerkt:
Nou, gevlogen vanmiddag met mijn setje en wat teleurstellend nieuws.
Mijn BEVRC 5.8Ghz setje haalt zeggen en schrijven ongeveer 200 meter op 15 meter hoogte. Daarna diepe ruis.
Als ik wel beeld heb ziet het er ook goed vliegbaar uit.
Heb de ontvangst antenne in diverse standen gehouden maar zonder resultaat, werd eerder slechter. Ontvangs antenne zat aan de ontvanger die ik in mijn hand had op ongeveer 1.80 hoogte.

Iemand suggesties ? Op de verkopende website hebben ze het toch over 1 km met de standaard antenne. 200meter is beduidend minder :-(
Een patch antenne ? zag er 1 voor 150 euro......
Iemand anders al (betere) resultaten met dit setje ?

Wat reacties op voorgaande :
- Duplo blokjes inderdaad, zei mijn vrouw ook al :-)

- Ja de ontvanger wordt inderdaad ook ietsjes warm, niet noemenswaardig

- zal fotos van dip switches maken en posten.

gr Frank

Iemand suggesties ? Op de verkopende website hebben ze het toch over 1 km met de standaard antenne. 200meter is beduidend minder :-(
Een patch antenne ? zag er 1 voor 150 euro......
Iemand anders al (betere) resultaten met dit setje ?

Je woont zowat om de hoek, dus ik kan natuurlijk even een set ImmersionRC spullen langsbrengen ter vergelijk :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Je woont zowat om de hoek, dus ik kan natuurlijk even een set ImmersionRC spullen langsbrengen ter vergelijk :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Dat zou heel fijn zijn natuurlijk , kijken waar het mis gaat en wat er verbeterd moet/kan worden. Al hoop ik dan niet dat daaruit komt dat alles vervangen moet worden..

kan ook even naar jou rijden natuurlijk....

Laatst bewerkt:
Als het goed is komt deze week mijn Big Lama coaxiale heli binnen, die ik wil gaan ombouwen met een immersion 10 mw tx en een cx131 camera, wil hier hoofdzakelijk de straat mee rondhoveren en in de achtertuin vliegen, maar ben nogal bang dat de wireless networks in de buurt mijn signaal zo erg gaan verstoren dat vliegen onmogelijk word. Iemand nog tips wat betreft het verminderen van wireless network storingen? Vliegen met een omni? of juist met een patch? en verder?

Freijn,
Als jij je rx op een televisie of lcd aansluit en de tx niet aan staat, krijg je dan ruis te zien, of geen signaal naar je scherm?

Bij mij doet ie namelijk helemaal niets, waardoor ik zo langsaam de rx begin te verdenken... Deze wordt ook best wel warm...

Freijn,
Als jij je rx op een televisie of lcd aansluit en de tx niet aan staat, krijg je dan ruis te zien, of geen signaal naar je scherm?

Bij mij doet ie namelijk helemaal niets, waardoor ik zo langsaam de rx begin te verdenken... Deze wordt ook best wel warm...

Ik heb duidelijke ruis, maar weet dat het kan verschillen per lcd/ontvanger!

Ben bang dat , dat je niet zoveel helpt.
Hij word bij mijn iets warm, gokje graad of 40 ?

ontvanger dip switches : andere zijde de pluggen deze zijde antenne en dipswitch, antenne rechts

--------------------------------------------|
hoog-laag-laag-hoog antenne |
channel |
---------------------------------------------

Zender dip switches, kijk op de dipswitches, antenne wijst naar links, aansluitingen rechts

-------------------------------------
antenne | - rood-zwart
|
|
laag-laag-laag-hoog |
-------------------------------------

Marco-instelling wilde niet echt werken met de camera, laat me weten of je er zo uitkomt. Anders moet ik de andere camera even opsnorren.

Neem aan dat de camera rechtstreeks op je lcd wel werkt ?

succes, en laat me weten

Frank

Bedankt voor je instellingen!
Heb het bij mij geprobeerd, maar er gebeurd helemaal niets.
De camera werkt wel rechtstreeks op de tv (heb er even een speciaal printje met kabel voor gemaakt), dus daar ligt het niet aan.

Ik vermoed dat de oorzaak bij de rx ligt. Deze geeft namelijk totaal geen enkel signaal naar de tv. Ook geen ruis of maar enig teken dat ie leeft.

Balen weer. Wordt dus contact opnemen en kijken of ik hem kan retourneren...:(

Edit...
Ik zie dat je in purmerend woont... Das wel een stukje bij mij vandaan, maar ik kom er nog wel eens met de revo om daar op de baan te rijden.
Zou het misschien mogelijk zijn een keer bij je langs te komen om wat van mijn onderdelen te testen (als je dat tenminste ziet zitten)? Misschien hoef ik dan niet alles op te sturen. Ik neem aan dat als die van mij op hetzelfde kanaal staat, hij gewoon beeld moet geven op jouw rx?

Laatst bewerkt:
Edit...

Zou het misschien mogelijk zijn een keer bij je langs te komen om wat van mijn onderdelen te testen (als je dat tenminste ziet zitten)?

Ja hoor, geen probleem ! Kan ik meteen jouw TX even proberen ( range test).
Of een eind lopend of bij mij "achter" even op gooien.

Nabij schiphol is toch niet ver? of is dat een grapje ?
Stuur je een PB met mijn tel.nummer

groeten

Frank

Back