Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik heb een clone van de Mk 1.35 flightctrl gekocht. Ik verwacht hem in 1 tot 2 weekjes. Is stukken goedkoper dan de echte MK en volgens de mensen die hem al hebben zelfs beter. Dus daar ga ik eens mee expirimenteren.

Ik heb een clone van de Mk 1.35 flightctrl gekocht. Ik verwacht hem in 1 tot 2 weekjes. Is stukken goedkoper dan de echte MK en volgens de mensen die hem al hebben zelfs beter. Dus daar ga ik eens mee expirimenteren.

Klinkt erg goed! Maar weet jij ook of je daar de Navicontrol, GPS en kompas op kan aansluiten?
En het klopt ook wel, de electronica word steeds beter, en ook steeds betaalbaarder. Maar tot nu toe is er eigenlijk (nog) geen één die zo goed vliegt als een MK flightcontroller.
Waar heb je die clone kunnen vinden? En waar zijn ze er zo over te spreken? Ik moet het nog zien namelijk, en heb helaas wel vaker "goede" klonen gezien.

Die regelaars van ongeveer 20 eu zijn volledig compatible met een origineel duits Mk boardje?
Ik kan alleen nog niet de GPS kompas en Navicontroll vinden.

Vraag me alleen wel af in hoeverre dit alles betrouwbaar is.
Ook verkopen ze een moederboardje van 399 dollar. Deze zou extreem stabiel zijn, alleen beter dan een origineel boardje?
Zo te zien gebruiken ze exact dezelfde gyro's op het 399 dollar boardje, als op het originele Mk boardje. Voor het originele Mk boardje betaal je 360 euro..

(ps, als ik de foto's zo verglijk met de "echte" dan lijken ze exact..Al vind is een prijs van 399 dollar nog steeds veel lijken op het duitse boardje)
Al denk ik dat het wat offtopic is:rolleyes:

Laatst bewerkt:
:o :o

Wat ben jij nou weer van plan Remy, heb je eindelijk ook een perfect vliegende quad, gooi je 'm weer in de verkoop?!!
Jij bent echt snel ergens op uitgekeken! :lol:

Of heb je nu zo ff bedacht dat je ook een MK-quad gaat maken?

De 1.35 flight controller met 4 regelaars is te krijgen bij de gebruiker dt8666 op rcgroups voor 240 dollar inclusief verzenden. Dan heb je hem zeer snel binnen en weet je zeker dat alles goed gaat. Ik heb hem rechtstreeks bij de fabrikant gekocht. Deze bied de setjes aan op taobao.com een soort chinese online groothandel. Hier kan je alleen maar kopen als je uit china komt. Daarom heb ik gebruik gemaakt van een tussenpersoon. buyfromtaobao.com Deze site handelt tussen personen die bij taobao willen kopen. Hierdoor koste mij de set maar 170 dollar inclusief verzendkosten. Maar je moet wel een stuk meer geduld hebben.

Via taobao is ook de gps navigation en mag combi te koop voor rond de 210 dollar. Bij mk kost deze set 260 dollar. Dus hier is het prijs verschil niet zo heel groot. Bij de 1.35 flightcontrol is dit verschil een stuk groter.

De regelaars werken inderdaad ook met de originele MK. Ze hebben precies dezelfde componenten en draaien dezelfde software. Omdat MK de schema's van al hun producten online heeft staan is het voor de chinezen niet zo moeilijk om het na te maken.

haha!

Ik vind mijn quad super, alleen het blijft constant maar kriebelen om weer aan iets nieuws te beginnen:rolleyes:
Helaas moet ik wel het e.a. verkopen voordat ik iets nieuws kan kopen ( beetje zo'n Hugo situatie:mrgreen:) dus kan er niet omheen.

Kut, maar ik weet zeker dat iemand anders ontzettend veel schik met de quad zal hebben.

Remy doe nou even rustig :p laat mij maar eerst eens testen. Als het niks is ben jij tenminste niet ook je geld kwijt :p
Kom eerst maar eens de multiwii proberen even ontvanger swapen en dan kan je die testen. Daarna kan je ook nog een keer de mk testen. Als ik die werkend heb.

Ik heb geen haast hoor. Gaat hij niet voor 200 weg dan blijft hij hier.
Gaat hij weg dan zal ik aan een Mikrokopter beginnen, maar dan natuurlijk mijn eigen stijl:).
van de clone boardjes blijf ik voorlopig nog even af. Die mag jij testen:).

Edit, ik zie dat je je bericht hebt aangepast. Ik kom graag binnenkort eens langs om het e.a. te testen.

Laatst bewerkt:
Waar vind je die gps en navi? Ik kan uit het hele draadje weinig soeps halen behalve dit:
Mikrokopter/

edit... het posten gaat zoooo traaaaaggggg, dat het antwoord allang gepost was...

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo fpv vliegers.
ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen:
Ik ben Max, 17 jaa en woon te breda.
zit nog middelbare school in klas 4 van havo met profielen n&t en n&g...
hobbys zijn verder eigenlijk alleen zweefvliegen(op luchtmacht basis gilze-rijen(EHGR)).
en nu het gedeelte waarvoor ik hier ben natuurlijk:P. Ik ben van plan om een kistje aanteschaffen (hawk sky). Natuurlijk wil ik eerst een beetje leren vliegen vanaf de grond(zonder fpv setup enzo). wanneer ik dit onder de knie heb wil ik dus beginnen met fpv vliegen. dus zodoende ben ik nu bezig met wat huiswerk verrichte (deed ik dat maar is voor school:P...). na een tijdje zoeken kwam ik bij hobby king uit en vond ik dit ''plug and play'' setje:klik.
ik snap dat ik geen hd beeld moet verwachten en nieuwe afstands records. Maar wat dan wel? zal ik een afstand halen van 3km met gepatchte antennes ? of kan ik beter iets anders pakken? klopt het ook dat 900mhz het minst afhankelijk is van line of sight? of is dit totalen onzin?
oowja: de koste zijn belangrijk voor mij... een puber van 17 verdient niet zoveel...

alvast bedankt!

Max

hallo fpv vliegers.
ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen:
Ik ben Max, 17 jaa en woon te breda.
zit nog middelbare school in klas 4 van havo met profielen n&t en n&g...
hobbys zijn verder eigenlijk alleen zweefvliegen(op luchtmacht basis gilze-rijen(EHGR)).
en nu het gedeelte waarvoor ik hier ben natuurlijk:P. Ik ben van plan om een kistje aanteschaffen (hawk sky). Natuurlijk wil ik eerst een beetje leren vliegen vanaf de grond(zonder fpv setup enzo). wanneer ik dit onder de knie heb wil ik dus beginnen met fpv vliegen. dus zodoende ben ik nu bezig met wat huiswerk verrichte (deed ik dat maar is voor school:P...). na een tijdje zoeken kwam ik bij hobby king uit en vond ik dit ''plug and play'' setje:klik.
ik snap dat ik geen hd beeld moet verwachten en nieuwe afstands records. Maar wat dan wel? zal ik een afstand halen van 3km met gepatchte antennes ? of kan ik beter iets anders pakken? klopt het ook dat 900mhz het minst afhankelijk is van line of sight? of is dit totalen onzin?
oowja: de koste zijn belangrijk voor mij... een puber van 17 verdient niet zoveel...

alvast bedankt!

Max

Hallo en welkom op het FPV deel van dit forum.

Lagere frequenties zijn inderdaad minder afhankelijk van line of sight, daarom zitten hier in Nederland mobiele telefoons (momenteel met GSM straks met de nieuwe UMTS) op 900MHz. Naast het feit dat die band in Nederland al is ingeroosterd voor de telco's is het niet handig met het 2,4GHz/900MHz video spul van HobbyKing aan de haal te gaan omdat het over het algemeen van bijzonder slechte kwaliteit is. En het is jammer als je eerst iets van mindere kwaliteit koopt om uiteindelijk toch voor iets van betere kwaliteit te gaan.

Het uitgezochte RTF setje is perfect om mee te beginnen. Je keuze voor 2,4GHz besturing zorgt er alleen wel voor dat je niet die band voor video kunt gebruiken. Dan blijven er 900MHz/1,3GHz en 5,8GHz over.
900MHz is voor Mobieltjes, 1,3GHz voor radio amateurs, en 5,8GHz is (tot op zekere hoogte) vrij te gebruiken.
Hoewel het minder goed door obstakels heen komt ondervindt 5,8GHz bijna nergens storing van en levert het kwalitatief perfect beeld. Daarnaast stoort het amper op je RC verbinding.

Met die beginners set kom je eerder 300 meter, zet de 3km nog maar even uit je hoofd ;) Daarvoor zou je apparatuur nodig hebben die meer kost dan het hele RTF setje.

Lees dit:
A complete guide to FPV
en dit:
Understanding Antenna gain

dankje voor de info er handig!
heb je misschien een merk of iets waar ik dan op kan zoeken ?
de hoeveelheid Mw die je video tx uitgeeft is niet heel belangrijk? ik kon hier niet egt iets over vinden...

Max

dankje voor de info er handig!
heb je misschien een merk of iets waar ik dan op kan zoeken ?
de hoeveelheid Mw die je video tx uitgeeft is niet heel belangrijk? ik kon hier niet egt iets over vinden...

Max

milliWatt is het vermogen

vermogen * 4 is ongeveer bereik * 2

Pak de CCD PAL cam van HK met het 5,8GHz setje uit de PB en je kunt aan de slag.
Bril van HK is prima om te beginnen, fatshark is een van de beste maar kost paarhonderd euro.

Laatst bewerkt:
Back