Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik heb er al eens een op gestookt. :p Maar dat was zeker 10 jaar geleden. (analoge knoppen op ontvanger tijdperk).

sven, ik heb afgelopen week de zender RUIM 10 minuten (zeker 15 denk ik) gewoon aan gehad op het bureau, toen steven en ik aan het testen waren of alle bedrading was, en het beeld goed bleef bij trilling.... de zender kon je nog steeds met de hand aanraken,w as wel warm, maar niet "verbrand-je-klauwen-warm" :)

dus geen probleem, gewoon testen zonder fan of wat dan ook ;)

Mijn 5.8 200mw bevrc wordt warm maar niet om van te schrikken.
Je kunt gewoon voelen dat ie aan staat, meer niet.
Mijn OSD bevrc wordt HEET. De spanningsomzetter schrik je even als je je vinger erop legt. Tot nu toe heef ie het telkens overleeft >10 statisch testen.

Dus het valt allemaal reuze mee.

Dan maakt het ook nog enorm uit wat voor antenne je er op hebt. Bij de standaard antenne werd het spul (Lawmate 500mW, 1,2 ghz) voelbaar warm. Nu ik een getunede 1/4 wave antenne er op heb gezet wordt hij nauwelijks meer warm.

Maarten

Dan maakt het ook nog enorm uit wat voor antenne je er op hebt. Bij de standaard antenne werd het spul (Lawmate 500mW, 1,2 ghz) voelbaar warm. Nu ik een getunede 1/4 wave antenne er op heb gezet wordt hij nauwelijks meer warm.

Maarten

Da's logisch, als de frequentie waarop de antenne zelf resoneert beter past bij de zendfrequentie is de return loss kleiner en wordt er dus meer vermogen gedissipeerd in de antenna en niet in de RF eindtrap van de zender, per saldo zal deze dus minder warm worden.

Return loss - Wikipedia, the free encyclopedia

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Kijk, ik bgrijp het wel, maar helemaal snappen......;)

Mocht je hond of kat daarentegen ooit ziek zijn, dan kan ik je daar wel alles over vertellen.

Maarten

Rcexplorer.se gaat natuurlijk winnen :p Maar 2e worden is ook leuk.

Voor deze video heb ik de kodak zx1 gebruikt met een wideangle lens van dealextreme. Bij elkaar rond de 60 euro. Hij schiet 60fps bij 720p Net zoals de gopro.

Rcexplorer is gediskwalificeerd omdat er 10tallen acounts met 0 posts die slechts 1-2 dagen lid waren op hem stemden. Dus nu sta ik opeens boven aan :p

Back