Het Grote Kleine vraagjes Topic!

1289754483-730.jpg

Aangezien er sommige vragen bestaan die geen heel topic nodig hebben om dit te vragen heb ik
"Het grote kleine vraagjes topic" opgezet met het doel om hier al uw kleine vragen in kwijt te kunnen.

Ik zal aftrappen:

Wat zijn de voor en nadelen m.b.t. de vergelijking cardan as vs snaren?
Ik heb na veel zoekwerk weinig concrete antwoorden kunnen vinden dus hoop ze hier te kunnen vinden.

goed, mooi topic denk ik zo!

dit is wat ik heb gelezen:

voordelen snaar aangedreven, veel efficienter, countersteer driften mogelijk/makkelijker te realiseren.

nadelen snaar aangedreven: slijtage, kwetsbaarder voor steentjes e.d., vinden van de juiste snaartjes kan soms lastig zijn.

voordelen cardanas aandrijfing: robuust, goedkoper, slijtvaster

nadelen cardanas: countersteer driften moeilijker te realiseren, minder efficient, en gewicht?

correct me if im wrong..

mvg mick;)

Lijkt me vrij duidelijk, en bewijst het nut van dit topic maar eens.
Hier had dus geen heel topic voor geopend hoeven worden!

Nu nog hopen dat de Crew het ook promoot!

Thnx :D

Laatst bewerkt:
Wat zijn de voor en nadelen m.b.t. de vergelijking cardan as vs snaren?
Ik heb na veel zoekwerk weinig concrete antwoorden kunnen vinden dus hoop ze hier te kunnen vinden.[/QUOTE]

1 tegenvraag: Wat is het nut van 2 zoekfuncties op deze site?

Ik weet zeker dat het al meerdere malen behandeld is em het grote nadeel van cardan of hier op het forum ook wel "shaft" genoemd heet "powersteer"

En verders is dit topic tov. een heel groot forum nutteloos....

cardanas heeft de motor in 9 van de 10 gevallen in de lengte richting van de auto. Met als gevolg dat de auto tijdens gas geven of remmen in de lucht niet alleen neus omhoog of omlaag brengt, maar de auto ook om z'n lengte as rolt. Je ziet ze daarom ook nogal vaak een beetje scheef landen
Snaar aandrijving heeft de motor meestal dwars op de rijrichting staan, en dan heb je dat effect niet tijdens het springen. Snaar aandrijving neemt echter wel meer ruimte in.

Het verschil tussen snaaraandrijving en cardan ligt ook beetje bij jezelf:

snaaraandrijving rijdt rustiger
cardan rijdt agressiever

het is maar net wat je fijn vindt:p

Back