Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Lipo alarm kan prima weggewerkt worden, zwaardere lipo's gebruik ik niet.

ik denk dat ik er dan een ga aanschaffen is de makkelijkste manier om led verlichting in te bouwen denk ik en heb gelijk een alarm

Het alarm hoor je niet echt goed, en door de plastic canopy van de V4 hoor je hem al helemaal niet, maar de lichten zijn wel mooi in de V4 omdat je dan geen draden ziet.

Het alarm hoor je niet echt goed, en door de plastic canopy van de V4 hoor je hem al helemaal niet, maar de lichten zijn wel mooi in de V4 omdat je dan geen draden ziet.

maar in het filmpje kon je toch ook aan de verlichting zien dat de accu onder de 4 volt komt ??
en verder is het inderdaad alleen voor het mooie!!:D

Je kan het ook instellen als het onder de 3 volt komt. Maar dat is niet echt verstandig vind ik. Maar ik wil nog een kleinigheidje melden, als je vliegt en hij piept, en je laat hem landen, stopt hij met piepen omdat het voltage weer omhoog gaat, maar zodra je weer gas gaat geven gaat hij weer piepen.

als je lipo's opgeladen hebt en pas na een dag of 3 gebruikt hebben ze dan ook aan capaciteit verloren??
als jullie je heli op 1 meter hoogte laten hooveren blijft hij dan constant stil hangen of beweegt hij altijd iets
vorige week namelijk goed gevlogen en nu is de heli nogal zenuwachtig ook bij het opstijgen snap het eigenlijk niet:confused:

Als de lipo vol is kun je hem gewoon laten liggen, is volgens mij ook beter. Als je een crash maakt kan het zijn dat hij anders gaat reageren. Of mischien heb je een raam openstaan waar de wind doorwaait ? De lama kan ook slecht tegen tocht.

Het zou best kunnen ik had volgens mij een deur openstaan maar door een crash zou ook kunnen zal hem eens goed bekijken vanavond
de instelling van de gain schroef moet je die ook regelmatig bijstellen want eerst bleef hij in neutrale stand mooi recht nu moet ik de trim verschuiven??

nog ff een vraagje als ik de zender en heli aanzet dan staat de swashplate mooi recht
alleen op de servo zit een wit ballinkje niet recht maar iets naar boven is dit erg of maakt het niet zoveel uit en hoe verhelp ik dit
ben hier niet zo goed in thuis jammer genoeg

Dat maakt totaal niet uit

EN jij hebt ook timing, want ik kijk in dit topic om mijn laatste post te bekijken en er staat een post van jou die1 minuut geleden gepost is !

Ik heb trouwens nog een berichtje aan alle heli bezitters.
Jullie mogen me toevoegen op msn.
Misschien is dat handig om snel een antwoord te krijgen, en als ik dan het antwoord niet weet alsnog op het forum plaatsen. Ik ben namelijk bijna altijd op de pc.

nwdncm.jpg

Ik heb mijn msn even in een plaatje gestopt zodat spambots geen kans hebben

Lijkt mij dat vragen en antwoorden op het forum posten voor alle helivliegers veel nuttiger is. Zo hebben we er allemaal wat aan en kunnen we met elkaar van elkaar leren.
Dat is toch waar het forum voor is .... toch?

van mij mag je het op het forum vragen, maar als je even snel iets wilt weten kun je het net zo goed even aan mij op msn vragen..

Ik ben ook pro forum. :mrgreen: Maar het één sluit het ander natuurlijk niet uit.
Ferdy, je lipo's zijn vandaag op de post gegaan. Met een beetje geluk heb je ze morgen in huis, excuses voor de vertraging.

Edit: wat een coole hond mixit!

Tuurlijk .... het een sluit het ander niet uit.... :)...
Zat vanmorgen een beetje te hobbyen, dus toch ook nog maar een foto van mijn Xtreme. Nieuwe LIPO hangt eronder ...thnx

full

Xtreme motoren zijn onderweg.... ben benieuwd hoe dat vliegt.
Iemand toevallig al ervaring met deze motoren Xtreme SE180 Bearing motor????

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw hey! Dat is "one mean Lama" Ferdy, mijn complimenten! :worship:
Die lipo past gewoon in het bakje, of zit ie eronder geplakt?

thnx..... voor het compliment... :).

Wacht met spanning op de post ( ...zucht)
Omdat deze versie ietwat aan de zware kant is ( complete alu kop) heb ik het bakje er min of meer uitgesloopt..... de lipo zit vast met een elastiekje, dat weeg weer minder. Vliegtijd ligt rond de 8 minuten.
Met de nieuwe Xtreme motoren hoop ik de vliegtijd weer rond de 10 minuten te krijgen.

PS.. ja de lipo past gewoon in het bakje

Back