'het grote' Micro indoor wedstrijden topic :)

Discussie in 'Electro onroad' gestart door _cyclops_, 11 okt 2004.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Hmmmm..... illegale praktijken ????

    Nou, de 180 motor is vrij gemakkelijk open te krijgen en je kunt er vrij gemakkelijk een paar wikkelingen vanaf halen of bv. het anker van de HPI mod 45t in doen.

    Ik denk dat de motoren van GPM speciaal gewikkelde zijn aangezien die op de Mabuchi site niet voorkomen tenzij er een ander merk is die dit formaat motoren met andere specs kan leveren.

    Duik anders ook eens in de Ninco motoren, De NC4 heeft bv. extreem veel toeren, danwel op 14.7v maar das op 7.2v nog steeds meer dan de standaard 180....

    http://www.professormotor.com/cat_motor.shtml
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    illegeaal niet echt.. opzich 'mag elke 180 motor' maar truckjes zoals 't inlopen van zo'n ding helpt een beetje.. en zo zijn er wel meer dingen.. 'k heb het idee dat je ze ook wel kan vertimen nammelijk, moet je wel wat dremelen.. en 'k zie niet zo zeer in wat daar 'illegaal' aan is als die elite dingen van team orion ook mogen :)
     
  3. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Dit draadje toch maar eens nieuw leven inblazen. Mijn vraag is namelijk als volgt:

    Gisteren zo'n M18 gewonnen bij een verloting op de club (eigenlijk won mijn zwager m, die heeft er echter al een, lang verhaal...:D). Vandaag even zitten uitzoeken wat ik er allemaal in wil hebben,
    kwam ik toch uit op bijna 190 euro! Het gaat dan om de volgende aanschaffen (ik wil overigens het liefst op 6 cellen gaan rijden, dat wordt de klasse op de club):

    Servo: Hitec 81 MG
    Regelaar: GM SX3R
    Foambanden
    Koellichaam
    motor
    2 GP-packs 1100 mAh
    alu motormount
    Servosaver

    Komt op ongeveer 190 euro. Ikkan natuurlijk wat bezuinigen (in verband met de dikte van mijn portemonnee :wink:), ik zou de regelaar een tientje goedkoper kunnen maken en voor de Robitronic kunnen gaan, maar dat geld vind ik deze eigenlijk wel waard. De alu motormount laat ik denk ik maar even weg, in het ergste geval kost het me een extra motortje, ik zet er wel een koellichaampje op..

    Ik zou natuurlijk ook voor het powerpack van Xray kunnen gaan. Ben ik voor 100 euro aan het rijden, maar volgens mij (Roelof?) kan die regelaar niet zo goed tegen 6 cellen, dus dan zou ik altijd op 5 moeten rijden en ik kom ik structureel power tekort?! Plus dat ik het idee heb dat ik voor relatief weinig meer veel beter spul heb, vind het alleen best een boel geld nog... 8O .

    Aande andere kant: we gaan stock rijden, ik ga er geen grotere motoren inzetten, dus het zou wel kunnen... Advice anyone?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Gisteren bij mijn club weer eens gewonnen, had pole en 1 finale 1e en de 2e finale 2e.....

    De powerpack wil je niet. De regelaar kan alleen de 180 motor aan, er zit maar een 5-cellen pakket bij, de servo is wel een 81MG en de regelaar schijnt naar horen zeggen 6 cellen niet goed aan te kunnen...

    De GP1100 cellen zijn erg goed, kost ongeveer 3 euro per cel, in princiepe kan je met 1 af (doe ik ook).
    De regelaar weet ik niet, wij gebruiken over het algemeen die dingen van Merit, leverbaar bij ROAL en PKracing, kost iets van 39 euro...
    Foampies kost niets, de nieuwe Ellegi kost iets van 11 euro rondom.

    Aan te bevelen is wel de optionele tandwielenset van 13-16 tands of de 42t spur omdat je met de standaard motor met de standaard langzaamste overbrenging je nog steeds motoren staat te fikken.
     
  5. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Tanx Roelof, dat had ik even nodig :wink:

    Ik heb gisteren even staan kijken, een achteruit lijkt me toch wel handig. Bij wedstrijden zal het allemaal wel lastig zijn enzo, hogere weerstand, weet ik veel, maar het is ronduit onhandig zonder achteruit op zo n klein baantje zag ik, ik wil er gewoon graag een met achteruit hebben. Die merit heb ik inderdaad gezien en over gelezen, maar het wordt denk ik de GM. Powerpack wordt het dus iig niet, dan moet ik maar wat meer gled uitgeven...

    Andere pinions is wel een goeie, motrtje werd inderdaad nog goed heet hoorde ik. Ga ik het maar eens bestellen van de week!
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    jaap, Gefeliciteerd met je M18 :D

    misschien een tip, maar zo leerde ik op Ede dat ze bij de fietsenmaker schuimhandvaten kochten in alle kleuren en dat deze precies om de velg pasten, en ook nog eens hele goede grip gaven, wie weet even een kijkje nemen :wink:

    Groet Robo
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    O ja, neem er ook een Micro servo saver bij, is erg handig om te hebben.....
     
  8. zelf rijdt ik zonder achteruit (mini vliegtuig regelaar 20 amp cont.) kosten maar 35 euro, gaat gewoon goed, en sturen moet je toch wel. ook maak ik de accupacks zelf van AAA baterijen 900Mah, daar de gewicht winst rijdt ik langer dan de standaardt 1050, en is hij rapper. net als eerder genoemd het hoeft niet duur te zijn. leuke bijkomstigheid is dat ik op de zelfdeplaats 8 cellen kwijt kan inplaats van de max. 6 zonder te verbouwen
     
  9. de foambandjes maak ik zelf (niet tegen de winkeliers vertellen) je haalt bij de fietsenwinkel een meter foam voor handvaten a 6,95, je snijd er minimaal 40 bandjes uit, passen precies en hoeft niet te lijmen en je heb nog eens 4 kleuren zwart,geel, blauw en rood. en super grip. slijp ze nettjes met een dremel en je ziet geen verschil
     
  10. heb het er even bij gezet, gaat zeker heel goed, doen niet onder aan de elegri, en met smeren slaat hij gewoon om
     

Deel Deze Pagina