Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
maar die 4 kanaals zender zit in die set van de easystar, geloof zown zebra ofzo
maar dan zit je verder alleen met die ( door jullie gezegde slechte) onderdelen die er in zitten.
dus ik moet toch maar alles los gaan kopen en wat door gaan sparen.

Gewoon doorsparen en dan een fatsoenlijke zenderset aanschaffen.
Hier kan je dan jaren plezier aan beleven.
Let wel, als je een 35mhz zender aanschaft kan (mag ) je niet met dezelfde zender met boten,auto's of wat dan ook werken.
35mhz is alleen besteed aan vliegend spul............als je het netjes wilt doen.

ik heb zelf een 480 motor en een 8.4 volt accu. kan ik deze in een easystar plaatsen(dat zal wel kunnen denk ik) maar kan hij dan ook vliegen?

groeten stijn tip

@ Tip, Op deze vraag had je in een ander topic al reeds antwoord gekregen.

Gisteravond was het zover.
Lekker zwoel weer en bijna geen wind.
Mooi met de easy op pad.
1e 2 worpen kreeg ik haar niet mooi de lucht in, dus heb ik het zwaartepunt verder naar voren gelegd.
(accuutjes verschuiven).
1 leuk vluchtje lekker hoog in de lucht in een wijde een cirkel.
En zo lager naar beneden cirkelen, totdat ik aan de landing wou beginnen.
Mooi laag scheerde ze over en voor de grand finale, gas dicht en een kleein tikky up.
:evil: :evil: vanuit nowhere een windvlaag :evil: :evil: :evil:
Easy werd een meter of 2 opgeworpen en volop der neus op de grond gegooid.
Nu is compleet de neus afgescheurt en mag dus in de stijgers.......
Maar daar had ik al iets over gelezenen in het forum.......
Dus gaan we maar aan de slag..........binnenkort :| :wink:

jammer. dat met die windvlaag heb ik heel vaak met mijn x-twin. ik weet dat het niet hetzelfde is als bij een ez* maar toch is het irrie.

groeten stijn tip

Pjoeter zei:
Nu is compleet de neus afgescheurt en mag dus in de stijgers.......
Maar daar had ik al iets over gelezenen in het forum.......

Maar je hebt zeker over de tip van dat verstevigde tape heengelezen? :cry:

Commander Clumsy zei:
Toch jammer dat alleen de mensen die het op hun uppie proberen met hun Easystar last hebben van wind/storingen/slecht vliegend materiaal :mrgreen:
Jammer, dat wel... Maar het verbaast me niks. Het is nu eenmaal niet iedereen gegeven om het beste advies (GA BIJ EEN CLUB VLIEGEN! :lol: ) als zodanig te herkennen.....
En zeg nou zelf, je spullen eerst minstens een aantal keren flink verklooien is toch veel leuker dan in 1 keer goed leren vliegen...?

Ha, een aanname................

Tatata heren....
Wie zei dat ik alleen was?

Bruno van Hoek zei:
Jammer, dat wel... Maar het verbaast me niks. Het is nu eenmaal niet iedereen gegeven om het beste advies (GA BIJ EEN CLUB VLIEGEN! :lol: ) als zodanig te herkennen.....

Ik moet hier toch even op reageren: wat als je wel wil maar niet kan ? De clubs in de buurt zijn niet ok voor mij: bij de ene is electro niet zo welkom en zwevers nog veel minder, de andere heeft een ledenstop, een derde is heel beperkt (enkel vliegen op bepaalde dagen), en de vierde hoeft niet meer nadat ik als antwoord op mijn zenderkeuze de woorden "bij ons moet iedereen met 4-kanaalszender X beginnen" (zelf aan te kopen natuurlijk) kreeg en er geen ruimte voor dialoog was !!!!!!! Ik heb ook geen zin om ver te rijden, ik wil vliegen wanneer ik er zin in heb ! Dit zal me een aantal extra crashes kosten maar zin in een club heb ik intussen niet meer... jammer... misschien ben ik wel welkom als ik al kan vliegen ;-) Dus bij een club gaan vliegen: theoretisch perfect, praktisch jamme genoeg niet altijd haalbaar. Gelukkig heb ik voldoende vrije ruimte om te kunnen experimenteren. En ik beloof dat ik er op let om op min 5km van een club te vliegen ;-)

Kanttekening: dit is mijn persoonlijke beleving en hopelijk de uitzondering op de regel, maar ik wil dit toch met jullie delen zodat mensen ook even stilstaan bij de inhoud van het zinnetje GA BIJ EEN CLUB VLIEGEN! Dit zinnetje is ZONDER TWIJFEL goed bedoeld, maar het zou leuk zijn mochten alle mensen die lid zijn van een club en door een beginner aangesproken worden hier ook achter staan. Verder no hard feelings, ik ben een optimitst en ben van goede wil ;-)

Tot slot nog: lang leve dit forum waar beginners ENORM veel informatie halen en waar blijkbaar ook veel clubleden met het hart op de juiste plaats zitten, DANK AAN ALLEN !

X11 zei:
Bruno van Hoek zei:

Ik moet hier toch even op reageren: wat als je wel wil maar niet kan ? De clubs in de buurt zijn niet ok voor mij: bij de ene is electro niet zo welkom en zwevers nog veel minder, de andere heeft een ledenstop, een derde is heel beperkt (enkel vliegen op bepaalde dagen), en de vierde hoeft niet meer nadat ik als antwoord op mijn zenderkeuze de woorden "bij ons moet iedereen met 4-kanaalszender X beginnen" (zelf aan te kopen natuurlijk) kreeg en er geen ruimte voor dialoog was !!!!!!! Ik heb ook geen zin om ver te rijden, ik wil vliegen wanneer ik er zin in heb ! Dit zal me een aantal extra crashes kosten maar zin in een club heb ik intussen niet meer... jammer... misschien ben ik wel welkom als ik al kan vliegen ;-) Dus bij een club gaan vliegen: theoretisch perfect, praktisch jamme genoeg niet altijd haalbaar. Gelukkig heb ik voldoende vrije ruimte om te kunnen experimenteren. En ik beloof dat ik er op let op min 5km van een club zal vliegen ;-)

Kanttekening: dit is mijn persoonlijke beleving en hopelijk de uitzondering op de regel, maar ik wil dit toch met jullie delen zodat mensen ook even stilstaan bij de inhoud van het zinnetje GA BIJ EEN CLUB VLIEGEN! Dit zinnetje is ZONDER TWIJFEL goed bedoeld, maar het zou leuk zijn mochten alle mensen die lid zijn van een club en door een beginner aangesproken worden hier ook achter staan. Verder no hard feelings, ik ben een optimitst en ben van goede wil ;-)

Tot slot nog: lang leve dit forum waar beginners ENORM veel informatie halen en waar blijkbaar ook veel clubleden met het hart op de juiste plaats zitten, DANK AAN ALLEN !

Mooi verwoord en een aardige geheugensteun voor alle clubleden. Mijn ervaringen met clubs zijn wisselend, de club waar ik nu vlieg daar wordt elke beginner met open armen ontvangen en met raad en daad bijgestaan. De eerste club waar ik ging kijken daar waren ze me met mijn kleine beginnerskistje liever kwijt dan rijk..

X11 zei:
Bruno van Hoek zei:

Ik moet hier toch even op reageren: wat als je wel wil maar niet kan ? De clubs in de buurt zijn niet ok voor mij: bij de ene is electro niet zo welkom en zwevers nog veel minder, de andere heeft een ledenstop, een derde is heel beperkt (enkel vliegen op bepaalde dagen), en de vierde hoeft niet meer nadat ik als antwoord op mijn zenderkeuze de woorden "bij ons moet iedereen met 4-kanaalszender X beginnen" (zelf aan te kopen natuurlijk) kreeg en er geen ruimte voor dialoog was !!!!!!! Ik heb ook geen zin om ver te rijden, ik wil vliegen wanneer ik er zin in heb ! Dit zal me een aantal extra crashes kosten maar zin in een club heb ik intussen niet meer... jammer... misschien ben ik wel welkom als ik al kan vliegen ;-) Dus bij een club gaan vliegen: theoretisch perfect, praktisch jamme genoeg niet altijd haalbaar. Gelukkig heb ik voldoende vrije ruimte om te kunnen experimenteren. En ik beloof dat ik er op let om op min 5km van een club te vliegen ;-)

Dit soort ervaringen heb ik ook al veel vaker te horen gekregen. Dit zijn veelal de dingen die ervoor zorgen dat mensen gaan wildvliegen of hun vlieggenot in de kiem gesmoord wordt, en de mensen afhaken. Eigenlijk zouden alle clubbesturen dit eens goed moeten doornemen en eens bij hunzelf te rade moeten gaan of dit voor hun clubje geld of niet.
Dit soort verhalen is zeer slecht voor het werven van nieuwe leden. Ook het creeëren van onlogische brevetten om sommige leerlingen het halen van een brevet moeilijker/onmogelijk te maken is ook zo een geval. In veel gevallen wordt dat ook nog eens veroorzaakt door onkunde of onwetendheid van de bestuurders, of het zijn clubbestuurders die weinig tot geen vliegervaringen hebben.

Beste Forumlezers,
Ben eerst bij het eerste ES topic begonnen >100 pagina's, deze staat inmiddels op 20. Leuk dat er zoveel mensen dit een leuke vliegtuigje vinden!

Inmiddels heb ik mijn ES binnen. Vrienden van mij vliegen al met de ES. Borstesloos motortje en 3 lipo's 2200 mah erin. Dit gaat bij mijn vrienden uitstekend.

Ben bij pag. 9 gestopt. Ik heb een specifieke vraag over het opbouwen van de romp. Mijn vrienden hebben hem gelijmd, maar ik heb ook verhalen gehoord over het plakken van de romp met plakband. Motortje zou er dan ook makkelijk uitgehaald kunnen worden. Iemand ervaring of foto's?

Nog een vraag over de kleur. Ik heb moeite met het inschatten van het vliegtuig. Ik zit eraan te denken om de onderkant van de vleugels een andere kleur te geven. Heb begrepen dat dit met een 'normale' spuitbus kan. En, watvoor kleur is geschikt?

Thanks, Msh

Beste Forumlezers,
Ben eerst bij het eerste ES topic begonnen >100 pagina's, deze staat inmiddels op 20. Leuk dat er zoveel mensen dit een leuke vliegtuigje vinden!

Inmiddels heb ik mijn ES binnen. Vrienden van mij vliegen al met de ES. Borstelloos motortje en 3 lipo's 2200 mah erin. Dit gaat bij mijn vrienden uitstekend.

Ben bij pag. 9 met lezen gestopt. Ik heb een specifieke vraag over het opbouwen van de romp. Mijn vrienden hebben hem gelijmd, maar ik heb ook verhalen gehoord over het plakken van de romp met plakband. Motortje zou er dan ook makkelijk uitgehaald kunnen worden. Iemand ervaring of foto's?

Nog een vraag over de kleur. Ik heb moeite met het inschatten van het vliegtuig als het flink op hoogte vliegt. Ik zit eraan te denken om de onderkant van de vleugels een andere kleur te geven. Heb begrepen dat dit met een 'normale' spuitbus kan. En, wat voor kleur is geschikt?

Thanks, Msh

mish zei:
Mijn vrienden hebben hem gelijmd, maar ik heb ook verhalen gehoord over het plakken van de romp met plakband. Motortje zou er dan ook makkelijk uitgehaald kunnen worden. Iemand ervaring of foto's?

Als je even gezocht had, had je onderstaande ook kunnen vinden.

Hier http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...=0&postorder=asc&highlight=fietsband&&start=0 (1 na laatste bericht) wordt beschreven hoe het motortje met rubberstrookjes geklemd wordt.

De romp wordt dus wel gelijmd, behalve het gedeelte waar de motor zit.

De romp BEplakken met verstevigde tape houd hem langer heel.

He Aad,
Dit heb ik idd. wel gelezen. De een doet het met een binnenband van een auto. De ander met een binnenband van een fiets. Oke, en daarna een laagje tape om het elapor heen om de motor op zijn plek te houden.

Oke, de romp aan de onderkant plakken met secondenlijm (ik lees toch wel dat dit mogelijk is). Aan de bovenkant met tape aan elkaar zetten. Zijn er ook nog vliegers die alles met tape doen? Ik zie het voordeel daar niet van, alleen dat de draden die naar het voorcompartiment lopen makkelijker eruit en erin gedaan kan worden. Aan de onderkant met verstevigde tape beplakken om een impact van een crash op te vangen.

Thanks, Msh

Back