Het grote Revell Smit Houston ombouw project 1 : 200

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Martin '70, 31 jan 2008.

  1. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Na aanleiding van de post van onze onderwater vrienden ( het Gato project ) Dacht ik zo, nu het scheepje van de Smit Houston zo aan populairiteit aan het winnen is mede dankzij de verrichtingen van Robin ( de conversie naar de Waker ) om hier een Topic te starten voor een ieder wie nog meer enthousiast geworden is om zo'n kleine rakker in 1:200 om te bouwen naar een RC uit voering :D

    Ik ben zelf deze uitdaging aangegaan als stop werk straks tussen de andere projecten door en het redelijkerwijs snel te doen is, hoeft geen maanden dan wel jaren te duren.
    Mijn insteek is om het scheepje uit te rusten met de benodigde onderdelen zodat het onder de bezielende leiding van deze aquariumkaptein zijn rondjes kan varen op het water. Ik zal toch wel het een en ander veranderen dan wel vernieuwen daar er al een aantal onderdelen kapot waren in de doos :???:

    Kortom de eerste aftrap, mocht u zich geroepen voelen zich aan te sluiten schroom niet :D

    Wie heeft er toevallig foto's van de Houston en dan metname de sleeplier ik vermoed dat er hier wel het een en ander mist een reepstoel en geleiding bv. Kortom alle info is welkom.

    Wordt vervolgt


    Gr Martin :D
     
  2. Ronald

    Ronald

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    773
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hoi Martin,

    kijk eens op mijn site,
    daar staan een paar foto's van de Smit New York, toen echter reeds al varend als Hua An.
    Er staan (helaas) maar een paar foto's op van het achterdek.

    ciao,
    Ronald
     
  3. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    In het zoeken naar plaatjes van de Waker kwam ik deze fotos ook tegen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik weet niet of je ze al had, maar er staan het wat details op, voor meer:
    Galerie III SMIT HOUSTON
    EDIT: smit newyork hier staan nog fotos van de smit new york.

    Gr robin
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2008
  4. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ronald, Robin,

    dank voor de info ik ga zeker even verder zoeken. Ik aan deze foto's heb zeker iets, wat op het model voor verbetering vatbaar is.

    Na eerste inspectie van de onderdelen blijkt er wel al wat gesneuveld te zijn en dan heb ik er alleen nog maar naar gekeken :confused:. Maar goed het komt uit eindelijk wel in orde hoop ik :D

    Mijn eerste uitdaging worden straks de de schroefaskokers en en straalbuizen ( van de straal buis is 1 exemplaar nou niet echt lekker uit de mal gekomen zag ik meer ovaal dan rond. En wat de schroefas kokers betreft die ga ik zelf maken maar dan aan 1 zijde gelagerd en deels maak ik gebruik van de bestaande plastiek onderdelen. )


    Gr Martin
     
  5. martinez

    martinez

    Lid geworden:
    16 mei 2007
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Almere
    Hallo Martin,

    Ik ben door het zelfde virus gegrepen als jij en heb vandaag
    een Smit Houston aangeschaft.
    Er zijn bij mij al een aantal onderdelen in de doos gesneuveld.

    Ik wil hem werkend maken en in de Smit Houston uitvoering.
    Ik zal met belangstelling jouw verrichtingen volgen.
    Ik vind het een prestatie van Robin hoe hij zijn Waker heeft gebouwd, zeker nu ik het
    model in levende lijve heb gezien. Ik was oprecht verbaasd dat hij er zo klein uitzag
    maar dat maakt de uitdaging des te leuker.

    Groeten,

    Martin.
     
  6. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Alvast veel succes met deze kleine rakker. :cool:



    Droop (Wiens Houston niet rc is maar toch gekoesterd wordt. :D)
     
  7. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Martin en Martin ;-)

    Alvast veel succes met de bouw, blijf het uiteraard volgen hier.

    Ik had trouwens ook problemen met beschadigde onderdelen, relingwerk verbogen en maar vooral de sleepbogen die gebroken waren.
    Gelukkig had revell nog een extra setje sleepbogen er los bij gedaan.

    Gr robin
     
  8. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Robin , wow reserve onderdelen dat ontbreekt er bij mij :D dan maar zelf maken.

    Overigens heb ik ledjes gevonden met een afmeting van 0,8 x 1,6mm zou dat een uitdaging worden om enkele verlichting features te maken :confused:. Dan wordt het echt pincetten werk en kan de loep aan de kant voor een microscoop :D.

    Martin, euhmm die ervaring had ik ook, uit de doos was hij zeker een heeel stuk kleiner dan ik had verwacht. Maar goed ik ben de uitdaging aan gegeaan en het gaat zeker lukken. Overigens heb ik een mini servo binnen nu nog wat materiaal om de schroef assen te gaan maken ( kleine kogellagers binnen 2mm en buiten 5 mm en zilverstaal voor de assen e.d.)

    Maar eerst nog even mijn schakelaar project afmaken ;)

    Gr Martin :D
     
  9. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Over verlichting gesproken...
    Een site die mij hier en daar wat inspiratie leverde:
    Smit Rotterdam in 1:200 von Friedrich Proßegger

    En een aantal dingen waarop ik toch wel stinkend jaloers ben:rolleyes:.

    Waaronder de photo etch relingdelen en de boegschroef.:eek:

    Erg leuk gebouwd, jammer van de ietwat felle en minder correcte verlichting.

    Gr robin
     
  10. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    :shock: wow Robin dat is wat om stik jaloers op te worden :D,

    Inmiddels heb ik besloten dat ik ook het relingwerk van de hand ga doen en op ben opzoek gegaan naar ge-este reling en trappen in 1:200 en ook gevonden :D. Ook geen ankerketting te vinden in de bouwdoos ja een draadje maar dat is niks maar ook die heb ik gevonden ;)

    Maar werkende boegschroef dat ziet er wel heel gelikt uit maar daar ga ik mij niet aan wagen denk ik. Wellicht een look a like maar geen werkende.


    Gr Martin
     
  11. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Martin,
    Waar heb je het relingwerk gevonden?

    Mijn volgende project wordt namelijk de Solo van greenpeace, over het rc maken twijfel ik nog maar er gaat wel beter relingwerk op ;-).

    Zijn er al fotos van de vooruitgang ?

    Gr robin
     
  12. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Robin,

    van deze " zolderwerf " zijn nog geen foto's ik ben momenteel bezig materiaal te verzamelen bestellen ontvangen en al wat niet meer zij.

    Maar zodra de bouw is gestart komen er foto's ;)

    Wat betreft de reling dat kun je bestellen bij saemann in duitsland. Heeft ook een site. Ik heb daar in het verleden ook ets materiaal gekocht en ben zeer tevreden over de afhandeling maar zeker ook over het geleverde materiaal :D


    Gr Martin :D
     
  13. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    zo eerste foto's van de werf :D :

    Daar ik mij toch niet helemaal kon bewingen heb ik al vast een beginnetje gemaakt.

    De romp eerst ontdaan van giet randen en andere oneffenheden zoals de randen om de patrijspoorten ziet er leuk uit maar is niet waarheidsgetrouw zullen we maar zeggen :D

    [​IMG]

    Vervolgens oneffenheden dicht geplamuurd en de bulbsteven er op gelijmd, alleen deze pasvorm liet in mijn ogen wat te wensen over. Om niet alles dicht te plamuren heb ik met tape het gat van de boegschroef afgetaped.

    [​IMG] [​IMG]

    Waarna de naden zijn dicht geplamuurd.

    Wordt vervolgt...


    Gr Martin :D
     
  14. Botter

    Botter Guest

    Uit eindelijk is het wel een heel mooi moddeletje :D Vind hem zelfs ongeverfd al mooi :D Dus weet niet als ik hem verf.. :D maar in ieder geval had ik hem binnen 3 dagen al klaar.. RC hoeft van mij alleen niet .. teveel moeite voor zo'n klein scheepje.. Boven de televisie staat die net zo mooi :D Maarja.. wel balen dat die na 3 dagen al af was haha!
     
  15. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    @ Christian

    Hoezo ? of het nu in een klein scheepje gaat of in een groot dat is toch het zelfde je moet alleen erg hebben in het gewicht en de afmeting ;).

    Maar 3 dagen dat ga ik niet redden hoor het moet natuurlijk wel ergens op gaan lijken op het einde :cool:

    Gr Martin :D
     
  16. Botter

    Botter Guest

    Ben mijn Amsterdam al aan het bouwen.. Had geen zin om voor zo'n klein dingetje moeite te gaan doen.. Ik heb overigens niet echt mooi vaarwater in de buurt.. Zal waarschijnlijk veel in de haven varen.. waar je nog wel eens golfslag hebt.. en bij zo'n klein scheepje kan dat denk ik ookwel verkeerd gaan :)

    En wou je zeggen dat mijn bootje nergens op lijkt na 3 dagen? :lol: Eerder bouwde ik scania's.. DIe had ik ook binnen 3 dagen af.. dat was wel duidelijk te zien haha.. Me vingerafdrukken staan nu nog met lijm op de ramen gedrukt.. Maar dit is niet zo'n heel moeilijk iets.. ALs je het tenminste niet RC maakt..
     
  17. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    euhmm of jouw uiteindelijke schip nergens op lijkt dat weet ik niet, dat zie mij toch ook niet beweren ;), maar als je het goed zou willen doen moet je het een en ander verbeteren aan dit model en in die zin gaat het meer lijken op het orgineel :cool: dan het oorspronkelijke bouwdoos model.

    Maar plant er maar foto's van hoor in dit draadje daar is het tenslotte voor bedoelt ;)

    Gr Martin :-D
     
  18. Botter

    Botter Guest

    Dacht laat ik maar gene foto's posten omdat het een ombouw topic is.. Maar dan zal ik wel even wat foto's maken :D
     
  19. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    In afwachting dat Christian hier een foto'tje plaatst van z'n Houston en terwijl Martin toch aan zijn modelletje aan het knutselen is, ga ik van de gelegenheid gebruik maken om hier een afbeelding van mijn exemplaartje te plaatsen :D :

    [​IMG]



    Droop (die dit toch wel een leuk draadje vindt :cool:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  20. Botter

    Botter Guest

    Zal je nooit een hand schudden Droop :( Straks ga ik ook nog roesten :(

    1 ding is wel heel erg slordig.. En dat zijn de smitwijs stikkertjes.. Voor zover ik weet heeft ze nooit voor smitwijs gevaren? Pas vanaf dat het de solo werd dacht ik.. ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2008

Deel Deze Pagina