Het grote slowstick-topic

dus geen rolroeren, of is dat wat anders met die tape?
als hij rol roeren heeft.... dan vind ik hem 8) cooool
als hij die niet heeft vind ik hem ook wel leuk....

:offtopic:

STEL ik kan perfect vliegen met zo'n slowstick, kan je daarna al beginnen aan bijv.:

GW_AEO002-150x120.jpg

( GWS Formosa 2 )

P1001_1-3026.jpg

( ROBBE CARDINAL )

P1001_1-3142.jpg

( ROBBE 3D SPIRIT )

Wat maakt een vliegtuig cooler of hij wel of niet rolroeren heeft?

Het vliegtuig heeft rols nodig of niet. Dus het is niet omdat het vetter/stoerder staat, maar gewoon simpelweg omdat rolls niet nodig zijn en dus weer extra gewicht bespaart (servo's)

Jesse

ja, ik snap dat je het niet echt nodig hebt, bij zo'n light vliegtuig zal het ook niet zoveel zin hebben.
maar toch vind ik rolroeren toch..... tja, oke laat maar.

ik heb een met google gezocht, en ik lees een paar keer op verschillende site dat mensen de tips er af halen om beter te kunnen sturen en met meer wind te vliegen, en dat ze de staart na een paar crashes van hout maken(schijn van schuim te zijn?)

hoe snel vliegt dat ding nou?(minimaal)
en hoe grote bochten draait hij?

Nee, er zitten geen rolroeren op. De tips zitten er ook nog op.
Rolroeren zullen,zeker tijdens het landen, echt wel nut hebben,maar misschien bouw ik die in de andere vleugel die ik nog heb liggen.
Het toestel kan echt stapvoets vliegen, het is ook een echte slowflyer.
De bochten een beetje normaal...me shocky dubbeldekker draaid kleinere bochten.
Ja, bijna het hele toestel is van een soort 3mm depron (behalve de romp enz)

@mr-02,

Dit is echt een trainer,dus kan je hier mee vliegen kan je bijv. overstappen op een rolroer trainer. Als er op de Cardinal rolroeren zitten zou dat goed kunnen.
De andere toestellen zijn echt wat 3d achtig en reageren vrij "heftig" op de roeren.Misschien is dat voor jouw geen probleem...dat weet ik niet.
Misschien dat je dat eens zou kunnen bekijken op een club bijv. waar ze daarmee vliegen.

Rene zei:
Nee, er zitten geen rolroeren op. De tips zitten er ook nog op.
Rolroeren zullen,zeker tijdens het landen, echt wel nut hebben,maar misschien bouw ik die in de andere vleugel die ik nog heb liggen.
rolroeren, tja.... misschien leuk als je je verveelt met je slow stick
die pagina over de tips en staart: http://www.timocharis.com/doodles/planes/slow/index.html
Het toestel kan echt stapvoets vliegen, het is ook een echte slowflyer.
stapvoets?! dus dat je er gewoon naast kan lopen :D
De bochten een beetje normaal...me shocky dubbeldekker draaid kleinere bochten.
wat is normaal? ik bedoel, 1 meter, 6 meter, nog meer
Ja, bijna het hele toestel is van een soort 3mm depron (behalve de romp enz)
.
hele vliegtuig, de staart, de romp dus niet, en ik vond de vleugels er meer folie achtig uitzien, maar kan me vergissen.

en hoe zit dat met de crash bestendigheid?(en met een houten staart?)

en kan je vanaf de grond opstijgen?

Wat een vragen allemaal.... :D

Ik heb hier even een filmpje opgezocht op het forum.
Met dank aan Roderick_schmitz
http://www.xs4all.nl/~chuchubi/media/havingfun.avi (+/- 20 mb)
Bekijk gewoon even het filmpje en dan kan je er wel een beetje uithalen wat wel en wat niet.
Hij stijgt op binnen 1 meter,zelfs met de standaard aandrijving.
De vleugel is gewoon een soort depron in een vorm geperst.
Ik ben er nog niet mee gecrashed dus kan je geen info daarover geven, ik denk wel dat het wel meevalt. Hij valt echt niet zo uitelkaar :wink:
Een houten staart is voor mij niet echt belangrijk, ik heb stapels met 3mm depron liggen, dus kan zo weer een nieuwe staart maken.

Als je snelle bochten enz enz zoekt kan je beter een shocky nemen dan een slowstick.

En ja, als je een klein beetje tegen de wind vliegt kan ie bijna stilhangen in de lucht (vanavond ook weer gedaan met me dubbeldekker en is een erg leuk gezicht !)
In Nederland is dit toestel niet zo populair, maar ga maar eens kijken op rcgroups....daar zijn ze er helemaal gek op ! Zelfs combats met die slowstick :D

Maar je moet van dit soort toestellen houden, de 1 vind het leuk en de ander vind er helemaal niets aan.

mooi filmpje.
1 metertje.... en hij staat ook weer snel stil zeg.
zitten er ook geen spantjes in?
shocky, hm, hm zullen ze blij mee zijn (zie het al voor me een topic: shocky voor een beginner :P )
ging me er meer om hoe groot je veldje moet zijn.
ik hou er wel van als het goed weer is 8) (lekker wildvliegen :lol: , als ik al kan vliegen)

Hahahaha, nou dat zal een lekker topic worden....en dan nog wildvliegen ook... :D

Het veldje hoeft niet zo heel groot te zijn om te vliegen. Ik vlieg meestal op een veldje ter groote van een voetbal veld. En dan blijf ik meestal vrij dichtbij.

Het is gewoon een lekker gemoedelijk toestel.
Als je wilt kan ik vanavond wel even wat foto's posten, ik heb nog 1 slowstick nieuw in doos en daar kan ik wel foto's van maken zodat je kan zien hoe het echt in elkaar zit. En ook van diegene die al inelkaar zit.

Ik hoor het wel.

ooooh, graag.

dat wild vliegen was maar een grapje, iedereen reageert altijd hetzelfde :P
nouja, misschien als ik goed kan vliegen, maar dan is het geen wildvliegen meer vind ik :)

ik zit al te denken wat mij 2de vliegtuig word, en ik vind deze wel leuk(maar een ornithoter ook wel, of nog wat anders....)

heeft er iemand een model voor fms van dat ding?
of kan iemand dat maken?

Zo even wat foto's....
normal_DSC06244.JPG
normal_DSC06245.JPG
normal_DSC06248.JPG
normal_DSC06249.JPG
normal_DSC06250.JPG
normal_DSC06251.JPG
normal_DSC06252.JPG
normal_DSC06263.JPG
normal_DSC06258.JPG
normal_DSC06261.JPG
normal_DSC06264.JPG
normal_DSC06265.JPG
normal_DSC06278.JPG
normal_DSC06279.JPG

Zo even wat foto's zodat je een idee hebt wat er allemaal in de doos zit.
De motor die er bij mij opzit hoort er niet standaard op.Normaal zit er een borstel motor op inclusief een vertraging.
De romp is gewoon een stukje aluminium van ongeveer 1 cm2.

Heren moderators, als er teveel foto's staan laat het even weten aub, dan haal ik er meteen een paar weg.

8O Euhh... robert, was het niet een dik jaar geleden dat je al eens melde dat je zo'n ding gekocht had?!?!?!

Nog geen tijd gehad? Het forum vraagt wel veel van je hè ;)

Robert, voor dit toestel moet je tijd maken. (volgens mij is dat al een keer tegen je gezegd :wink: )
Vooral op een mooie zomeravond, heerlijk ! Gewoon lekker relaxen.

@Satoer,
Ja, zoiets had ik dus ook gelezen.

FMS slowstick:
Slowstick_prv.jpg

download

de tape die je aan je vleugels doet is dat vezel-plakband ?
ik heb ook zo'n rol liggen van bij stock vermeers.

ik moet nog een eind wachten tegen dat ik een slowstick heb :cry:
ik ben volop aan 't sparen, gelukig is er een rommel markt dan kan ik al wat centjes bij elkaar halen maar nog niet genoeg.

even ter info, ik heb nog geen plannen om een slow stick te kopen/maken.
gister iemand op msn die dat dacht: "nu al met je volgende vliegtuig bezig?"
ik vind het wel een mooi dingetje

ik zou graag een foto hebben van de onderkant van het vliegtuig(vooral de vleugel), die zie je nooit ergens.

[edit] oh, de pagina was nog niet helemaal geladen

bedank voor de foto's en het fms model.

zijn trouwens veel modellen die op de slow stick lijken

Wie heeft het meteen over kopen ?
Ik heb gewoon wat foto's gemaakt zodat je een beetje kan zien wat het is.

Het toestel stelt eigenlijk helemaal niet veel voor, maar is gewoon wel erg leuk :D
En hij is ook een beetje aan de flinke kant met zijn 117 cm span, lekker veel draagvermorgen !

De pico-stick (of lite-stick) heb ik ook.
Het is ook een erg leuk toestel maar eigenlijk geschikt voor indoor of buiten, maar dan echt windstil.
De romp is in plaats van aluminium van een stuk hout, en is een stuk korter.
De vleugels steek je in de romp (2 aparte delen). Verders is ie eigenlijk hetzelfde, alleen wat kleiner.

Dat toestel bij rc-technics is zeker leuk ! Misschien een beetje crash gevoelig ??

Back