Het grote slowstick-topic

ze zeggen van niet, maar ben ook bang van wel.

wel een echt bestaand vliegtuig, met airons en elevator, geen ruder volgens mij.

ze hebben daar ook een ander model, met een houten folie vleugel zo te zien(dacht ik bij de slow stick ook maar ja)

en hoe zit dat met zelfbouw?(i like that)
stukje koolstof, wat depron en een föhn en klaar ben je.... toch?

dat fms model heb ik ook, maar 10 meter per seconde is een beetje snel toch?(minimaal 7, en dan ging ik al niet meer omhoog)
even rekenen, hoeveel kilometer per uur is dat?
laten we zeggen dat wij 5 lopen, en dat moet hij dus halen toch?

Euh, er zit flink wat profiel in de vleugel bij de slowstick.
Ik heb geen idee hoe je dat er mooi in kan krijgen.
Er zijn wel een hele berg andere tekeningen van toestellen te krijgen die je van depron kan maken. Zit daar niet wat leuks tussen ?

@Robbert,
Nou...ik kan ook niet wachten op die mooie avonden !
Zodra het weer even kan gaat ie de lucht in, nu alleen nog een leuke (vooral goedkoop ivm eventuele crashes :wink: ) camera eronder en dan mooie foto's maken.

bij de GWS slowstick staat er:

Deze bundel bevat de volgende produkten:
» 1 x H: NI-MH 8.4V/750mAh (107g)
» 1 x E: 15A motorregelaar, BEC (10g)
» 1 x 6-Kanaals Naro ontvanger 35MHz band (7,8g)
» 1 x Slowstick
» 1 x 4-Kanaals zender 35MHz band, gashendel links
» 2 x Naro (8,8g)

http://flygws.be/product_info.php?cPath=27&products_id=479&osCsid=c7106d2f3eea5e8f0550a0d1accff765

» 1 x 4-Kanaals zender 35MHz band, gashendel links:
staat normaal gezien de gashendel niet rechts?
is die zender iets? welk merk is dat?

greetzz
florian

@mr-02,

Topic draaid prima :)
Maar heb je al enig idee waar je hem wilt gaan halen ? (eventueel)

Edit, je was me net voor.

oke
die filmpjes heb ik al gezien vliegt mooi :o

heb de zender ondertussen al gevonden:

GW_T4A_35_D_J_2.jpg

4-kanaals zender met de gashendel aan de linker kant, voorzien van leraar-leerling- en simulatormodule en inclusief...

Het gas wil nog wel eens verschillen per regio.(vliegclub) Hier in de omgeving zit het gas voornamelijk links.
Wat de set betreft, 159 euro is niet al te duur.
De zender is van GWS en is gewoon een "simpele" 4 kanaals zender op 35 Mhz,prima voor toestellen tot 4 servo's.
Het is natuurlijk geen computer zender. Maar,naar mijn mening, prima om mee te beginnen.
Je kan, misschien in een later stadium, een lipo accu aanschaffen voor minder gewicht en langere vliegtijden. Ik denk dat je met 8.4V 750mAh niet erg lang kunt vliegen en misschien wat vermogen tekort komt. (ik weet het niet zeker !)
Op de site zag ik dat ze ook een losse (zonder motor) slowstick verkopen voor 25 euro, misschien is het verstandig om die ook te bestellen in verband met reserve onderdelen. (heb ik ook gedaan)
Deze setup (maar dan inc. lipo accu) kan je ook nog eens in een ander toestel stoppen om mee te vliegen.

@pepijn-zager,
Ik heb geen idee hoeveel meter per seconde het toestel in het echt vliegt.
Ik denk dat ie , zonder wind, net iets harder vliegt dan looppas.

moest iemand willen overschakelen naar borstelloos:

typ6-15_combo.jpg

klik

typh6stckmnt.jpg

klik

jah en van die lipo's zal je dan best ook nodig hebben maar daar ken ik geen bal van :lol:

zou dat iets zijn ???

Die motor is leuk maar heb je niet direct nodig hoor.
Je kan prima toe met de set zoals ie daar staat.
Gewoon eerst proberen met de standaart set, wie weet....vind je er wel helemaal niets aan. En dan zit je met al dat dure spul. :?

GRATIS PROPELLOR !

ga naar: www.flygws.be
en lees ff door wat er staat op de begin paginaje kan namelijk een gratis propellor krijgen, als je je registreert voor de nieuwsbrief (verder info in de tekst)

deze actie is tot eind april

ik heb wel NOG geen vliegtuig maar als het toch gratis is zal ik een propellot bestellen.
het zou natuurlijk zijn voor op een GWS slowstick.

welke propellor zou ik bestellen ?

op die foto's zie ik 2 stuks koolstof in de vleugel, zaten die er bij, zaten die er op, of heb je dat zelf gedaan?

Alles wat je op de foto's ziet is, zit bij de kit.
Het koolstof lijm je gewoon aan de vleugel en daarna plakband erover heen.

op die foto's zie ik 2 stuks koolstof in de vleugel, zaten die er bij, zaten die er op, of heb je dat zelf gedaan?

ze gebruiken volgens www.flygws.be een 12X6 prop, verkopen ze daar ook.

hier staat dat over de prop: http://flygws.be/product_info.php?cPath=7&products_id=210&osCsid=8480ade94297ae388dd4c0544cd7ecd7

prop zelf: http://flygws.be/product_info.php?cPath=11&products_id=308&osCsid=8480ade94297ae388dd4c0544cd7ecd7

als je direckt drive wil, dan zou ik toch wat anders nemen, daarvoor moet je je tot rene wenden, die heeft direckt drive

zoveel weet ik er ook niet van, maar ik weet wel dat dat afhangt van je motor, ik had voor mijn zagi een andere prop moeten hebben als ik de 1750 kv uitvoering van de fietsbel had gehad

Back