Het grote turbine olie topic

Vermits ik toch regelmatig een vraag zie opduiken over turbine olie, deze draad maar even naar boven gehaald. Ondertussen heeft mijn P160 10 uren gelopen met de DTE light olie. Geen problemen.

hoi,

Verhaal van Jetcat is gerelateerd aan twee P200 turbines die 38ur aan een stuk hebben staan draaien bij USA Defensie geloof ik, die liepen vast op roet.

Ik vind dit geen vergelijk, onze motoren draaien niet 38 uur aan en stuk en om eerlijk te zijn zou ik verbaasd zijn als onze motoren rond die tijd ook niet de geest geven.

Maar goed dat is mijn mening LOL

Zoals ik al eerder zei: Liever wat meer aan onderhoud dan vliegen met gif. Maar tot nu toe nog geen enkel probleem met de olie.

Je kanm in iedergeval wel zeggen dat ze intensief testen. Op zich erg nuttig lijkt mij.

gj

Gewoon even uit nieuwsgierigheid aangezien ik door mijn 2380 heen ben:

Dit is al een ouder draadje maar heeft iemand inmiddels al wat meer ervaringen met de DTE light? Dan vooral wat meer info over hoe de turbine er uit ziet na een aantal draaiuren of opmerkingen van JetCat na inspectie?

Mijn wren mw 54 mk3 heeft intussen al een goede 900min gelopen op deze olie, mijn p160 nog maar een 300min. Beiden zonder enige problemen.

Grtz A

Btw mijn goede vriend heeft ook al een 10 u met en P20 op deze olie.
Deze is onlangs bij jetcat binnengegaan voor inspectie.
We hebben hier dan ook geen opmerkingen over gekregen

Mijn jetcat p160 bouwjaar 2005 heeft ondertussen 13 uur looptijd op deze olie. Ik hoor nu wel lagerruis en de turbine moet binnen, maar ze heeft in haar levensloop wel een paar keer stof gehapt (molshopen op de piste)
Ook heb ik de turbine 2ehands gekocht in 2009 met 10min op de teller, maar helemaal zeker ben ik niet dat die turbine echt nog maar 10 min had gedraaid.

Mijn jetcat p160 bouwjaar 2005 heeft ondertussen 13 uur looptijd op deze olie. Ik hoor nu wel lagerruis en de turbine moet binnen, maar ze heeft in haar levensloop wel een paar keer stof gehapt (molshopen op de piste)
Ook heb ik de turbine 2ehands gekocht in 2009 met 10min op de teller, maar helemaal zeker ben ik niet dat die turbine echt nog maar 10 min had gedraaid.

en ik kan het bevestigen , want ik ben bij de motor geweest toen ie liep
en hij liep als een zonnetje
en nog steeds
service beurtje nodig???? hahaha

Hij loopt nog altijd hoor, alleen nog altijd met lagerruis (iets meer dan toen jij hem gehoord hebt Frema) en aangezien ik meer met drones bezig ben tegenwoordig heeft de T22 niet veel meer gevlogen.

Back