Het heeft lang geduurd, maar heb nu ook mijn eigen Hydrofoam

Hoi allemaal,

dit weekend heeft een gulle sponsor mij bedeeld met een bouwkitje voor een Hydrofoam. Jaja, uiteindelijk gaat het er dan toch nog van komen... Ik kreeg het kitje waarbij de 1ste stappen al gezet waren maar enkel en alleen nog maar met plakband.

Zo zag het er allemaal uit :

Na het ontmantelen van alle plakband, ben ik dan begonnen met de versteviging van de rompplaat, d.m.v. carbon.

Hierna ben ik aan de rechterkant beginnen lijmen.

Ik zou nu in principe de BINNENKANT van die zij pontons in moeten smeren zodat ze waterdicht zijn. Zal dus maar silicone kit gaan kopen.
Ook zouden later de onderkanten van deze pontons een vlakke onderkant moeten krijgen die de landingen wat kan opvangen. Iemand enig idee met wat ? Carbon ? Zo ja, waar kan ik platte carbon krijgen ?

Ik zit echter zonder plan en daardoor weet ik niet goed hoe ik de volgende onderdelen moet gebruiken. Ik heb provisoir de stukken bij elkaar gestoken maar ik weet niet of dit juist is.

Van deze onderdelen heb ik geen idee waar ze moeten gebruikt worden... :-(

Weet er iemand van welk plan deze kit is gesneden ? En heeft iemand daar een manual van ?

Groetjes,

Davy

Hey Davy! Ziet er goed uit!
Welke kleuren ga je hem geven? Of een Budweiser paintjob?

Die stukjes die je over hebt zijn vast de cockpit en ik denk een fake uitlaat systeem.
Plaatjes hiervan zijn er genoeg te vinden.

16008213028.jpg

Misschien dat je de platte onderkant ook wel met plastic of blik kan doen.
Zo dun en licht mogelijk natuurlijk. Stukje carbon of een ander viber materiaal zou het mooist zijn.

Suc6 met de bouw!

Groet,
Tjerk ;)

Hoi allemaal,

tot mijn spijt is er blijkbaar niemand die weet van welke tekening of kit deze afkomstig is. Ik denk dat ik bijna alles gevonden heb, maar sommige dingen blijven me toch nog onduidelijk.

Hier wat foto's :

De roeren aan de "spoiler" gemaakt...

Zo zou de spoiler in het geheel op de romp moeten komen.

Ik vraag me af of ik voor alle zekerheid niet best ook verstevig met carbon latjes ?

Ik denk dat dit de "richtingsroeren" zijn ?

Ik heb echter nog nooit een versie gezien met richtingsroeren. Heeft er ooit iemand dit al gedaan op dit soort toestel ? Ik w8 nog even om te zien of ik dit gewoon vast ga lijmen of niet.

Ik heb zowiezo nog heel wat onderdelen over :

Ik denk dat dit het bakje is voor de hardware (servo's,...). Maar ik kan dit BOVEN op het toestel maken maar ook ONDER. Iemand enig idee ?

Deze onderdelen passen "toevallig" in elkaar. Ik denk dat het een stuk is waarin de motor moet komen ? ben echter niet zeker... Dit zal WEL boven moeten denk ik ? :-)

Deze onderdelen blijven echt "over". Hiervoor heb ik geen idee wat ik er mee moet doen ??

Ik heb alleszins al genoeg gezocht, maar niet gevonden...

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

de "sponsor" van het toestel wist toevallig nog de website waar hij het model had besteld. En ja hoor, daar stond een plan... Te downloaden... :-)

Ik heb dus vandaag nog een beetje verder gebouwd.

Allereerst ben ik waterbestendige houtlijm gaan kopen...

Daarna het plan uitgeprint :

Daarna de richtingsroeren verstevigd met carbon :

Daarna dan ook de richtingsroeren zelf gemaakt :

Dan de binnenkant van de neus ingesmeerd met de houtlijm. Dit is het beginstadium, maar na ongeveer 20 minuten wordt dit een echte sterke foam laag.

Als ik nu de onderkant ga toelijmen, weet ik echter wel niet hoe ik nog zo'n foamlaag aan de onderkant kan leggen ??? Duh...

Dan het hoogteroer verlijmd met de richtingsroeren :

En tot slot ook de hoogteroeren op de boot zelf gemaakt :

Voila, dit was alles voor vanmorgen...

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

vandaag, na enkele dagen vakantie, het modelletje even afgewerkt.

De motor bevestigd. Heb wat 1mm triplex toegevoegd, maar vond geen manier om de motorsteun beter vooraan te krijgen. Die hangt er nu dus alleen maar aan met wat 5-minute epoxy. Hoop dat het gaat houden.

Volgens het bouwplan, hebben ze tijdens de testen gemerkt dat het beter was om op 4 punten een beetje te verstevigen. Dat dus ook maar eventjes gedaan.

De motorsteun gemonteerd :

De regelaar erbij gefrutseld :

Servootjes, ontvanger en stuurstangen toegevoegd :

En het model volledig klaar, tenminste als ik CFK folie zou hebben. Ik zou die nl nog onder de drijvers willen maken;
Kan iemand me aanraden waar ik snel, goedkoop zo'n CFK folie zou kunnen kopen ?

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

tot nog toe geen CFK folie (in de buurt gevonden).
Ik kan er bestellen op Internet, maar dan moet ik 9 EUR verzendingskosten betalen... :-(

Ik heb ondertussen het toestel gewogen. Ik kom aan 225gr. Tel daar nog een batterij bij van 44 gr en dan heb je dus 269 gr. Ik weet niet wat het aangeraden gewicht is ...

groetjes,

Davy

Hallo ik ben op dit moment bezig met een hydrofoam van de plans van parkjets.com kan iemand mij helpen want ik heb geen idee op welke volgorde ik hem het beste in elkaar kan zetten er zijn ook nergens build threads van te vinden.

Mvg

Didier

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik al gekeken ik ben hem nu in elkaar aan het puzzelen zoals ik denk dat hij hoort mr dr staat nergens een stap voor stap beschrijving ofzo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back