Het HPI Pulse 4.6 topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Alienbliep, 27 mrt 2010.

  1. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Hallo,

    Ik heb vandaag de nieuwe HPI Pulse 4.6HO opgehaald.
    Misschien een idee om hier een topic over te maken.

    HPI Pulse 4.6 RTR RC Car by HPI Racing Europe

    Fitted with the extremely powerful K4.6 High Output engine from the Savage X 4.6, full racing suspension and a complete set of grey-anodized aluminium parts, the new HPI Pulse RTR buggy has the heart of a beast and the will of a winner! The Pulse is completely outfitted with all the specifications, parts and tuning capabilities of much more expensive racing buggies, but it's available to you at a competitive price, completely assembled and ready to go!

    The Pulse buggy was designed from the start to bridge the gap between entry-level RTR kits and the crazy expensive full racing kits that include no running gear and must be built to precise specifications. What that means is you get a fantastic PREMIUM RTR buggy with top-quality materials and the ability to race with the big dogs, all with RTR convenience and a great price. Every part in the car was designed to be the highest quality and give the best performance on the track.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Displacement: 4.59cc
    Engine Size: 4.6cm³ (0.28in³)
    Brake Horsepower (bhp): 2.95
    Bore: 18.6 mm
    Stroke: 16.9 mm
    Practical rpm : 3100 ~ 39,500 RPM
    Maximum Horse Power at RPM: 2.95 hp @38000 RPM
    Maximum RPM : 41000 RPM
    Exhaust Position: Rear
    Starter: Pullstart (Roto Start optional)
    Carburettor Type: Composite Slide
    Bore: 9.0mm with 8.0mm and 8.5mm reducer
    Aluminium tuned pipe fitted for extra power
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Mooie auto met een fraaie body! Beetje overpowered met die 4.6 motor, maar dat maakt de pret alleen maar groter!
    Laat eens wat foto's zien van jouw auto..?
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ach , met een tandje of 2 meer op de koppelingsklok zet je dat overpowerde om in wat meer snelheid Jaap ;)

    Wel een leuke auto om te zien idd :thumbsup:
     
  4. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    lekker bakkie :) hoeveel was je kwijt als ik t vragen mag?
     
  5. dahoe

    dahoe

    Lid geworden:
    9 aug 2008
    Berichten:
    203
    gaaf hoor, is dit dan de opvolger van de trophy buggy ?
     
  6. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Eindelijk een mooie buggy met 4.6HO
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Die 4.6 heb je eigenlijk weinig aan in een buggy , door het veelste grote koppel krijg je een hele zenuwachtige auto zodra je op het gas gaat...

    Maar het staat leuk op de doos en voor de beginner is het tussen de oren "groter= altijd "beter" "....
     
  8. NitroLars

    NitroLars

    Lid geworden:
    28 mrt 2009
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Die had ik vanmiddag net gezien :")
    Ik denk inderdaad dat het de opvolger is van de trophy
     
  9. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Met zo'n 4.6 lijkt het net alsof de 4wd gewoon een 2wd is.
    Plankgas optrekken op een gladde klinkerweg, vergeet t maar!
    Ook op droge trouwens
     
  10. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    zou het blok beter zijn als een picco met 4,6 cc?
     
  11. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Een force motor beter dan een picco... Dacht het niet :p
     
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Whahahahahahaha dit HPI blok rij je al helemaal zoek met de oude Picco .26 ;)

    Laat staan de nieuwere .28 ......
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Niet al te hard lachen!

    Force is hard op weg naam de maken in de wedstrijdwereld, de Alpha motor die de Pre-worlds gewonnen heeft zou uit dezelfde fabriek komen als ook de nieuwe JL Ofna Force .21 buggy hoge ogen gooit..
     
  14. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Ja dit is denk ik de opvolger van de trophy.

    Wat ik wel kan vertellen is dat de gas rem servo een sf-1 is en de stuurservo SB-5. De SB-5 is met metalen tandwielen, en aan de draadkleur te zien oranje, rood en bruin ook digitaal. Ik kan verder niks over deze servo vinden op de site van hpi. Er staat dat er bij de set twee SF-1 zouden zitten. (1~2kilo trekkracht dacht ik) Dit is dus niet zo. De stuurservo is veel beter dan standaard.

    Ik weet zelf niet wat het verschil is tussen de K4.6 en de K4.6HO. Het aantal pk's zijn hetzelfde, maar ik dacht een beter poorting in de cilinder. Misshcien heeeft de 4.6HO wel een grotere carburateur.
    Deze kun je trouwens ook knijpen van 9 naar 8,5 of 8mm.

    Ik heb als eerste shock covers gemonteerd. Deze zaten er standaard niet op tenopzichte van de trophy. Er zit wel een mooi randje op de shock body waar ze op "horen" te zitten. Ik mertke dat bij mijn mt2 de zuigerstang van de shock continu onder het zand zat.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De accu tray, Voldoende ruimte:

    [​IMG]

    De auto, ik heb er mijn eigen Savox servo's opgezet, deze remmen/sturen sterker en sneller dan de standaard. Over de stuurservo moet ik nog informatie vinden.

    [​IMG]

    De standaard, onbekende stuurservo:

    [​IMG]

    De auto is nagenoeg compleet afgesloten van zand, de body sluit helemaal aan op het chassis, dit had de trophy ook dacht ik.

    [​IMG]

    De motor. Hij heeft erg veel compressie en klemming, denkt dat je minimaal een burshless set in de rotostart moet hebben hiervoor :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. outkast

    outkast

    Lid geworden:
    23 jan 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Terneuzen (zeeland)
    Ziet er goed uit :)
     
  16. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. PieterVds

    PieterVds

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Brugge
    ziet er echt goed uit!
     
  18. joostvhoek

    joostvhoek

    Lid geworden:
    14 jun 2008
    Berichten:
    250
    Locatie:
    nederland
    Hallo
    Ziet er goed uit! Hoe lukt het starten eigenlijk, ik kan me voorstellen dat dat niet zo gemakkelijk gaat met zo'n zware motor?
    Joost
     
  19. NitroLars

    NitroLars

    Lid geworden:
    28 mrt 2009
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Dat eerste filmpje, is dat ook de allereerste keer cat je er mee rijd, of was hij al wel ingelopen? Want er staat namelijk first run.
    Want anders ga je in mijn ogen, voor de eerste keer veels te gard
     
  20. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Nee toen was hij al helemaal ingelopen. Zat al 800ml doorheen

    Ja het starten gaat de eerste keer behoorlijk zwaar. Als hij eenmaal loopt en hij slaat af dan zit hij muurvast in zijn klemming, ik moest hem met een schroevendraaier op het vliegwiel er weer uit halen.
     

Deel Deze Pagina