Micropuller
Forum veteraan
Net zat ik een beetje door de site van de douane te bladeren, toen ik al surfend hier terechtkwam.
Op zich zijn onderstaande teksten best interessant, ik wist het in ieder geval niet.
Oftewel: theoretisch zou je vervolgd kunnen worden voor het invoeren van, laten we zeggen, een HPI Baja-kloon?
Op zich zijn onderstaande teksten best interessant, ik wist het in ieder geval niet.
Nagemaakte artikelen
Het is verboden om nagemaakte artikelen mee te nemen en in te voeren in Nederland. De Douane neemt deze artikelen in beslag en u krijgt een boete.
Merkartikelen worden nagemaakt met als doel mee te liften op het succes van dat merkartikel (intellectuele eigendomsfraude).
Uitzondering
Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen.
Let op!
Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.
Oftewel: theoretisch zou je vervolgd kunnen worden voor het invoeren van, laten we zeggen, een HPI Baja-kloon?