Het is allemaal de schuld van die "andere" turbine piloten... Pffff

Ja,

het is zover. Eindelijk ga ik eens de schuld in de schoenen van anderen steken.

Het werd me te veel.

Eerst was er Hanzl die me verlekkerde door me te laten vliegen met zijn Twinjet uitgerust met een Kolibri turbine. Daarna was er Plotterwelt die in één of ander draadje een vliegtuig-zoekende-mede-collega-piloot verwees naar het Duitse modelbouwforum. En ik moest er persé ook eens gaan rondneuzen.

En voila, daar was het... Man man man. Ik werd gek, en nog gekker ... En je weet het, als het zo ver is, dan moet het niet gekker worden. :-)

Hoe dan ook, na enkele mailtjes heen en weer tussen mij ene Ingenieur (!!) Petr werd de deal gesloten. Het was een moeilijke deal, want het ging over redelijk wat geld en "het" model was op dat moment nog aanwezig in Praag.

Daarna werd het een spannende week. Het geld werd gestort op een Tsjechische rekening (pfff, dat was zweten) en daarna was het duimen op een "eerlijk" man aan de andere kant van de Internet draad.

Gelukkig kreeg ik van onze vriend al een filmpje met "bewijs" van het draaien van de motor, alsook een "rondleiding" over het toestel. Ook een duidelijke belofte dat hij een goed inpakker was en een controle SMSje maakten de zenuwen net ietsje minder, maar toch.

Volgens "die man" zou het pakje vorige vrijdag in Belgie zijn. Dat was jammer genoeg niet het geval. Het volgen van de track&trace toonde dat het pakje van 5,5 kg wel al in Belgie was.

Vandaag was het dus de spannende dag. Het wachten op de deurbel was nog nooit zo moeilijk, maar toen hij eenmaal ging, stond ik sneller aan de deur dan mijn eigen schaduw.

En ja, daar sta je dan, met een grote doos voor je neus.

normal_Funjet_02.jpg

En als je dan zo'n doos opendoet, dan zie je vooral veel... papier ...

normal_Funjet_03.jpg

Gelukkig, na veel weggooien van papier, karton, plastieken bubbels, isomo en nog andere gekke dingen, kwam er dan toch iets tevoorschijn.

normal_Funjet_05.jpg

Ja, daar ligt hij ! Mijn eigenste Funjet met een Kolibri turbine. :-) :-) :-)

En wat is ie mooi...

normal_Funjet_06.jpg

normal_Funjet_09.jpg

In principe moet ik nu enkel een ontvanger inpluggen en zou ik moeten kunnen vliegen. Daar zal ik dus snel tijd voor moeten vinden...

Hier nog een filmpje van het starten van de motor :

En ja, het blijft de schuld van jullie ! Pfffff... :-) :-)

Groetjes,

Davy

P.S. Dank aan Hanzl om mijn verhaaltje en bang afwachten zo geheim te houden ! Alhoewel ik toch gehoord heb dat één iemand anders het toch al wist ! Hansje toch... :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat moet je daar nou weer mee doen. ;)

Gefeliciteerd met je kolibri, een turbine en nog een aparte ook.
Klinkt iig al lekker! :thumbsup:

Now Davy,

Have fun with it.

De 'grote' jongens :p zijn toch wel een beetje jaloers op zo'n klein fijn machinetje.

Ray

Gefeliciteerd met je aankoop.

Erg leuk speelgoed :)

Ziet er allemaal netjes uit. Zeker voor een klein modelletje als dat.

Gr. Dennis

HOE VET.... dit is gewoonweg in mijn ogen het ultieme schuimpje :P (nog vetter is dit in een schuim "EDF" jet natuurlijk....)

Ik wil niet eens weten wat het kost....... want dan ga ik ook gekke dingen doen :P

Als je nog iets groters zoekt helpen we je wel weer . :rolling:

Wat moet ik me voorstellen bij "iets groters" ? :-)

Hallo davy.
jij heb ook een geld boompje zeker :) tof jetje met turbine.

In Limburg is het erg vruchtbare grond, dus het is er niet 1, maar een hele plantage. Wil je komen helpen plukken ?? ;-) Nee grapje, soms moet een mens zich eens kunnen laten gaan.

tja vervelend he, van die andere piloten, dan offer je je maar op..;)

Ja, dat komt ervan met "slechte" vrienden... Hahahaha... Misschien dan toch beter GEEN vrienden... Djoeme toch... hihihihi. :-)

Ik wil niet eens weten wat het kost....... want dan ga ik ook gekke dingen doen :P

Houden zo ! :-)

waar te verkrijgen ?

In de winkel ? Meer info hier !
Ondertussen heb ik gehoord dat dankzij een nieuw model van Jetcat, deze ook iets zal goedkoper worden.

groetjes,

Davy

Hee hier de ene die het ook het wist:lol:
ziet er gaaf uit Davy daar ga je veel plezier aan hebben;)

groetjes Johan

nu, op lange termijn haal je die euh.. "meerprijs" er wel uit aan langere vliegtijden.... lol :cool:
schitterend!
maar wat kosten die modellen dan wel die ze op sommige schaalmodellen steken??

ps, die nul die mag er staan, no problem.. het is de komma die ze vergeten hebben... :banana:

't was dat dus dat er spande bij jou????
en ik maar denken dat je maagproblemen had.

Proficiat met je nieuwste aanwinst!

Mvg,
Luc

Holy sh*t wat gaaf!! :D (behalve de prijs dan maar goed) Ben zeer benieuwd naar de maiden!!

En nu maar wachten tot het op de markt komt voor een 30/ 50 size heli :rolleyes:

WOWWWWWWWWWWWWWWWWW das een mooi hebbedingetje wat je gekocht hebt hihi

schitterend ik wens je veel vliegplezier toe en ik ga je ziennnnnn

Gr Japioooooooooooo

Back