het kanaal over

raf

Forum veteraan
hallo

stefaan en ik gaan naar Engeland om een weekeindje te gaan varen in londen
mischien dat olaf ons nog komt vervoegen
ik neem de skip ,orka ,haai,stroep en een water scooter mee
stefaan zijn 21 en akula
eens kijken wat er ginder zoal allemaal van systemen gebouwd worden en welke type's van boten
ik hoop om er nu eens andere te zien dan hier bij ons altijd varen
een foto reportage volgt en ik ga veel filmpjes maken
die post ik dan wel bij youtube terzijner tijd

en hopelijk krijg ik een paar engelsen zover om ons ook eens met een bezoekje volgend jaar te vereren

voor vervolg blijf lezen

groetjes raf

hallo

geen probleem dat ken ik reeds jaren
spek met roerei,worstjes en als je niet oppast dikke friten met pikkels hahahaha

en fish and chips krijg je een stuk gebakken vis met dikkefritten en pikkels en dit alles mooi verpakt in een stuk gazet(krant)

het gaat mooi weer zijn daar zondag dus het gaat wel mee vallen
we zitten in brockwell park in de zwemdock achter het lido restaurant
dXsvi-10ff6270-resize.jpg

via google maps reeds eens gaan kijken en het is een mooie locatie
tafels en dergelijke neem ik niet mee zullen ze zeker daar zelf wel hebben?????
anders weten we dat voor volgende keer

groetjes raf

Hallo Raf,

Lijkt me leuk varen daar in Engeland.
Maar een ding vergeet je niet links te varen daar anders komt je onderzeeboot er weleens heel anders uit te zien.
Een gezellig weekend gewenst en ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes,
Eric

hallo

ik heb 16 Gb aan kaartjes bij
en een externe hd van 1 terra
als ik die allemaal vol heb dan zal ik weer niet veel gevaren hebben hahahaha
nu gaan we om te varen en foto's
zien wat een combinatie dat gaat worden
groetjes raf

Raf,

leuk reisje! Is dat bij de afdeling UK van The SubCommittee? Die naam van dat restaurant (Lido) komt me bekend voor.

Ik denk trouwens wel dat je daar heel wat boten zult zien met het duiksysteem met "gesloten" ballasttanks (weet niet precies de benaming voor dat systeem) zoals ik in mijn Seawolf heb. Wordt ook door OTW Designs toegepast.

Veel plezier daar!

Rob

hallo rob

geen idee maar het zou wel kunnen
ze hebben mooi weer voorspelt en we gaan proberen als we nog wat tijd hebben zaterdag om een scheepvaart muzeum te bezoeken
hopelijk valt het mee met het verkeer daar want het kan in londen nogal druk zijn op sommige dagen

groetjes raf

Hoi Raf,

Veel plezier gewenst aan de andere kant! Ben benieuwd naar de foto's / film straks. De modelbouwscene daar is heel anders dan hier in europa, dat was althans zo toen ik er een paar keer was, jaren terug. Ben benieuwd hoe dat met de duikboten zit tegenwoordig. Eigenlijk ben ik daar bij een bezoek aan de Peterborough Area Model Boat Club besmet met het duikbootvirus en heb toen het plan opgevat om mijn Walrus te gaan bouwen. Maar dat was bijna 15 jaar geleden ....

London: Aan de rand van de stad parkeren bij een metro station, en dan met de tube het centrum in. Dat werkt makkelijk en relaxed, met de auto is een ramp.

Anyhow, have fun!

kanaal over of onderdoor? ;)

Ik dacht je laat ze zelfstandig naar engeland toe varen.

hallo

we gaan met de boot wat had je gedacht dat we met de trein zouden gaan

niet echt
echte boten mensen nemen de boot land rotten gaan met de trein en de anderen vliegen er over heen maar dan kan je geen boten mee nemen LOL
die keuren ze direct af en vallen onder de wapen wet hahahahaha

lex we zitten in brockwel park en dat is aan de buiten kant van de ring rond londen
dus qua verkeer gaat het nog wel mee vallen
bus ,metro en taxi allemaal goeie alternatieven en het centrum mag je als buitenlander niet in of je moet een speciaal vignet hebben

groetjes raf

hallo

terug thuis met heel veel foto's een een uitstekend weekeinde geweest
seffens meer info eerst alles uit laden en afspoelen

groetjes raf

hallo

nu de foto's sorteren en dan een filmpje van maken
het is vanuit antwerpen op 1 dag best te doen
als je de boot van 8 uur neemt ben je om 10 uur in londen aan het brockwell park
ze beginnen toch niet vroeger te varen dus best haal baar
het rijden in engeland valt reuze mee als je "links kort draaien en rechts lang draaien onthoud"
mijn bijrijder stefaan herinnerde mij er haast elke bocht aan hahahaha

ze stoppen rond 4 uur en als je dan rond 4.15 kan vertrekken haal je de boot van 18.00 uur en ben je zonder fille om 21.00 uur terug in antwerpen

het eten viel best mee en zeker meer dan voldoende voor een goedkope prijs
friten met een reuze hamburger en groenten 4 pond dat is een 5 euro ruw gerekend

qua modellen waren er twee thypoon's van engel en dan wat akula (een groot model)en engelse boten maar dat zie je zelf op de foto's
bajonet sluitigen zoals wij gebruiken zie je daar niet even zo een stabilisator van engel of norbert gebruiken ze daar niet
80%van de modellen waren engel boten van ontwerp
dus 100 moertjes vast draaien om de deksels dicht te krijgen
ze vertrouwen op hun reeds jaren bewezen afdichtingen en zijn moeilijk om te praten om eens iets anders te proberen
Ebay is bekend en ze stellen veel modellen te koop en kopen ook weer veel modellen weer in
die ze dan weer aan passen en weer door verkopen

dus nogmaals reuze gezellig echt kameraadschappelijk onthaald en op een dubbelle kanaals bezetting (ik 65 en iemand anders 65+)de dag zonder veel ellende door gekomen

afspraak voor 2011 is reeds gemaakt en we hopen dan op wat meer engelse deelnemers

nu verder aan de foto's

groetjes raf

Laatst bewerkt:
hallo

hier reeds een filmpje

groetjes raf

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

hier filmpje 2
het was inderdaad te lang dus in 2 geknipt en terug uploaden

filmpje 1 kan je nu wel bekijken

groetjes raf

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Raf,
leuke modellen op de films.
Maar Engeland heeft toch de zelfde datum als in België?
Het was zondag op het vaste land 10-10-2010.
In je eerste film staan zondag 12-10-2010.

Hein

hallo hein

de eerste film had de datum van de camera mee genomen en die stond verkeerd
alleen het uur verschilt in engeland de datums blijven hetzelfde

groetjes raf

Back