Het kk quadcopter Topic

Die mikricopter kan de boom in met zn 15 euro verzendkosten. ;)

En in bijna alle filmpjes van Jakub zit er denk ik een 3 blads prop op, dus ik weet et niet. :P

En hoe laat zo'n tricopter zich nu bedienen?

Zit dit draadje met interesse te volgen. Het lijkt me leuk om ook zo'n tricoper te bouwen. Maar als heli-nitwit vraag ik me af hoe moeilijk die tricopter zich laat bedienen.

Is het een drie of vier-kanaals bediening? Als je alles loslaat, behalve het gas natuurlijk, stabiliseert het toestel zich dan zelf weer?

Dirk

Dirk, hij zal niet terug springen als een coax heli, maar ik heb wel het idee dat hij door de 3 assige gyro een stuk stabieler is dan een heli.
Het is eigenlijk een verkapte FP helicopter met op iedere richting een gyro.
Wat dat bordje van Jakub eigenlijk doet bij een tricopter, is de "heli mode" van je zender nabootsen.
Hij doet eigenlijk niets anders dan van de normale inputs een "120' CCPM swash" mix maken, met gyro stabilisatie op iedere as.

Ikzelf heb al even gevlogen met een corona 120, dat is een 500 maat FP heli.
Dat ging lekker, dus ik ben totaal niet bang dat de tricopter me zal verrassen.
Het is alleen even vlooien met de potmetertjes om hem te centreren denk ik.

En in bijna alle filmpjes van Jakub zit er denk ik een 3 blads prop op, dus ik weet et niet. :P
Welke filmpjes zijn dat dan?
Ik heb al heel wat filmpjes van Jakub gezien, maar allemaal met 2 blads prop. Wordt eigenlijk zo goed als altijd toegepast bij multicopters.

@Dirk57:
Is 4-kanaals:
- throttle
- pitch (elevator)
- roll (aileron)
- yaw (rudder)

De "simpele" uitvoeringen waar dit draadje over gaat stabiliseren niet vanzelf als je alle controls loslaat. Is wel te maken, maar dan heb je extra (prijzige) sensors nodig. De Copter moet dan namelijk precies weten hoe hij in de lucht hangt t.o.v. de horizon.

Ah, bedankt mensen.

Is het dan ook zo dat ik 'm met een MX12 op mode 2 kan vliegen, dus

links-vert. throttle
links-hor. yaw
rechts-vert. pitch
rechts-hor. roll

Dat zou gevoelsmatig voor mij heel goed passen....

M'n bestelling is al bijna de deur uit .... :lol:

Dirk

Vergeet niet dat zo'n (zelfbouw) controllertje beter vliegt als aparte gyro's.

En met de ArduWiino is het zeker zo dat wanneer je alles loslaat hij vanzelf sabiliseert!

Grts,

Met ArduWiino ben je ook weer een honderd euro verder denk ik. ;)
Kun je dan niet beter gewoon een FMA autopilot van 50 dollar op zn dak plakken?
Want dat kan nu, omdat het mixen aanboord gebeurd en niet in je zender.
Dit was ik namelijk vanplan te proberen als die dingen bij hobbyking weer binnen komen.
Dan lijkt FPV vliegen met zon ding echt super makkelijk te worden.
Maar of et ook echt werkt....

Laatst bewerkt:
Zo duur is zo een arduino wiicoper controler nu ook weer niet. Zo een arduino pro mini bordje met adapter en kabel om te programmeren is 35 euro. Een gyro en accelerometer pcb uit een wiicontroler is twee maal 10 dollar op ebay. Voor ongeveer 50 euro heb je dus een voledige controler. Het zal wel wat meer werk zijn om het te bouwen. Voordeel is dat als je de stiks loslaat het toestel automatisch stabiliseerd.

Ander vraagje: Die rc timer motoren en esc's, zou ik die kopen op ebay of in hun webshop? Ik heb het gevoel dat ebay iets veiliger is maar belgië staat niet bij de landen waarnaar ze verzenden(nederland trouwens ook niet dacht ik). Onderaan staat dan weer wel dat de verzendtijd naar belgië en nederland 8 tot 16 dagen is.

Mvg,
Demen.

En het bouwen maakt het zoveel leuker, + je kunt het zelf nog wat aanpassen, zowel de hardware als software...

Zo duur is zo een arduino wiicoper controler nu ook weer niet. Zo een arduino pro mini bordje met adapter en kabel om te programmeren is 35 euro. Een gyro en accelerometer pcb uit een wiicontroler is twee maal 10 dollar op ebay. Voor ongeveer 50 euro heb je dus een voledige controler. Het zal wel wat meer werk zijn om het te bouwen. Voordeel is dat als je de stiks loslaat het toestel automatisch stabiliseerd.

Ik vind dit toch wel erg leuk. Vond het jammer dat mijn silverlit ufo er mee stopte. Begint nu toch zeker weer te kriebelen.

Zag trouwens ook deze site voorbij komen Tricopter Build

Op zich wat het zo lijkt een zeer eenvoudige tricopter en na wat tweaken toch zeer stabiel te krijgen als ik het HDpro filmpje zo kijk.

Even voor mijn beeldvorming. Bedoel je dan een complete wii motion controller te kopen en dan te slopen??

Ik vind dat auto levelling toch wel zeer aantrekkelijk. Hoe kan ik dit het beste doen met het minste gewicht...

Ik weet niet of het nu wel nodig is om het nog stabieler te maken dan dit.

Dat is met het standaard Kkuk bordje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back