Het kk quadcopter Topic

Zoek even op "Wii motion plus" en "nunchuk", dan begrijp je wat je nodig hebt...

Even voor mijn beeldvorming. Bedoel je dan een complete wii motion controller te kopen en dan te slopen??

Ik vind dat auto levelling toch wel zeer aantrekkelijk. Hoe kan ik dit het beste doen met het minste gewicht...

@ probaco: Hier staat alles heel duidelijk uitgelegd.:wink:TriWiiCopter design modélisme radio commandé

Verder heb ik ook alles besteld. De motoren en esc's bij rc-timer, de wii gyro's en accelerometers op ebay, de arduino bij TinkerSoup, de propellors en accu's bij hobbyking.

De bedoeling is dat alles hier aangekomen is tegen dat mijn examens gedaan zijn (21 december) zodat ik dan kan beginnen te bouwen:). Ik ga hier waarschijnlijk ook een bouwverslag van maken, maar dat is voor later.

Mvg,
Demen.

In de volgende link staat alles net wat duidelijker omschreven naar mijn idee: BuildLog for the ArduWiino NK Quad - RC Groups

Ik heb de filmpjes van o.a. Warthox gekeken en ik ben ook verkocht, zodra er budget is ga ik dus ook een Multiwiicopter bouwen, setup ben ik nog niet over uit, mede doordat ik er ook nog niet over uit ben hoe groot ik hem wil maken.

@demen586

welke setup ga jij gebruiken, en hoe groot wordt die van jouw (afstand tussen de motoren)?

groeten remie

Hij vliegt met een y6

Ik heb mijn eerste bestelling uitgevoerd bij Sparkfun.
De volgende word bij Dealextreme voor de wii spullen.

Dus ik ga ook bouwen:banana:

De motoren zijn rc-timer A2208-17 1100KV samen met de 20A esc's van rc-timer. De props zijn drieblads 6X4 master airscews van hobbyking en samen met een standaard 3s 2200 mah lipo. Het word waarschijnlijk een quadcopter met als diameter 40 cm.

Mvg,
Demen.

In de volgende link staat alles net wat duidelijker omschreven naar mijn idee: BuildLog for the ArduWiino NK Quad - RC Groups
groeten remie

Kort vraagje... Hoe heten die pinnetjes die je op dat blauwe arduino board moet solderen voor aansluiting naar dat rooie ding....of beter.... Waar kan ik die krijgen.

De WMP en nunchuck zijn al onderweg. Zit alleen nog te twijfelen of ik nou de 3.3V of de 5V versie moet nemen van dat Arduino gebeuren.

5V is makkelijker met usb ed. Alleen las net dat de 3.3V net wat beter loopt als de 5V (minder fouten in interne calculaties)...
Iemand een suggestie ??

Bij Conrad worden ze stiftlijst genoemd, of dat ook de echte naam is weet ik niet.

Of de 3.3v versie van de Arduino beter is dan de 5v versie durf ik je niet te zeggen, ik ben er ook nog niks over tegen gekomen, wat het exacte verschil is, en of er überhaupt verschil tussen is.

:edit: Wat wel een nadeel is van de 3,3v versie is dat deze ook een voeding nodig heeft van 3,3v, en gezien een ESC meestal een ingebouwde BEC heeft van 5v is het eenvoudiger om voor de 5v versie te kiezen.

groeten remie

Laatst bewerkt:
Conn Header Male 36. Straight

je kan 2 verzies kopen de duurdere set zitten ze er bij zowel man als vrouw

PR-PBC36SAAN-2.jpg

He grandioos.. ga ze gelijk bestellen.

Het verschil op schrift is dat de 3.3V een kristal heeft welke een freq heeft van 8mhz en de 5V op 16mhz. Maar wat dit in de praktijk scheelt ????? GEEN IDEE. Ik zit (nog) niet zo diep in de materie van arduino of gelijkwaardig. Weet alleen dat je er mee kan stabiliseren met 2 wii componenten en that's it....

Maar ja doordat bepaalde personen die weer een topic aanmaakte wat mijn intresse prikkelde, ben ik genoodzaakt om me toch wat meer in te lezen. Moet nog aardig wat topics doornemen zag ik al. En ik heb al zo weinig tijd.... Dus... bepaalde personen... BEDANKT :mrgreen:

Voordeel is dat ik nu wel kadootjes heb voor de Sint of voor onder de boom.

Conn Header Male 36. Straight

je kan 2 verzies kopen de duurdere set zitten ze er bij zowel man als vrouw

PR-PBC36SAAN-2.jpg

Eh... Neem toch aan dat je deze dingen van elkaar kan knippen/ draaien of iets dergelijks.

Waar had je trouwens die met de vrouwtjes erbij gezien?

@edo..

Gisteren had Sparkfun dat rooie USB ding niet op voorraad. (zowel nieuwe als oude versie). Zag net dat ze hem weer hebben. Dus zal wat prijsvergelijk doen.

Laatst bewerkt:
Er zijn wel meerdere webshops die de Arduino spullen hebben, maar ik denk dat alleen Sparkfun het USB stukje heeft. Misschien ben ik fout, maar anders is het toch wel voordeliger om alles daar te kopen. Door de dollar heb je zelfs nog een beetje voordeel.

@ Probaco: In de beschrijving van deze headers staat "break to fit" volgens mij betekend dit dat je ze op maat kunt maken :mrgreen:.

Ik heb heel wat afgespeurd en kwam uiteindelijk bij Sparkfun het beste uit.

Zojuist een paar propellers besteld, waar ook een hele speurtocht aan vooraf ging. Het zijn APC 12x3.8 geworden.
Deze worden aangedreven door RC Timer BC2836-11 750KV motoren.:banana:

@ Probaco: In de beschrijving van deze headers staat "break to fit" volgens mij betekend dit dat je ze op maat kunt maken :mrgreen:.

Ik heb heel wat afgespeurd en kwam uiteindelijk bij Sparkfun het beste uit.

Zojuist een paar propellers besteld, waar ook een hele speurtocht aan vooraf ging. Het zijn APC 12x3.8 geworden.
Deze worden aangedreven door RC Timer BC2836-11 750KV motoren.:banana:

Hoi Kees,

Je kan goedkoper uitkomen als je echt gaat zoeken. Heb net nog even gezocht en je kan als je het goed doet (dus echt ga centenn^^ken) zeg een tientje goedkoper uitzijn. Alleen komt dan alles gespreidt binnen (3 dgn tot min.3 weken). Plus gros is dan niet verzekerd.

Heb net dus maar iets meer uitgegeven en het komt als het goed is begin volgende week binnen.

Ben er alleen niet zeker van of bij dat LCD schermpje het kabeltje erbij zat. Zoniet dan maken we wel wat...

Zat eerst nog te twijfelen of ik niet gewoon dat KK bordje zou nemen. Zeer stabiel. Maar wat ik vroeger met de X-ufo merkte is dat ik soms gedesorienteerd raakte van het draaien en een fout maakte, wat dat ding gelijk afstrafte. Dus voor het geval dat ik de toekomstige vernaggel (kan altijd natuurlijk) ben ik voor de duurdere en zelf rechtzettende optie gegaan. (nu nog werkend krijgen).

Die 12x3.8 props op wat voor motoren komen die ???

Ziet deze newbie het goed? Met zo'n KKuk kaartje geen Tx geprogrammeer meer en een tricopter is gewoon met een 4 kanaals Tx te vliegen....? En hij kost €24? Count me in! Dit wordt interessant...

Back