Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hmm dan ga ik even een zakje GWS props scoren bij hobbyking,
en dan eens even flink jennen dat ze CW props moeten gaan leveren.
Dan kan ik toch iig alvast vliegen straks.
Dat kan inderdaad, mix in de zender is niet nodig. Alleen expo is wel aan te raden, maar dat hebben de meeste zenders wel volgens mij?hier nog een met die vraag, als dat zo is, kan je dus een quadcopter ook met deze zender(4 ch, geen mix) vliegen: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
( de eerste)
grtz
Ik gebruik voor vliegtuigen mode 1, dus linkerstick is centrerend. Lastig als je daar de throttle mee wil bedienen... :lol:Waarom vlieg je de quad dan niet mode 2? Lijkt mij idd logischer.
En issie een beetje stabiel? Rustig genoeg om aan FPV te denken?
De KK-controller gebruikt nu een rate van 180Hz.Wellicht al uitgelegd, maar dan lees ik eroverheen.. Wat moet de update rate minimaal zijn ?
Wacht wel even tot de eersten hun bouwsels af hebben,en evnetueel aanpassingne hebebn verricht, en de beta testen zijn gedaan, en dan bestel ik me ook zon ding!
GWS heeft ze nu al voor hun 1047HD props, alleen heeft hobbyking ze nog niet staan. :')
In principe is het gewoon een kwestie van GWS even porren en ze hebben ze.
Zojuist een paar propellers besteld, waar ook een hele speurtocht aan vooraf ging. Het zijn APC 12x3.8 geworden.
Deze worden aangedreven door RC Timer BC2836-11 750KV motoren.![]()
Nu ben ik ook bij dit punt aangekomen.... de props. En dan komt altijd weer de vraag.... groot met lage toeren of kleiner met wat meer toeren.
12" vind ik te groot. Zat meer te denken aan 7x4 (3-blad) of 8x3.8, want deze laatste was ook de maat van mijn x-ufo en vond dat een mooie maat.
Alleen er rijzen een paar vragen bij me op....
1) wat is het voordeel van een 3 blad. Heb hier nog geen duidelijk antwoord op gekregen bij het lezen van een aantal topics.
2) Is er een manier om te bepalen wat voor motoren je hierbij (zie bladen) nodig hebt en wat je " lipoconsumptie" zal zijn...Wil 'm als camera station gaan gebruiken, maar ook (in de toekomst) er mee kunnen raggen. 2208/1450kv ?? Optie ???
Hoor het heel graag, want zit nou even goed vast.
Wel krom dat een zak van 6 daar de helft goedkoper is dan menig enkele propeller in Europa. :lol:
Kun je even ene linkje geven van waar je die foto hebt. Ik ken hem wel, maar weet het niet meer...
EDIT: Al gevonden... Hier nog een leuk linkje: Le MiniX4
Grts,
Dat kan inderdaad, mix in de zender is niet nodig. Alleen expo is wel aan te raden, maar dat hebben de meeste zenders wel volgens mij?
waar gebruik je dat voor, voor het gas of het sturen.
en op hoeveel % staat dat dan?
soory dat ik zoveel vragen heb, maar ben gewoon nog een beginnner
Dat kan inderdaad, mix in de zender is niet nodig. Alleen expo is wel aan te raden, maar dat hebben de meeste zenders wel volgens mij?
waar gebruik je dat voor, voor het gas of het sturen.
en op hoeveel % staat dat dan?
soory dat ik zoveel vragen heb, maar ben gewoon nog een beginnner
Expo wordt gebruikt om de "slag" van de servo wat te beperken. Dus zet je je expo op 80% dan zal de servo ook maar voor 80% uitslaan. Zo wordt je kist wat tammer. In het geval van de quad zal dan het gas wat worden beperkt.
Bij de wat betere zenders kan je ook de dualrate beinvloeden. Hiermee beperk je de slag van de servo niet, maar wel de snelheid bij een bepaalde stand van je stick. Je kan het dus zo instellen dat de servo bijna geen uitslag geeft bij een halve stick, maar als je hem dan de 2e helft geeft slaat hij wel de volledige uitslag.
Als je het wiskundig bekijk is standaard een 45gr lijn schuin naar boven. Dus de stand van de servo gaat lineair mee met de stick. Als je de dualrate aanpast wordt de 45gr lijn een curve waarbij (in de meeste gevallen) de lijn lang bij de x-as blijft. Bij half stick zal hij bijvoorbeeld maar een derde zijn uitgeslagen ipv de helft.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en anders zijn er nog genoeg topics waar het heel duidelijk in uitgelegd wordt.
Expo wordt gebruikt om de "slag" van de servo wat te beperken. Dus zet je je expo op 80% dan zal de servo ook maar voor 80% uitslaan. Zo wordt je kist wat tammer. In het geval van de quad zal dan het gas wat worden beperkt.
Bij de wat betere zenders kan je ook de dualrate beinvloeden. Hiermee beperk je de slag van de servo niet, maar wel de snelheid bij een bepaalde stand van je stick. Je kan het dus zo instellen dat de servo bijna geen uitslag geeft bij een halve stick, maar als je hem dan de 2e helft geeft slaat hij wel de volledige uitslag.
Als je het wiskundig bekijk is standaard een 45gr lijn schuin naar boven. Dus de stand van de servo gaat lineair mee met de stick. Als je de dualrate aanpast wordt de 45gr lijn een curve waarbij (in de meeste gevallen) de lijn lang bij de x-as blijft. Bij half stick zal hij bijvoorbeeld maar een derde zijn uitgeslagen ipv de helft.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en anders zijn er nog genoeg topics waar het heel duidelijk in uitgelegd wordt.
Het zit net andersom. Expo is exponentieel. Dus wel 100% uitslag maar rondom het midden beweegt de servo maar een klein beetje en hoe verder naar buiten hoe groter de uitslag. Dual rate betekent dat je 2 verschillende maximale uitslagen progameerd in je zender die je dan kan kiezen met behulp van je zender. Dus schakelaar omhoog 50% uitslag schakelaar omlaag 100% uitslag. Voor de kk quad raad ik je zo'n 30% expo aan op pitch en roll.