Het kk quadcopter Topic

Het zit net andersom. Expo is exponentieel. Dus wel 100% uitslag maar rondom het midden beweegt de servo maar een klein beetje en hoe verder naar buiten hoe groter de uitslag. Dual rate betekent dat je 2 verschillende maximale uitslagen progameerd in je zender die je dan kan kiezen met behulp van je zender. Dus schakelaar omhoog 50% uitslag schakelaar omlaag 100% uitslag. Voor de kk quad raad ik je zo'n 30% expo aan op pitch en roll.

Aaaarch... klopt. Ouderdom he... beetje last van Jungheimer. Haal je wel 's dingen door elkaar. :mrgreen:

Haha ik heb er net 2 van binnen geharkt (had er al een rondslingeren).
Ook nog even gauw 3 stuks 18A turnigy plush regelaars erbij,
voordat die smerige ebay gieren er weer mee weg zijn.

Alles is nu onderweg, dus als het aan komt waaien kan ik aan de slag.
Ik verwacht het frame deze week al, dus die kan alvast in elkaar.

Ik zag bij de Gamma mooie alu profielen liggen in alle maten en soorten. Wil daar iets mee maken voor mijn quad, denk aan H-profielletje....

Ik zag bij de Gamma mooie alu profielen liggen in alle maten en soorten. Wil daar iets mee maken voor mijn quad, denk aan H-profielletje....

H-profiel ?? Waarom niet gewoon een U of vierkant ? Op een H krijg je toch niks lekker vast. Of mis ik het totaal plaatje even......

H-profiel ?? Waarom niet gewoon een U of vierkant ? Op een H krijg je toch niks lekker vast. Of mis ik het totaal plaatje even......

Een H op z'n kant, (een I zeg maar) daar kan je de motor mount op schroeven, en is lichter dan een holle vierkant buis. U profiel zou ook kunnen maar H lijkt me mooier...

Op rcgroups heb ik ergens gelezen dat een U-profiel te veel trillingen geeft, mij lijkt dat een H-profiel hetzelfde probleem zal geven, beste is dus gewoon een vierkant-buis-profiel te nemen.

Voordeel is ook dat alles veel eenvoudiger te bevestigen is op een vierkant profiel.

ps. ik hoop deze week mijn arduino nano v3 te bestellen, deze is bijna gelijk aan de arduino mini pro, enige verschil is dat deze al een USB aansluiting op het printje heeft gebouwd.
Wii motion plus en Nunchuck worden ook deze week besteld, alleen nog even kijken welke Kloon ik moet hebben.

Groeten remie

ook al was het niet onstabiel, je moet toch een vrij brede versie hebben om motoren erop te kunnen schroeven dus zwaarder of de been van de I zit in de weg. Je kan er iets op solderen, maar dan wordt het alsnog zwaarder.

Dus weet niet of je nou echt beter af bent met een H balk.

10mm is de standaart maat voor alu koker .
ik zelf heb voor 15mm gekozen en daar boor ik een aantal gaten in om hem lichter te maken.
u en h provielen schijnen flink te trillen en wat ik ook lees is dat ze rubbers onder de motoren plaatsen om het trillen tegen te gaan.

10mm is de standaart maat voor alu koker .
ik zelf heb voor 15mm gekozen en daar boor ik een aantal gaten in om hem lichter te maken.
u en h provielen schijnen flink te trillen en wat ik ook lees is dat ze rubbers onder de motoren plaatsen om het trillen tegen te gaan.

OKe, oke... jullie hebben me overgehaald....;) het wordt vierkant buis...

Bedankt voor de reacties! 15mm lijjkt me mooier, anders is hij zo magertjes...:D

OKe, oke... jullie hebben me overgehaald....;) het wordt vierkant buis...

Bedankt voor de reacties! 15mm lijjkt me mooier, anders is hij zo magertjes...:D

Hahahaha... daar heb ik net ook naar staan kijken. Tis toch best wel zwaar hoor 15x15x1,5. Met de gaten van Michel is het natuurlijk iets lichter maar toch....

Wil de kleine quad van post 1 namaken met mijn eigen twist.
Ben ook aan het zoeken naar zo licht en sterk mogelijke schijven t.b.v. m'n arduino en wii componenten. Kevlar is niet te betalen, dus zoek iets van fiberglas of plastic plaatjes. Daar wil ik CD-grootte cirkels uitsnijden/zagen of als ze al rond zijn.... nog beter.

Alu wil ik met m3/m4 vastmaken en de overige delen met kunststof schroeven en koppelmoeren/ afstandhouders met moeren om wat op het gewicht te besparen. Of het slim is moet de praktijk uitwijzen.

Heb trouwens de Arduino mini pro binnen... JEZUS WAT IS DAT KLEIN !!!!!.8-O Dacht eerst dat de mini en FTDI er helemaal niet bijzaten. Totdat ik zag dat er iets aan de LCD geplakt zat.

Net even opgemeten... Mini 1.7 x 3.2cm FTDI 1.5 x 2cm. Zit ik hier met die kolenschoppen van me....

Komt goed.

Misschien heb je hier wat aan:
Bij een spindel CD's of DVD's (verpakking van 10, 25 of 50) zit daar 2 plastic schijven bij ter grootte van een CD.

Misschien heb je hier wat aan:
Bij een spindel CD's of DVD's (verpakking van 10, 25 of 50) zit daar 2 plastic schijven bij ter grootte van een CD.

Daar heb ik ook al naar gekeken. Alleen kwam ik erachter dat dit niet echt een stevige oplossing is. Veel te flexibel. Moet dus minimaal 2 stevige platen of schijven hebben waar ik in ieder geval de armen op kan schroeven. Daaraan kunnnen die Cd's natuurlijk wel.

Hierbij een filmpje van mijn eerste "vluchtjes". Merk wel dat heli-vliegen heel anders is dan met vleugels... :lol:

Frame en KK-Copter printje heb ik van Jakub. Hier gebruik ik trouwens een 2S Lipo. Werkt dus ook nog en best prettig eigenlijk voor het oefenen. Merk wel dat ik de versterking van de gyro's weer lager moet zetten als ik een 3S gebruik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heheh dat schuift nog wel een beetje,
mazzel dat er al een trainings kruis op zit. :lol:

Wat voor heli ervaring heb je?
Ik hoop dat ik met mijn corona (oude funcopter) ervaring al een beetje vooruit ga komen straks. ;)
Ik zit nu alleen nog te wachten op de gyros en motoren, HOPELIJK dit weekend binnen,
dan heb ik tenminste wat te doen met dat @#$@ weer..

Haha, ja is één en al trainingskruis.. :lol:

Heb geen heli-ervaring.
Het is om te beginnen wel aan te raden een plek met wat meer ruimte op te zoeken. Ik moet nu steeds snel omlaag voor ik ergens tegenaan zit.

Back