Het kk quadcopter Topic

Hierbij een filmpje van mijn eerste "vluchtjes". Merk wel dat heli-vliegen heel anders is dan met vleugels... :lol:

Frame en KK-Copter printje heb ik van Jakub. Hier gebruik ik trouwens een 2S Lipo. Werkt dus ook nog en best prettig eigenlijk voor het oefenen. Merk wel dat ik de versterking van de gyro's weer lager moet zetten als ik een 3S gebruik.

Proficiat met je eerste vlucht. Een vlucht zonder (veel) schade is een goede vlucht.

Wat me wel opviel is dat hij in de lucht wegdraait. Net alsof de Headinghold niet aanstond. Of zat jij met je dikke vingers de verkeerde kant op te sturen..... :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag... Zit denk ik met een overgewicht uitdaging.
Wat is het gemiddelde gewicht van een quad ??
Zit me eigen het lazerus te rekenen om het zo licht mogelijk te krijgen, maar blijf zo rond de kilo eindigen. Moet wel zeggen dat ik met een 3s 2800 wil vliegen.

4 alu armen 185gr
4 motoren + prop 240gr
1 batterij 170 gr
4 ESC's 30a 220gr

Dit is al 815 gram !!! Dan nog de schroeven, bouten, PCB's en bedrading.
Zat al te denken aan koolstof armen, maar dan moet je weer iets vlaks erop maken voor de motormounts.....

AAAAAAAHHHH... heb ik nou quadcopter-anorexia of zit hij gewoon op gewicht.

1,4 kilo is normaal voor een quad copter.
meen gelezen te hebben dat een quad 3x zijn eigen gewicht aan prop vermogen moet hebben al vind ik dat al veel.

1,4 kilo is normaal voor een quad copter.
meen gelezen te hebben dat een quad 3x zijn eigen gewicht aan prop vermogen moet hebben al vind ik dat al veel.

Oh.... kan ik er nog wel wat leuke dingen opbouwen. :mrgreen:
Mag ik dan de vermogens/ stuwdruk van de motoren/prop combinatie bij elkaar optellen of hoe zit dit.... De combinatie die ik op het oog heb heeft zeg zo rond de 650gr/ 750 gram stuwdruk per motor.

De setup die jakub me aangeraden heeft voor mijn tri had ook ruim 3:1 lift capaciteit. ;)
Dus dat is wel een goeie maatstaaf denk ik.

Mijn gyro tricopter met lange armen woog 1,3kg.
Dit bleek niet te zwaar: enorm veel power en 9 minuten rondvliegen met een lipo van 2200 mAh.

In de eerste plaats zou ik proberen de quad of tri goed vliegende te krijgen, juiste settings enzo. Pas daarna zou ik beginnen reduceren in gewicht.

Krijg helemaal de @#$^!#$% van die klote propellors. Eindelijk heb ik een maat gevonden (8X4.5) welke ze ook in pusher versie hebben. Alleen nu nog .... WAAR GA IK ZE VANDAAN HALEN. Ik heb ze wel gevonden, maar dan zijn de verzendkosten torenhoog. Zucht... Als je al depressief was, ga geen props zoeken... want je zoekt geheid de eerste de beste hoge boom.

Welke versie 8" props gebruikt die GAUI 330x eigenlijk? Deze kwam ik ook tegen op sites, met een wat minder hoog verzendplaatje.

Krijg helemaal de @#$^!#$% van die klote propellors. Eindelijk heb ik een maat gevonden (8X4.5) welke ze ook in pusher versie hebben. Alleen nu nog .... WAAR GA IK ZE VANDAAN HALEN. Ik heb ze wel gevonden, maar dan zijn de verzendkosten torenhoog. Zucht... Als je al depressief was, ga geen props zoeken... want je zoekt geheid de eerste de beste hoge boom.

Welke versie 8" props gebruikt die GAUI 330x eigenlijk? Deze kwam ik ook tegen op sites, met een wat minder hoog verzendplaatje.

Das een bekend probleem.... ik heb ze uiteindelijk maar bij HK besteld,

HobbyKing Online R/C Hobby Store : GWS HD8040 3 Blade Prop (2pc pack)

met bijpassende counter rotate props.

Iets kleiner dan ik zocht maar 3 bladen, ze zeggen is te vergelijken met 9 x 3 HD

Hier is ie dan maar weer Micron Radio Control : APC Propellers
Ze hebben geen 8x4.5 maar wel 8x3.8 of andere maten.
Snelle verzending en redelijke verzendkosten.

De alombekende "signguy" vanop RcGroups heeft alle mogelijkheden uitgetest.
Hij kwam tot de conclusie dat 2 CCW props in combinatie met 2 CW props exact hetzelfde reageren als 4 CCW props waarvan 2 lichtjes gekanteld. Hellingsgraad komt op iets van een 8° in tegenzin als ik mij niet vergis.

Hierbij hoef je je dus niet meer suf te zoeken naar props en druk te maken over torenhoge verzendkosten. :D

Heb het gelezen. Tja tis een optie, maar ik vind het persoonlijk er niet uitzien. Dan maar wat meer kosten.

Heb nou alles op papier staan wat ik wil hebben en waar ik het kan kopen. Ben alleen nog niet helemaal over het frame uit of ik dit zelf bouw met wat alu en PCB's of dat ik een frame van jakub koop. Heb nog wel even, want de 30A Plush ESC's zijn ook al weer op bij HK.

RC-timer doet er wel ontiegelijk lang over om iets te leveren...
Of ligt dat aan mijn ongeduld? :lol:

En als je die motoren van jakub bij RC-timer koopt,
dan heb je aan 18A plushjes al genoeg hoor. ;)

Ik heb mijn framepje al netjes klaar liggen,
Ik wacht nu alleen nog op gyros propellers en escs van hobbyking,
motors en propsavers (dit raadde jakub me aan!) van RC timer,
en nog een paar CCW propellers van een of andere ebay kerel.

Ik heb echt zin in dat ding. :P Weer eens wat lekker aparts.

Back