Het kranen topic

Mijn moeder zei vroeger altijd, dat je het toetje voor het laatst moest bewaren

Deze dus:

American7260.jpg

American7260-4.jpg

American7260-3.jpg

American7260-2.jpg

Foto's zijn uiteraard van de website geplukt.

Hoe doen jullie dat toch > dat uitschuiven van verschillende delen van jullie kranen ?
Hoe begin je aan zoiets ?
Ik heb een verreiker die ik wil bouwen waarbij de grote cilinder 1 koker uitschuift naar buiten toe de rest met kabeltjes , touwtjes maar vanaf daar is het een heel groot raadsel voor mij .
Hoe bouw je zoiets ?
Hoe begin je aan zoiets .
Heb al schetsen gezien , maar nog steeds is het een raadsel voor mij .
Bij m'n 5 assige truck , het horizontaal uitschuiven van de steunpoten .
Heb niet veel plaats voor een cilinder onder te hangen dus dacht aan een elektromotor aan de binnenzijde van de koker die 1 koker aandrijft en de rest met touwtjes .
Het blijft me een raadsel hoe deze te moeten bouwen en wat de beste oplossuingen voor veel gebruik is .
Kunnen jullie mij hierbij verder helpen ?

Mvg,
Steve .

hey steve ik ben ook met een verreiker bezig ik even lopen meten alles op schaal uit gerekent komje aan een cilinder die maxs 1cm rond volgen mijn meting is het vijfde mast deel is de mast 1.1mm bij 1.4 mm dan ga ik er wel van uit dat je een 40/25 aan het bouwen gaat ik ben ondertussen begone met eht maaken van de mast delen maar dat valt niet echt mee om alles zelf te buigen
gr gertjan

wauw wat een prachtig model :D maar ik had het eigenlijk op iets anders bedoeld :)

ik bedoelde de klappladekran van leimbach ;) zo eentje om op een trailer ofzo te zetten die je dan in elkaar kan draaien en vouwen ;) bestaat dit met spindles?

img63.gif

Ja tuurlijk, zijn verschillende modellen met spindels, en nu zeker voor de tamiya Volvo, verschillende producenten brengen er model voor uit

Back