Het langzaam draaien van de Hex.

Beste mensen,
Voor luchtfotografie wil ik mijn drone zeer langzaam kunnen laten draaien (yaw) hoe kan ik dat het beste realiseren met de (yaw) stick? Ik heb inmiddels de range van mijn controller (DX8) al aangepast naar 15 % en daarna de Controller opnieuw gecalibreerd. Ik heb echter het idee dat ik met deze actie niet veel in draaitijd heb ingeleverd.
Heeft er iemand een goed voorstel?

Bij voorbaat dank voor jullie reakties,

Alex

Je zou de draaiknop van de DX8 kunnen mixen met de yaw dan kan je met de knop de hex laten draaien.
Een simpelere manier is gewoon de trimknop gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ooooh ja, dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn. Overigens gebruik ik de draaiknop om De camera een tilt te geven.
De trimknop is wellicht ook een idee.Enfin, Ik moet mij toch s meer gaan verdiepen in de Dx8..
In ieder geval bedankt voor deze tips. Hier kan ik weer mee verder......!

Mvrgr

Alex

Even in Youtube zoeken op DX8 een avondje filmpjes kijken en er gaat een wereld voor je open.
Het draaien kan je ook aan een schakelaar hangen. Middenstand is 0 en de andere standen links en rechts draaien.
Dit soort dingen kan je simpel thuis op de werkbank uitvogelen en testen met een goedkoop ontvangertje en een servo.

Ga ik beslist doen, maar met een schakelaar zal hij ook full speed steeds zijn nieuwe positie willen innemen, denk ik. Nu heb in de DX8 ook een setting gevonden waarbij ik de SPEED van de diverse sticks kan veranderen van Norm (in stappen van 0,1 sec) naar 30 sec, dit is wellicht ook een manier. Trouwens het op de werkbank uittesten van een Servo is denk ik toch een ander verhaal als het resultaat beoordelen van een in de lucht hangende en om z'n as draaiende drone......Of......?.
Hartelijk dank voor jullie reakties,

Alex

De verandering van de speed is en vertraging. Bedoeld voor b.v. een landingsgestel dat vertraagd open gaat.
Niet geheel geschikt voor de draaiing die je wilt. Als je de hex langzaam wilt laten draaien dat heb je heel weinig input nodig op de yaw.en dat kan je onder een schakelaar zetten. Dat is weer prima te testen met een servo.
Stel de zender zo in dat de servo heel weinig uitslag geeft. Dan weet je zeker dat het werkt en heb je bij een testvlucht geen kans op een hex die dol wordt:)
Een derde optie is expo op de yaw hiermee kan je de hex ook langzaam laten draaien, maar dan is het wel afhankelijk van de input die je zelf geeft. Met een draaiknop of schakelaar blijft de input gelijk en dat is denk ik bij filmen of foto's maken beter.
Wellicht een open deur, maar altijd de props eraf als je gaat programmeren met de lipo aangesloten.
Ik heb daar ervaring mee. Een keer een heli die wilde opstijgen in de keuken. Ikke vluchten en de heli uiteindelijk toto.
Per ongeluk de verkeerde servo richting in de zender aangeklikt. Wordt geen gas plots vol gas. Niet leuk.

Hartelijk dank voor de tip. Inderdaad, de speed was geen optie. Dit beïnvloedde alleen de reactietijd en Niet de absolute draaisnelheid. Wat ik toen heb gedaan is de Rudder (ik noemde dat ten onrechte Yaw, sorry daarvoor) een Expo geven, zoals je voorstelde. Dat lijkt op de tafel te werken. Ik ga morgen een en ander in de praktijk brengen. Wordt ervolgd.

Alex

Inderdaad is de het aanpassen van de Yaw- expo de beste optie..!!
bedankt voor al jullie tips,

Alex

Back