het maken van tanks.

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door salamander, 19 mei 2003.

  1. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Heeft er toevallig iemand ervaring met het maken van brandstoftanks die geschikt zijn voor kerosine.

    mzzl Paul
     
  2. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    geen ervaring met het maken van tanks maar ik zag tijdens de Jet meeting op Rozenburg in September wel iemand wiens instalatie bestond uit een 2 liter Coca Cola Pet-fles. bleek ruim voldoende om de druk aan te kunnen. niet echt hightech maar it does the job.
    zijn luchtdruk fles voor het landings gestels was trouwens een 0.5 liter spa fles.

    groet,

    vinze
     
  3. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Een cola fles werkt perfect, wel een hopper tankje gebruiken.
    De flessen schijnen meer dan 10 bar te kunnen verdragen.
    Een twee liter cola fles past er makkelijk in, maar het probleem is dat ik de rooktank wil gebruiken. Deze tank was een 600 ml metalen gasflesbus en na wat modificatie is het een rooktank geworden. Als deze in het midden van de romp ligt, dan past de twee liter fles niet meer.

    Ik moet dus een tank maken die de vorm heeft van een maan.
    Deze maan in drie stukken delen en dan de middelste als hopper gebruiken. Dan heb ik ook niet het probleem dat als ik een bocht maak dat alle brandstof in een hoekje zit omdat de tank deze rare vorm heeft.

    maar toch bedankt voor het meedenken.

    mzzlos Paul
     
  4. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Is het niet handiger om de rookvloeistof tank een bizarre vorm te geven i.p.v. de brandstoftank? Luchtbel in brandstofleiding=noodlanding, luchtbel in rookvloeistofleiding= alleen eventjes geen rook! Je kunt van die oude ducted fan "saddle tanks" vinden die precies om een Cola petfles passen.
     
  5. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Hoi Bert,

    Ik had het al geprobeert om de 2 literse cola fles in het midden te doen en dan twee rook tank ernaast. Maar de romp is net niet breed genoeg.
    Een tweede nadeel van die ducted fan tanks, als je er rookvloeistof in doet dan worden ze na loop van tijd slap. Dit komt omdat de rookvloeistof biodiesel is en deze de tanks dus aantast. Daarom een metalen tank.

    Op zich krijgen de tanks niet zo'n rare vorm. Ze krijgen de vorm van de ducted fan tanks alleen dan een stukje groter. en de tank in het middenonder is dan het hoppertankje.

    ik zal proberen een doorsnede te maken, misschien dat het dan wat duidelijker wordt.

    grtz Paul
     
  6. Jetman

    Jetman

    Lid geworden:
    3 mrt 2003
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Kerk-Avezaath
    Heren,

    Langs deze weg een goede tip om tanks te maken.

    Maak de vorm van een tank uit een blok tempex dmv schuren en snijden, voorzie deze aan de buitenzijde van epoxy en glasmat.

    Maak er vervolgens een gat in alwaar de aansluitingen komen en giet er vervolgens aceton in, u zult zien dat de tempex oplost, nog een paar keer naspoelen en eureká, een tank !

    mvg Fred de Man
     
  7. Hé, das een supergoeie tip!! hoort eigenlijk wel bij "bouwtips vliegende modellen" :? :wink:

    Niels
     

Deel Deze Pagina