Het merk Nikko

Het merk Nikko,wie kan mij daar wat meer over vertellen.Eigenschappen,onderhoud en natuurlijk de plus en min punten.
Ik heb namelijk een Nikko auto op het oog en ja......ik wil eerst wat meer weten over dit merk.
gr Marcel.

het is speelgoed.

gaat moeilijk kapot en gaat niet hard meer weet ik er niet over te vertellen. behalve dat het ontvangst van de dingen vaak brak is

Herman te H. zei:
het is speelgoed.

gaat moeilijk kapot en gaat niet hard meer weet ik er niet over te vertellen. behalve dat het ontvangst van de dingen vaak brak is

Nou die dingen gaan wel kapot. Jij hebt denk die ene van 35 km p uur op oog. :wink: Die 1:14. Die dingen gaan dik snel kapot en dat bereik is om te huilen. :cry:

Ik zou zeggen NIET DOEN !!
tenzij het voor je kinderen is ... :wink:
Het is echt speelgoed en daar gaat dit forum eigenlijk nie ech over :!:

Nikko's

De auto's zijn zo als aangegeven word, echt speelgoed, ook al is de evolution serie van nikko toch wel een verbetering, zo word er onafhankelijke vering gebruikt, EN tamiya stekkers (en dus ook accu pakketten)

Toch blijf ik er bij dat het allenmaal van zwak plastic is, en de snelheid is niet bloedverziekend snel.

Het bereik, omdat deze zenders op 9V blok-battereijen werken is het bereik niet meer als 40 meter (normale zenders halen (volgends de beschrijving) 3 kilometer).

Kijk, als je het voor je zelf wilt, zou ik zeggen, spaar nog even door en koop een degelijke tamiya of een ander merk, is het voor zoon- of dochterlief en mag het niet te veel kosten, is een nikko een leuke uitkomst.

Groet Robo

ik vermoed dat rottierood het wilt voor in zijn alfa trailer of niet rottierood?

zolang je ze alleen voor show gebruikt en er normaal mee omgaat dus geen stoepdrempels af dat soort dingen zullen ze het echt wel overleven. En dus voor in de trailer zullen ze goed genoeg wezen.

ook kan je de frequentie veranderen zodat je hem dus ook op de afstand bediening van je truck zou kunnen aanstuuren.

mja wat voor gegevens wil je hebben?

Cheeta zei:
ik vermoed dat rottierood het wilt voor in zijn alfa trailer of niet rottierood?

zolang je ze alleen voor show gebruikt en er normaal mee omgaat dus geen stoepdrempels af dat soort dingen zullen ze het echt wel overleven. En dus voor in de trailer zullen ze goed genoeg wezen.

ook kan je de frequentie veranderen zodat je hem dus ook op de afstand bediening van je truck zou kunnen aanstuuren.

mja wat voor gegevens wil je hebben?
Dat idee kwam inderdaad bij me op om hem te gebruiken voor de trailer,maar als ik het zo allemaal lees zie ik er denk ik toch maar van af.
afb13358.jpg

als het puur voor de show is kan het geen kwaad wil je er mee gaan rijden op klinkers en dergelijken en ben je niet zo behendig met autos *denk zelf van wel* dan zou ik hem afraden

maar puur voor show zijn ze gewoon goed alleen weet niet of er pas maakbare alfa romeo kappen zijn

maar als je het alleen voor show doet zijn ze goed genoeg als enige egte auto zou ik het cker afraden.

P.S. volg anders mijn topic in die cast daar maak ik een 1;24 bestuurbaar ;)
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=17305&start=0

Je ziet ook nog eens bij die vrachtwagen banen op beurzen dat ze die nikko auto's ombouwen en gewone elektronica erin doen. Om zo toch een 1:14 schaal rc auto die bij die crachtwagens past te hebben met goede elektronica.

*sarcastische opmerking gerard :P

new wereld record kort vliegen 34 sec is het langs gehalde record tot nu toe :P

maar uhm het gaat over de Nikko evolution serie 1;14

Herman te H. zei:
het is speelgoed.

ik heb er vroeger ook een gehad, een uitklapbare, hij rijd nog ,,maar over het algemeen is het een stuk plastic met een zielige rijsnelheid die hoger is dan mijn auto van nu, maar niet voor lang. want dan is de batterij op :mad: .. maar het is en blijft speelgoed voor kinderen.. :roll:

Van al het speelgoed wat er is, is Nikko Evolution 1:14 wel een aanrader: een van de weinige in deze prijsklasse die proportionele besturing heeft.

Marten zei:
Van al het speelgoed wat er is, is Nikko Evolution 1:14 wel een aanrader: een van de weinige in deze prijsklasse die proportionele besturing heeft.

Ja een aanrader voor kinderen die snelheid willen en die dat ding naar een paar keer aan gort rijden :? Laat ze dan met ene tamiya tt-01 rijden hebben ze tenminste een "echte"auto en waar de onderdelen geod leverbaar voor zijn. :)

Groet Cees

Cees van de Vendel zei:
Marten zei:

Ja een aanrader voor kinderen die snelheid willen en die dat ding naar een paar keer aan gort rijden :? Laat ze dan met ene tamiya tt-01 rijden hebben ze tenminste een "echte"auto en waar de onderdelen geod leverbaar voor zijn. :)

Groet Cees
zo is dat :wink: :wink: :wink: :!:

Back