Het Moppen-Topic

upload_2021-7-8_12-51-32.png

Het belang van een grote woordenschat:

Ik nam onlangs contact op met een oude schoolvriend die tegenwoordig ingenieur is.
Ik vroeg hem aan welk project hij momenteel werkte.
Hij informeerde mij dat hij bezig was met aqua-thermische behandeling van
keramiek-aluminium-en staal in een beperkte omgeving, maar onder strikt toezicht.

Ik was zwaar onder de indruk.

Tot ik begreep dat hij borden en bestek aan ’t afwassen was, onder toezicht van zijn vrouw.!!!!

De politie in het Nederlandse Oost-Friesland heeft een verrassende vaststelling gedaan bij een scooterrijder die het langs de kant gezet had omdat hij “twijfelachtig” reed. Op de helm van de bestuurder kleefde nog de veiligheidssticker.
De politie doet het grappige verhaaltje op sociale media. “Tijdens de surveillance troffen wij een twijfelachtige scooterrijder op de weg aan”, staat er te lezen. Dat ‘twijfelachtige’ rijgedrag werd veroorzaakt door het feit dat de bestuurder in kwestie niet goed zag. “Die gebruikte zijn ‘nieuwe’ helm al drie jaar zo. Na het verwijderen van de beschermingssticker ging er een wereld voor hem open.”
Politie doet verrassende vaststelling bij “twijfelachtige” s... - Het Nieuwsblad
be1c3a6a-f6ec-11eb-afe3-f57f05b25305_web_scale_0.7606838_0.7606838__.jpg

Boerenlogica...

BETER KAN JE HET NIET BESCHRIJVEN

Boer Charel komt op consultatie bij de dokter.

Hij heeft tijdens het werk een flinke snee opgelopen in zijn hand, die gehecht moet worden.

De dokter ontsmet de wonde, begint de wonde te hechten, en besluit tijdens de klus een praatje te maken met de boer.

Al vlug komt het onderwerp politici ter sprake. Wat vindt Charel, met al zijn boerenverstand, nu feitelijk van onze ministers?

‘Volgens mij zijn het allemaal paalschildpadden’ zegt onze landbouwer.

De dokter fronst de wenkbrauwen en vraagt. ‘Paalschildpadden? - Hoe kom je daarbij?’

‘Wel’, verklaart boer Charel: ‘Als je langs een weiland rijdt en je ziet een schildpad balanceren bovenop een paaltje van een omheining, dan is dat een paalschildpad.’

Charel bemerkt de uitdrukking van onbegrip in de ogen van de dokter, en geeft een woordje uitleg.

‘Je ziet die schildpad boven op die paal en je weet dat hij daar niet uit zichzelf is gekomen.
Hij hoort er niet thuis en hij heeft geen idee wat hij daar moet doen.
Hij zit duidelijk op een hogere positie dan hij aan kan en je vraagt je oprecht af welke idioot hem daar heeft neergezet.

De dokter knikt bedachtzaam en denkt: dit moet de beste beschrijving van een politicus zijn die ik ooit heb gehoord!!

Back