Het Multiplex Twinstar 2 topic

Discussie in 'Beginners' gestart door wiebe, 23 jun 2005.

  1. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Eeyyyyyyyyy da was wel de wind e! Ik ben daar nie aangeweest...
     
  2. Acropilot

    Acropilot Guest

    @wezze: loooooool
    @jens: ist just? ik dacht da gij da waart want u pa zat zo te kijkn van "ja em flikket weer" (sorry Nederlanders voor dialect, ik weet wel dat er hier een of ander iemand gaat komen zage over ons dialect.........)
     
  3. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Op diene moment was het windstil.
    Zie maar dat de volgende keer u toestellen niet te dicht in mijn buurt staan.
     
  4. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ow, ik dacht dus echt zelf dat de wind was e, mja blijkbaar had ik last van gevoelloosheid...

    Ik zal dan tegen volgende week best nen "onbreekbare" kope ;-)

    @Sam: die blik is mij niet onbekend :)
     
  5. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Heb me heel wat verdiept in de rolroeren, en aangezien ik nog niet veel ervaring heb, enkel met een easystar, wil ik men rolroeren mixen op men zender ipv met een Y-kabel.

    Ik heb als zender de Futuba FF9, maar heb me al suf gezocht naar de instelling om dit te doen! Kan iemand hier eens uitleggen van hoe je dat het beste gaat mixen?
    Ik zit in het mix menu van men zender, maar krijg er geen beweging in!

    Alvast bedankt

    Niels
     
  6. Touwkop

    Touwkop

    Lid geworden:
    2 feb 2008
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Hulshorst
    De afgelopen 6 weken heb ik voor mijn werk in Duitsland gezeten en had ik geen tijd voor mijn recent aangeschafte Twinstar. Vandaag heb ik de laatste connectoren gesoldeerd, accupack en ontvanger geinstallleerd, geballanceerd en de FX-18 in gereedheid gebracht. M.a.w. ik ben, indien er weinig wind staat, klaar voor mijn eerste maiden. :cool:

    Heren deskundigen :) :
    Ik heb nu dan wel zo'n 10 uur met de Twinstar in AeroFly Pro Deluxe gevlogen, maar zijn er voor mijn eerste vlucht nog speciale Twinstar aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?
     
  7. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    De wind
    Tegen de wind in opgooien.
    Niet alleen met de twinstar oefenen op de sim,ook met andere modellen proberen. Dan pas kweek je de "feeling" aan om goed met een model overweg te kunnen.
    Hmm,dat was het zowat denk ik....Oohja,veel succes! :)
     
  8. Touwkop

    Touwkop

    Lid geworden:
    2 feb 2008
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Hulshorst
    Met andere modellen heb ik nog niet echt gevlogen. Misschien idd wel handig om daar ook mee te oefenen om zodoende meer "feeling" voor het vliegen te krijgen. Ik ga wildvliegen, dus ik moet het toch helemaal zonder hulp van anderen stellen.
     
  9. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Is niet zo moeilijk hoor.Ik heb het ook op men eentje geleerd.De twinstar was men eerste toestel.En dat ging direct zonder problemen.Zelfs de landing.Had al wat gevoel met sticks van de flightsim op de Ps2.Al is dat natuurlijk niet te vegelijken met het echt vliegen met een toestel.

    Niet te zenuwachtig worden voor je maiden.Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Zoals Senne al zei,tegen de wind in gooien.Niet kaarsrecht omhoog maar ook niet te recht voor je uit.Motoren volgas en direct wat hoogte geven.Het gaat vanzelf.En rustig je accu leegvliegen.

    Hoeveel Mah heeft je accu?Vlieg je met lipo's?En zijn het gewoon speed 400 motore?
     
  10. Touwkop

    Touwkop

    Lid geworden:
    2 feb 2008
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Hulshorst
    Ik vlieg met brushless motoren en deze worden door een Lipo 3s 2500 Mah accu gevoed. Ik heb voorbereidingen getroffen om eventueel met 2x 2500 te vliegen. Ik bezit namelijk 2 van deze accu's en paralel aangesloten past dat ook allemaal in de Twinstar, maar ik vind het gewicht in eerste instantie nog aan de hoge kant.
     
  11. Sorcerer

    Sorcerer

    Lid geworden:
    24 jan 2005
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Turnhout, België
    heb eindelijk m'n twin af ... vliegt als een raket met de brushless aandrijving (thanks hong kong ;)) (2x TowerPro 2409 buitenlopers, 2x TowerPro 30A ESC, en een dikke 5000mAh 3s Zippy batterij) ... gisteren een vlucht gedaan van zo'n 25 min, batterij nog steeds niet leeg, love it!

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Sorcerer

    Sorcerer

    Lid geworden:
    24 jan 2005
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Turnhout, België
    De batterij (lees baksteen) die ik nu gebruikt weegt zo'n 440g, en 't is net of er niets inzit, vlieg nauwelijks full throttle. 't Is een 5000mAh 3s pack. Ik denk niet dat een Twin snel last heef van gewicht als je ziet wat voor video en fotoapparatuur en soms mee naar boven gaat ;)
     
  13. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    nice,

    ziet er mooi uit die twinstar van je...
    kan je e.v.t. geen filmpje maken ?

    grts,

    niels
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  14. Sorcerer

    Sorcerer

    Lid geworden:
    24 jan 2005
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Turnhout, België
    zal volgende keer er aan proberen te denken om m'n maat te laten filmen dan ;)
     
  15. Touwkop

    Touwkop

    Lid geworden:
    2 feb 2008
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Hulshorst
    Zo, ik heb gisteravond mijn maiden gehad , maar het was niet echt een succes. Een paar maal gecrasht, maar de schade valt gelukkig mee, namelijk een kapotte motorsteun.

    Conclusie:
    - nog ff wat oefenen op de simulator
    - het zwaartepunt iets verder in de neus legggen, want het toestel wil maar al te graag stijgen
    - ik ga twee lipo's plaatsen want het toestel bulkt van de power en mag wel wat zwaarder worden ter bevordering van de stabiliteit

    Ik hou jullie op de hoogte :)
     
  16. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied
    Ik heb ook mijn twinstar net omgevormd tot brushless dmv 2 plettenberg typhoon micro 15/10 motoren en 9x4,5 props.

    Een vraagje echter: hoe hebben jullie de gondels versterkt waarin de motoren zitten?
    Toen mijn setup klaar was heb ik hem aangesloten op een nimh bat van 8cellen en dat had al redelijk kracht.
    Vervolgens aangesloten op 3S lipo 3200mah kokam.
    Bij 1/3 gas vlogen de motoren alleen door de garage, de gondels volledig aan flarden gescheurd. :bad-words:

    Ik kan ze de stukken wel terug lijmen maar bij de volgende test liggen ze er zeker terug uit. Leggen jullie epoxy matjes aan de binnen en buitenkant of zoiets om de krachten op te vangen?
     
  17. Sorcerer

    Sorcerer

    Lid geworden:
    24 jan 2005
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Turnhout, België
    Niet versterkt, gewoon de usual Zap ;)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    mooie foto's ;)
     
  19. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    Damn,

    i like youre plane ;)

    niels
     
  20. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied
    Ondertussen heb ik de opening onderaan de gondels dichtgemaakt dmv depron. Het is al iets steviger maar heb er gelijk nog geen vertrouwen in.
    kben aan het overwegen om ipv een epoxymat blendermtape rond de gondels te draaien. Dergelijke tape is soepel en toch zeer krachtig.
     

Deel Deze Pagina