Het Multiplex Twinstar 2 topic

De maiden heeft gisteravond net voor zonsondergang plaats gevonden. Met mijn hart in mijn keel (ik blijf een n00b) de eerste takeoff. Uit voorzorg maar een paar oudere lipo's gebruikt... Rustig ademhalen, gas half open en binnen 10 meter trek ik hem verticaal weg! Wow. Een paar circels over de boomtoppen en een eerste landingspoging: perfect! Tweede vlucht: eveneens subliem. Helaas vroegtijdig afgebroken vanwege lege lipo's.

Evaluatie: geweldig: zelfs op snelheid blijft hij stabiel. Afgaande op metingen met mijn heli ruim 100km/h. Geen enkele trim nodig, en door wat elevator met de throttle te mixen zo strak als een lijntje.
Laatste vlucht voor zonsondergang: 2 verse volle 2200mah 25C lipo's.. Gas vol open dit keer bij takeoff: binnen 6 meter verticaal: ongelimiteerd! Een landing afgebroken: wederom van zweven naar verticaal in een meter of 3.

Beste medebeginners: laat je niets op de mouw spelden. Een twinstar vliegt zo goed als de onderdelen die je er in stopt. Ik heb ten alle tijden de power om fouten te corrigeren met brute kracht (mits je natuurlijk hoog genoeg zit ;) ). De bijgeleverde speed 400 motoren zijn prima als je niets beters gewend bent. Maar vlieg één rondje met deze setup en je wilt niets anders meer ;)

2* 30A Pulsar Speed Controller
2* Turnigy C3536 1450kv motoren
2* 9x6 Electro props
4* HXT 9320MG Digitale servo's
1* Ar7000 ontvanger
1* 3a - 5a BEC
1* 1300mah 2S lipo pack voor de servo's (15C)
2* 2200mah 3S lipo packs (>20C)
1* Zelfgeknutseld landingsgestel voor de neus (géén staartwiel[en])

AUW ~2Kg, Statische thrust ~3Kg

So f*cking what dat de electronica meer kost dan de kist? Bij elke beschaafde heli is dat ook zo! You get what you pay for. En daarnaast wil ik dit model hebben omdat het een mooi UAV platform is. AUW gaat nog wel een stukje omhoog!

Grtz, Jeroen

he jeroen hoe heb je de outrunner gemonteerd ik heb bijna dezelfde
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-30B 1400kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808 $22.95

p.s tevens ben ik het helemaal eens met de powersetup ik heb wel iets minder maar ik vind het onzin als mensen zeggen dat het absurd is.
Ik heb me met de easystar in begin ingehouden wat powersetup maar al snel omgebouwd met 150 watt brushless en ondanks dat mensen zeggen dat het teveel is had er best nog iets meer power in gemogen altijd handig om even hoogte te krijgen etc.
Tevens zijn er meer standen dan volgas en geen gas ik vlieg vaak halfgas voor endurance en ook volgas als het even nodig is

dus met de nu te bouwen twinstar gaat er gewoon gelijk meer power in

Laatst bewerkt:
Jamara pro 480S

Heeft er al iemand de Jamaro Pro 480S in zijn Twin Star 2 staan. Door de fluxring rond de motor passen de motoren niet perfect in de plastieken houder, heeft iemand de houders aangepast en hoe?

Dank,

Gust

Beste medebeginners: laat je niets op de mouw spelden. Een twinstar vliegt zo goed als de onderdelen die je er in stopt. Ik heb ten alle tijden de power om fouten te corrigeren met brute kracht (mits je natuurlijk hoog genoeg zit ;) ). De bijgeleverde speed 400 motoren zijn prima als je niets beters gewend bent. Maar vlieg één rondje met deze setup en je wilt niets anders meer ;)

2* 30A Pulsar Speed Controller
2* Turnigy C3536 1450kv motoren
2* 9x6 Electro props
4* HXT 9320MG Digitale servo's
1* Ar7000 ontvanger
1* 3a - 5a BEC
1* 1300mah 2S lipo pack voor de servo's (15C)
2* 2200mah 3S lipo packs (>20C)
1* Zelfgeknutseld landingsgestel voor de neus (géén staartwiel[en])

AUW ~2Kg, Statische thrust ~3Kg

So f*cking what dat de electronica meer kost dan de kist? Bij elke beschaafde heli is dat ook zo! You get what you pay for. En daarnaast wil ik dit model hebben omdat het een mooi UAV platform is. AUW gaat nog wel een stukje omhoog!

Grtz, Jeroen

Is het nodig om servo's te nemen die 3,8 kg kunnen trekken?
Ik wil eigenlijk ook deze setup gaan kopen maar vind $60,- voor servo's wat veel.
Kunnen er ook standaard 9 gram's towerpro's op, die maar 8,- euro kosten?

groet,

Marijn

P.S. hoe snel levert die united hobbies gemiddeld?

Zo heb men eerste vliegtuig ook gehaald, de twinstar II met volgende setup:

* 2 x de standaard permax 400 motoren
* Kontronik sun4002+ regelaar
* 2 x Hss55
* 2 x tiny s servo
* fp evo 3s 3300mah
* Futyba T9cp

Welke servos monteer ik het beste voor de staart?

Is er nog iets speciaal waar ik op moet letten bij de bouw?

Hoop dat ik hier wat mee weg kan als complete beginner

lijstje is wat aangepast, heb nu 4 tiny-s servos.

Nu denk ik dat ik men accu terug ga gaan omruilen, want ik vermoed dat de standaard motortjes het niet lang gaan uithouden met een lipo van 11.1V? Beter 2 lipos van 2s nemen en deze in parallel schakelen?
of iemand een andere suggestie?

Welke servo moet in welke kanaal sleuf van men ontvanger? Moet ik op men zender ook gaan mixen met men servos? Of enkel aansluiten een gaan?

lijstje is wat aangepast, heb nu 4 tiny-s servos.

Nu denk ik dat ik men accu terug ga gaan omruilen, want ik vermoed dat de standaard motortjes het niet lang gaan uithouden met een lipo van 11.1V? Beter 2 lipos van 2s nemen en deze in parallel schakelen?
of iemand een andere suggestie?

Welke servo moet in welke kanaal sleuf van men ontvanger? Moet ik op men zender ook gaan mixen met men servos? Of enkel aansluiten een gaan?

11.1V is wat veel voor de standaard motortjes, ik zou i.i.g. niet te lang vol gas geven.
Ik vlieg ze nu nog met 1x 2S 4000mAh en kan er lang mee vliegen. zeker 30 min.
Je hoeft dus niet persee twee accu's parallel te zetten.

Ja, heb me 2 accus van 2500mah 2s gekocht, en de andere omgeruild.

Maar welke servo moet in welke kanaal sleuf van men ontvanger? Moet ik op men zender ook gaan mixen met men servos? Of enkel aansluiten en gaan?

Collega's,

ik wil de twin voorzien van scharnieren ipv van de geperste elepor voor zowel hoogte, rol als richtingsroeren.
iemand een voorstel?

Collega's,

ik wil de twin voorzien van scharnieren ipv van de geperste elepor voor zowel hoogte, rol als richtingsroeren.
iemand een voorstel?

Ik had mijn Twinstar 2e hands gekocht en op laten sturen. De verkoper had niet zoveel aandacht aan verpakking besteed met als gevolg een afgebroken hoogteroer.
Ik heb toen deze Flex Hinge Large scharnieren bij RCtechnics besteld.
Met een stanleymesje een klein sleufje snijden, paar drupjes lijm op het scharnier en in het sleufje drukken.
Perfecte verbinding, ik heb er geloof ik vier in het hoogteroer gebruikt.

Dit wordt dus mijn set-up
2* prop 16*10
2* Apache APL20-18T (2213)
This motor can replace a speed 400-480 or similar, but with better performance.
Requires 2 to 3 cell lithium ~1250mAh - 1700mAh and a 12-20 amp brushless speed control.

Specs:
* 1200 RPMS/V
* Weight: 57g
* Max Eff Current: 8-12A
* 3mm motor shaft

Met daarbij een 3s3700m van EVO, normaal ruim voldoende denk ik.

De mijne is zo goed als klaar (standaard setup).

Dit is de opvolger van men easystar. Waarschijnlijk vlieg ik maandag da maiden.
Vlieg met een 2s, 2500mah van flightpower, hoop dat dit niet te licht gaat zijn.

Ben eens benieuwd wat het gaat geven met die rolroeren...

Vlieg met een 2s, 2500mah van flightpower, hoop dat dit niet te licht gaat zijn.
Ben eens benieuwd wat het gaat geven met die rolroeren...

Ik doe soms tot 30 minuten met men batterij,3200mah 2s.Niet volgas natuurlijk.
En met die rolroeren,stelt eigelijk niet zoveel voor.De twinstar was mijn 1e toestel en dat ging vanzelf.

Ik mag hem morgen terug gaan lijmen.Iets te enthousiast gevlogen vandaag.
Rugvlucht,volgas,1 meter boven de grond en instinctief up gegeven.
Crash boom bang.Redelijk wat schade maar makkelijk te repareren.
Vleugel gescheurd,romp is terug uit mekaar en gescheurd,neus afgescheurd en hoogteroer afgescheurd.
Zap met kicker is the solution!En morgen terug de lucht in.:cool:

Zwever trekken met twinstar

Mijn twinstar heeft vandaag voor het eerst een zwever getrokken :-)
Een MPX easyglider werdt met relatief gemak omhoog getrokken :-)

Ik had mijn Twinstar 2e hands gekocht en op laten sturen. De verkoper had niet zoveel aandacht aan verpakking besteed met als gevolg een afgebroken hoogteroer.
Ik heb toen deze Flex Hinge Large scharnieren bij RCtechnics besteld.
Met een stanleymesje een klein sleufje snijden, paar drupjes lijm op het scharnier en in het sleufje drukken.
Perfecte verbinding, ik heb er geloof ik vier in het hoogteroer gebruikt.

Die scharniertjes zijn perfect.Maar ik doe het gewoon met vezeltape.Ik vlieg nu al meer dan een jaar met vezeltape op de rudder,verbinding was kapot met de staart.En daar is nog geen scheurtje in.
Don't underestimate the power off vezeltape

En de Wezze is eergisteren gecrasht mee zijne twinstar, en vandaag en mss morgen?? :D
Maar het is toch een super dng en het blijft zelf nog vliegen!
(zelf als JVDO den twinstar heel netjes van de werktafel knalt, eh wezze :p )

Back