R
RONNIE DECATLON
Guest
mooi vliegtuig die twinstar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De maiden heeft gisteravond net voor zonsondergang plaats gevonden. Met mijn hart in mijn keel (ik blijf een n00b) de eerste takeoff. Uit voorzorg maar een paar oudere lipo's gebruikt... Rustig ademhalen, gas half open en binnen 10 meter trek ik hem verticaal weg! Wow. Een paar circels over de boomtoppen en een eerste landingspoging: perfect! Tweede vlucht: eveneens subliem. Helaas vroegtijdig afgebroken vanwege lege lipo's.
Evaluatie: geweldig: zelfs op snelheid blijft hij stabiel. Afgaande op metingen met mijn heli ruim 100km/h. Geen enkele trim nodig, en door wat elevator met de throttle te mixen zo strak als een lijntje.
Laatste vlucht voor zonsondergang: 2 verse volle 2200mah 25C lipo's.. Gas vol open dit keer bij takeoff: binnen 6 meter verticaal: ongelimiteerd! Een landing afgebroken: wederom van zweven naar verticaal in een meter of 3.
Beste medebeginners: laat je niets op de mouw spelden. Een twinstar vliegt zo goed als de onderdelen die je er in stopt. Ik heb ten alle tijden de power om fouten te corrigeren met brute kracht (mits je natuurlijk hoog genoeg zit). De bijgeleverde speed 400 motoren zijn prima als je niets beters gewend bent. Maar vlieg één rondje met deze setup en je wilt niets anders meer
![]()
2* 30A Pulsar Speed Controller
2* Turnigy C3536 1450kv motoren
2* 9x6 Electro props
4* HXT 9320MG Digitale servo's
1* Ar7000 ontvanger
1* 3a - 5a BEC
1* 1300mah 2S lipo pack voor de servo's (15C)
2* 2200mah 3S lipo packs (>20C)
1* Zelfgeknutseld landingsgestel voor de neus (géén staartwiel[en])
AUW ~2Kg, Statische thrust ~3Kg
So f*cking what dat de electronica meer kost dan de kist? Bij elke beschaafde heli is dat ook zo! You get what you pay for. En daarnaast wil ik dit model hebben omdat het een mooi UAV platform is. AUW gaat nog wel een stukje omhoog!
Grtz, Jeroen
Beste medebeginners: laat je niets op de mouw spelden. Een twinstar vliegt zo goed als de onderdelen die je er in stopt. Ik heb ten alle tijden de power om fouten te corrigeren met brute kracht (mits je natuurlijk hoog genoeg zit). De bijgeleverde speed 400 motoren zijn prima als je niets beters gewend bent. Maar vlieg één rondje met deze setup en je wilt niets anders meer
![]()
2* 30A Pulsar Speed Controller
2* Turnigy C3536 1450kv motoren
2* 9x6 Electro props
4* HXT 9320MG Digitale servo's
1* Ar7000 ontvanger
1* 3a - 5a BEC
1* 1300mah 2S lipo pack voor de servo's (15C)
2* 2200mah 3S lipo packs (>20C)
1* Zelfgeknutseld landingsgestel voor de neus (géén staartwiel[en])
AUW ~2Kg, Statische thrust ~3Kg
So f*cking what dat de electronica meer kost dan de kist? Bij elke beschaafde heli is dat ook zo! You get what you pay for. En daarnaast wil ik dit model hebben omdat het een mooi UAV platform is. AUW gaat nog wel een stukje omhoog!
Grtz, Jeroen
lijstje is wat aangepast, heb nu 4 tiny-s servos.
Nu denk ik dat ik men accu terug ga gaan omruilen, want ik vermoed dat de standaard motortjes het niet lang gaan uithouden met een lipo van 11.1V? Beter 2 lipos van 2s nemen en deze in parallel schakelen?
of iemand een andere suggestie?
Welke servo moet in welke kanaal sleuf van men ontvanger? Moet ik op men zender ook gaan mixen met men servos? Of enkel aansluiten een gaan?
Collega's,
ik wil de twin voorzien van scharnieren ipv van de geperste elepor voor zowel hoogte, rol als richtingsroeren.
iemand een voorstel?
Vlieg met een 2s, 2500mah van flightpower, hoop dat dit niet te licht gaat zijn.
Ben eens benieuwd wat het gaat geven met die rolroeren...
Ik had mijn Twinstar 2e hands gekocht en op laten sturen. De verkoper had niet zoveel aandacht aan verpakking besteed met als gevolg een afgebroken hoogteroer.
Ik heb toen deze Flex Hinge Large scharnieren bij RCtechnics besteld.
Met een stanleymesje een klein sleufje snijden, paar drupjes lijm op het scharnier en in het sleufje drukken.
Perfecte verbinding, ik heb er geloof ik vier in het hoogteroer gebruikt.
En de Wezze is eergisteren gecrasht mee zijne twinstar, en vandaag en mss morgen??![]()
)